„Bravo savivaldybei. Sakytume ačiū, jei taip ir nutiktų. Esame Lietuvos pakraštyje, sienos čia pat. Daugpilis būtų galimybė ieškant darbuotojų“, – sakė baldų fabriko „Visagino linija“ vadovas Raimondas Bakšys.
Ši gamykla – vienas didžiausių darbdavių regione: turinčią 830 darbuotojų baldų gamintoją lenkia tik Ignalinos atominė elektrinė. Tačiau darbo jėgos vietoje trūksta, todėl darbuotojus vežasi iš Zarasų.
Tokia idėja domina ir Daugpilį. „Susisiekimas geležinkeliu tarp miestų darbo dienomis ir per atostogas paskatintų tiek turistų, tiek ir darbuotojų judėjimą. Tačiau Latvijoje geležinkelio klausimai – valstybinis, o ne savivaldybės klausimas“, – portalui lrytas.lt perdavė Daugpilio savivaldybės atstovė Liga Korsaka.
Šiuo metu Daugpilyje nedarbas siekia 9,7 proc., Visagine balandį jis buvo 16,5 proc.
Tuo tarpu šių metų kovą Visagine pradėjusio veikti medicininių kvėpavimo sistemų kūrėjos, gamintojos ir tiekėjos „Intersurgical“ padalinio vadovas Renaldas Kupstys savivaldybei siūlo pirmiausia sutvarkyti susisiekimą autobusais.
„Geležinkelio atšaka – aktualus dalykas, bet pirmiausia reikėtų sutvarkyti miesto susisiekimą su priemiesčiu. Ignalina ir Zarasai – savivaldybės, kurios greičiausiai orientuotos į Visaginą dėl darbo vietų – Visaginas tarsi regiono minicentras. Tarp šių trijų savivaldybių sutvarkius tarpmiestinį susisiekimą jau būtų daug lengvesnė situacija, o tada, natūralu, galima žiūrėti į Daugpilį“, – svarstė pašnekovas.
Kol kas jo vadovaujamame padalinyje dirba apie 240 žmonių, tačiau pagal šiandienai pastatytą gamyklos plotą čia galėtų dirbti 500. R.Kupstys nesiskundžia – darbuotojų ieškojo gan lengvai, besidominčiųjų darbu „Intersurgical“ ir dabar yra, todėl darbo jėgos trūkumo nejaučia. Darbuotojus iš Zarasų įmonė atsiveža savo lėšomis, gyvenantieji Visagine atvyksta patys. Anot R.Kupsčio, su savivaldybe deramasi dėl priemiestinio transporto organizavimo. „Mūsų nuomone, savivaldybės turėtų rūpintis palankesnėmis sąlygomis gyventojams pasiekti darbo vietas“, – sakė jis.
Visagino savivaldybės administracijos direktorius Virginijus Andrius Bukauskas, kalbėdamas su lrytas.lt, teigė, kad istorija su geležinkeliais – sena. Dar 2014 m. buvo inicijuota programa, neoficialiai vadinta „Rytų Lietuva“. Ji lietė Visaginą, Švenčionis, Trakus, Šalčininkus ir Vilniaus rajoną. Vienas programos klausimų – susisiekimas Vilnius-Daugpilis, kad nuo Turmanto maršrutas būtų pratęstas iki Daugpilio. Taip nutiko 2018 m. – traukiniai šeštadieniais ir sekmadieniais dusyk pasiekdavo antrąjį pagal dydį Latvijos miestą.
Tačiau dėl karantino toks judėjimas ir vėl sustabdytas – traukinys stoja ties Turmantu.
„Reisai savaitgaliais – nelabai patogu. Mes norėtume normalaus kasdienio susisiekimo su Daugpiliu.
Dabar didžiosios gamyklos darbuotojus vežasi iš apylinkių – Ignalinos, Zarasų. Į Ignalinos atominę elektrinę kai kurie darbuotojai atvyksta iš Utenos savivaldybės. Kodėl iš Daugpilio negalėtų atvažiuoti aukštesnės specializacijos darbuotojai“, – svarstė administracijos direktorius.
Anot V.A.Bukausko, pernai savivaldybė dėl kasdienio susisiekimo geležinkeliu su Daugpiliu buvo pradėjusi darbus su Vidaus reikalų ministerija ir susisiekimo ministru, bet, kaip sako pašnekovas, pasitaikė rinkiminiai metai.
Susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė portalui lrytas.lt perdavė, kad ministerija kol kas nėra gavusi Visagino savivaldybės prašymo dėl susisiekimo geležinkeliais su Daugpiliu.
L.Maskaliovienės žiniomis, 2019 m. maršrutu Vilnius-Daugpilis buvo pervežta apie 60 tūkst. keleivių, didžioji jų dalis keliavo Lietuvos teritorijoje.
„Šį traukinio reisą numatoma atkurti pasibaigus dėl COVID-19 įvestiems kelionių apribojimams. Iki šiol nebuvo poreikio kasdieniams traukinio Visaginas-Daugpilis reisams, tačiau, išaugus keleivių srautams ir atlikus detalią ekonominę ir socialinę analizę, būtų galima svarstyti šio traukinio reisų dažninimą.
Poreikius ir galimybes paleisti kasdieninį traukinį Visaginas–Daugpilis taip pat turėtume aptarti su kaimyne Latvija“, – teigė viceministrė.