„Aviacija, kaip pasaulinio lygmens sektorius, yra įsipareigojusi siekti mažinti priklausomybę nuo iškastinio kuro. Mūsų nereikia įtikinėti ar skatinti keistis baudžiamosiomis priemonėmis, tokiomis kaip mokesčiai“, – nurodoma IATA paskelbtame pranešime.
Europos Sąjunga trečiadienį pristatė planą, kaip įvykdyti drąsų „žaliąjį pažadą“ iki 2050 metų pasiekti neutralumą klimato atžvilgiu.
Virtine teisinių tekstų nuo iškastinio kuro priklausomą Europos ekonomiką siekiama paversti klimato atžvilgiu neutralia, mažai teršiančia sritimi, kurioje būtų naudojamas akumuliatoriais varomas transportas.
Briuselis taip pat tikisi įtvirtinti Europą kaip neabejotiną lyderę siekiant Paryžiaus klimato susitarimo tikslų.
Savo pasiūlymuose Komisija, be kita ko, numato palaipsniui atsisakyti aviacijai skirtų nemokamų apyvartinių taršos leidimų ir derinti veiksmus su Tarptautinės aviacijos išmetamo anglies dioksido kiekio kompensavimo ir mažinimo sistema (CORSIA).
Taip pat siūlomą pagal iniciatyvą „ReFuelEU Aviation“ degalų tiekėjus įpareigoti į reaktyvinius degalus, kurių orlaiviai pasipildo ES oro uostuose, įmaišyti vis daugiau tvarių aviacinių degalų, tarp jų – mažo anglies dioksido pėdsako elektrosintetinių degalų.
Šie planai dabar pradeda savo kelią per ES įstatymų leidžiamąją sistemą – Europos Parlamente ir tarp 27 bloko narių vykstant intensyvioms deryboms, bandant daryti įtaką pramonės lobistams ir žaliųjų aktyvistams.
Tuo tarpu aplinkosaugininkai iškart pasmerkė įstatymus kaip nepakankamus.
Pavyzdžiui, Europos aplinkosaugos biuras neigiamai įvertino planą, kuris, jo teigimu, yra „netinkamas ir nesąžiningas“ norint veiksmingai kovoti su klimato kaita, o žaliųjų organizacija „Greenpeace“ savo ruožtu piktinosi „fejerverkais virš sąvartyno“, jei bus priimti dabartinės redakcijos teisės aktų projektai.