Įstatymų paketu sudaromos prielaidos pertvarkyti valstybės įmones „Lietuvos oro uostai“, „Oro navigacija“, Vidaus vandens kelių direkcija ir Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija į akcines bendroves.
Šalies vadovas pabrėžia remiąs pastangas siekti efektyvesnės šių įmonių veiklos, profesionalaus jų valdymo, palaikantis visai Lietuvos ekonomikai svarbaus susisiekimo sektoriaus stiprinimą. Vis dėlto prezidentas negali sutikti su Seime priimtais Transporto veiklos pagrindų įstatymo ir susijusių šakinių įstatymų pakeitimais, numatančiais strateginę reikšmę turinčios ir nacionaliniam saugumui svarbios viešosios transporto infrastruktūros valdymo ir naudojimo pokyčius.
„Priimti įstatymai nepalieka valstybei būtinų instrumentų, kuriais būtų užtikrinta nacionaliniam saugumui svarbios viešosios transporto infrastruktūros kontrolė. Sieksiu, kad įstatymo lygmeniu būtų įrašytos nuostatos, suvaldančios rizikas ir užtikrinančios strateginius valstybės interesus laivyboje, oro erdvėje bei kelių ir vandens transporte“, – sakė prezidentas.
Šalies vadovo nuomone, komercializuojant šias strategines valstybės valdomas įmones būtina užtikrinti, kad viešosios transporto infrastruktūros objektai visada išliktų valstybės rankose. Būsimoms akcinėms bendrovėms valdant viešąją transporto infrastruktūrą kaip nuosavą turtą, galimi kreditorių išieškojimai negali būti nukreipti į šią infrastruktūrą ar valstybės ar savivaldybių biudžetus.
Pasak šalies vadovo, pertvarkytos įmonės turi būti valdomos skaidriai ir profesionaliai – pagal gerosios valdysenos praktikas, taip pat užtikrinant įmonių valdymo organų kolegialumo principus.