Nors Galimybių pasas jau veikia, verslininkai jo kratosi: sako klientų nediskriminuosią

2021 m. birželio 3 d. 14:17
Sigitas Grinčinaitis, www.silutesnaujienos.lt
Nuo praeito pirmadienio Lietuvoje pradėjo veikti Galimybių pasas, suteikiantis daugiau laisvės paskiepytiems, persirgusiems ar COVID–19 testą atlikusiems žmonėms.
Daugiau nuotraukų (6)
Tarp tokių galimybių – renginiai lauke su iki 2000 žiūrovų bei iki 500 žiūrovų vidaus patalpose, užtikrinant, kad jie užimtų ne daugiau kaip 75 proc. sėdimų vietų.
Turintys Galimybių pasą galės patekti į restoranų, kavinių, lošimo namų, barų ir kitų laisvalaikio vietų vidų. Nors Galimybių pasas kavinėms ir restoranams sugrąžins ilgai lauktus klientus, kai kurie Šilutės rajono verslininkai tvirtino pasų iš klientų nereikalausiantys, nes jiems tai panašu į diskriminaciją.
Kaip ruošiasi klientus į savo vidaus patalpas priimti mūsų rajono viešojo maitinimo įstaigų bei laisvalaikio organizatoriai?
Ministrė kviečia pasirinkti
„Kiekvienas turi pasirinkimą – atidaryti vidaus patalpas klientams, turintiems Galimybių pasą, arba dirbti tik lauke. Jei jiems to pakanka, galima dirbti ir taip, bet mes norime atidaryti daugiau veiklų saugiai, o tai galime padaryti tik su Galimybių pasu“, – apie lankytojų diskriminaciją prabilusiems kavinių ir restoranų savininkams atsakė ekonomikos ir inovacijų ministrė Aušrinė Armonaitė.
Pirmadienio rytą Galimybių pasą Lietuvoje jau turėjo apie 150 000 žmonių. Šiuo metu jį jau turi gal dvigubai daugiau žmonių. Kiek Šilutės rajono gyventojų pageidavo tokio paso, informacijos dar nėra.
Atidarys vidaus patalpas ar dirbs tik lauke?
UAB „Pamario klumpė“ direktorė Virginija Mirauskienė „Šilutės naujienoms“ sakė, kad nenori savo klientų diskriminuoti ir dar turi per mažai informacijos, kaip teisingai priimti klientus su Galimybių pasu. Neaiški tokio paso turėtojų patikra ir nuobaudos už galimas klaidas. Kavinė nenori tapti galimo konflikto tarp Galimybių paso turėtojo ir kontrolierių dalyviu ar juolab būti atsakinga už konfliktą.
Todėl klientų aptarnavimo vidaus patalpose „Klumpė“ dar nepradėjo. Juolab, kad kavinė yra įsirengusi ir puikią klientų aptarnavimo erdvę savo kieme, apdengtose palapinėse. Klumpės direktorė sako, kad žmonės bijantys galimo užsikrėtimo gali įsigyti patiekalus išsinešti, o tiems, kurie valgius užsisako telefonu, maistas nuvežamas į namus.
Rusnėje veikiančios kavinės–restorano „Prie Peterso tilto“ šeimininkas Julius Azbukauskas nenori skirstyti savo klientų į mažiau ar daugiau galimybių turinčius žmones ir todėl juos kviečiasi prisėsti prie stalų lauko kavinėje. Jeigu reikia, maistą supakuoja išsinešti.
Pasak J.Azbukausko, vyriausybės sprendimai yra viena, o žmonių poreikiai mūsų Lietuvos pakraštyje yra kita. Iki šios savaitės trečiadienio vakaro buvo tik viena klientė, kuri sakė, jog jau yra paskiepyta nuo Covid-19 du kartus, tačiau jai niekaip nepavyksta telefonu gauti Galimybių paso.
„Bandėme jį gauti kartu ir tikrai nepavyko. Oras buvo puikus ir ji mielai pasisvečiavo prie lauko staliuko“, – sakė restorano šeimininkas.
Ši kavinė–restoranas lietingomis ir vėjuotomis dienomis renkasi nedirbti, nes nenori rizikuoti ir laukti vieno ar dviejų klientų su Galimybių pasu visą dieną.
Kavinės – restorano „Trukio stotelė“ šeimininkė Virginija Vaitiekienė sakė, kad jau turėjo klientų su Galimybių pasu. Vienas klientas atėjo jau pirmadienį, o kitą dieną atsivedė dar kelis draugus. „Turėjome ir tokį klientą, kuris atėjo su draugu be Galimybių paso. Taigi kaip tuomet elgtis? Teko kviesti juos papietauti prie lauko staliuko“, – pasakojo šeimininkė.
V.Vaitiekienė mano, kad dabartinė tvarka aptarnauti klientus su Galimybių pasais nėra visiškai tobula. Ji turi kavinę su keturiomis salėmis. Kodėl negali būti leidžiama bent po vieną draugų ar šeimos grupę pavalgyti vienoje salėje, jeigu ne visi turi Galimybių pasus?
Juk tokioms grupėms pirmo karantino metu buvo leidžiama valgyti atskirose salėse. O gal tokia tvarka norima paskatinti daugiau žmonių skiepytis? Tada apie geresnes sąlygas verslui nereikėtų kalbėti.
Kavinės – baro „Saulėgrąža“ šeimininkė Audronė Bendorienė pasakojo, kad iki ketvirtadienio neturėjo nė vieno kliento su Galimybių pasu. Taigi įmonė kaip dirbo, taip ir dabar sėkmingai dirba ruošdama valgius išsinešti.
A.Bendorienė nelabai ir pageidauja skirstyti ir diskriminuoti klientus į tuos kurie turi Galimybių pasą ir tuos, kurie jo neturi. Pasak jos, išeitų, kad vienus reikia sodinti prie stalo, o kitiems tik duoti porciją išsinešti. Tad ji ko gero palauks, kol visiems bus suteiktos vienodos galimybės pietauti kavinėse.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.