Šiame tinkle jau yra nemažai lietuviškų prekių, bet rengiant akcijas siekiama, kad jų būtų dar daugiau.
„Pagrindinė „Baltic Gastronomy Leaders“ (BGL) misija – Europos Sąjungos (ES) finansuojamų programomis skatinti europietiškų produktų eksportą į trečiąsias šalis. Mes rūpinamės lietuviškų produktų pardavimu svetur“, – sakė BGL prezidentas Romas Apulskis.
Lentynose – didelių įmonių gaminiai
Šįkart akcijoje nusprendė dalyvauti „Vilniaus pergalė“ ir „Vilniaus degtinė“, „Sulčių fabrikas“, kiti mažesni gamintojai.
Lietuvos gamintojų stendai yra įrengti dvidešimtyje prekybos tinklo „Novus“ parduotuvių. Pirmasis šios kampanijos etapas truks visą gegužę. O per dvejus metus bus surengta kelios dešimtys Lietuvos įmonių produktų pristatymų.
„Šia kampanija siekiame formuoti lietuviškų kaip aukštos kokybės europietiškų prekių įvaizdį ir didinti jų žinomumą.
Numatome dalyvauti ir verslo parodose, ieškosime distribiutorių, kurie lietuvišką produkciją galėtų platinti kituose prekybos bei degalinių tinkluose.
Taip pat numatyta rengti ir lietuviškų gaminių degustacijas. Esame jų numetę šimtus, bet kol kas jų negalime rengti dėl pandemijos. Tačiau manome, kad tai pavyks įgyvendinti, kai padėtis pagerės“ – sakė R.Apulskis.
Brangios, bet įperkamos
Atkreipti dėmesį į Ukrainą paskatino tai, kad šiuo metu gana neturtinga šalis yra pasirašiusi asocijuotos narystės sutartį su ES ir turi didelį vakarietišką potencialą.
„Tikėtina, kad Ukraina įstos į ES, jos ekonomika – stiprės, todėl jau šiuo metu pradedame daryti pirmus rimtus žingsnius. Tikėtina, kad toje rinkoje būsime įsitvirtinę, kai Ukraina sustiprės“, – kalbėjo R.Apulskis.
Anot jo, pirkėjai Ukrainoje lietuvišką produkciją vertiną kaip ypač kokybišką, vakarietišką.
„Nors Lietuvoje pagamintos prekės Ukrainos vartotojui, palyginti su vietine produkcija, yra brangios, tačiau jau nemažai žmonių nori ir gali jų įsigyti.
Tą perspektyvą, manau, įžvelgia ir Lietuvos gamintojai. Jiems žengti į Ukrainos rinką padedant BGL gerokai lengviau, nes galime kompensuoti didžiąją dalį tam reikalingų išlaidų“, – sakė R.Apulskis.
Ukrainoje – ne naujokai
Bendrovės „Vilniaus pergalė“ eksporto skyriaus vadovas Vincas Zaščižinskas sakė, kad dauguma jų pagamintos produkcijos yra eksportuojama į daugiau nei keturiasdešimt šalių.
„Ukrainoje nesame naujokai. Ukraina yra per 40 milijonų gyventojų turinti kaimyninė šalis, kurioje yra panašios į mūsiškes vartojimo tradicijo. Skonio suvokimas yra panašus, o mes esame vertinami kaip europietiški gamintojai.
Planuojame plėsti savo gaminių eksportą į šią šalį ir įsitvirtinti jos rinkoje. Bendradarbiaudami su BGL mes galime sumažinti riziką, už santykinai mažą kainą galime gauti daugiau paslaugų ir naudos“, – sakė V. Zaščižinskas.
Pasak mažosios bendrijos „Sulčių fabrikas“ rinkodaros vadovo Antano Rimdžiaus, jie jau yra įkėlę koją į Ukrainos rinką.
„Mūsų gaminamos sultys ir vaisių kokteiliai yra vertinami Ukrainoje. Eksportuojame didžiąją dalį savo produkcijos. Ukrainos rinka mus domina ne tik savo dydžiu, bet ir tuo, kad šios šalies vartotojams imponuoja mūsų inovatyvūs gaminiai.
Puoselėdami lūkesčius plėsti savo eksportą į Ukrainą nusprendėme pasinaudoti BGL pasiūlymu, nes jau turime bendradarbiavimo su šia asociacija patirties kituose projektuose, vertiname juos kaip gerus ir patikimus partnerius“, – sako A. Rimdžius.
Rengiasi parodai
Su Lietuvos gamintojų prekėms į Ukrainos rinką patekti padedančia BGL bendradarbiauti nusprendusio Ukrainos prekybos tinklo „Novus“ vadovai sako, kad jie stebi Lietuvos gamintojų sėkmę Ukrainoje.
„Pradėję savo veiklą Ukrainoje, mes neapsiribosime vien minėta lietuviškų prekių populiarinio kampanija.
Rengiamės lapkričio mėnesį Ukrainoje vysiančiai didžiausiai maisto prekių parodai „WorldFood Ukraine 2021“, į kurią kviesime ir Lietuvos įmones.
Ši paroda jos dalyviams suteiks galimybę ne tik pristatyti savo produkciją, bet pabendrauti su tiekėjais, distributoriais, užmegzti pažintis bei pasirašyti naudingas sutartis.
ES lėšos smarkiai sumažina tokiam žingsniui pasiryžusių įmonių finansinę naštą – net 80 proc. sąnaudų yra kompensuojama iš specialios ES programos“, – sakė BGL projektų direktorė Inga Augustauskaitė.
BGL yra konfederacijos pagrindais 2018 metais sukurtas Lietuvos maisto ir kitų žemės ūkio produktų gamintojų organizacijų susivienijimas, kurio pagrindinis tikslas – padėti gamintojams eksportuoti savo produkciją, didinti gaminamų produktų bei jų kokybės žinomumą užsienio rinkose, auginti jų pridėtinę vertę.
Produkcijos eksporto skatinimo projektai nukreipti į Kinijos, Japonijos, Pietų Korėjos, JAV, Kazachstano ir kitų ne ES šalių rinkas.