Dar nepradėjus galioti susisiekimo ministro įsakymui dėl minimalių reikalavimų dulkėtumui mažinti, kuris įsigaliojo šiemet nuo gegužės 1 d., buvo gautas gyventojų skundas dėl galimos taršos už „Begos“ teritorijos, todėl buvo paimti krovinio ir už tvoros esančių dulkių mėginiai.
Aplinkos apsaugos agentūra nustatė, kad galimai šie mėginiai sutampa. Aplinkosaugininkai pateikė rekomendacijas, kokių priemonių reikėtų imtis, kad tarša neišeitų už teritorijos ribų.
Nuotolinio pasitarimo metu, kuriame dalyvavo ir gyventojų, ir aplinkosaugininkų, ir Nacionalinio visuomenės sveikatos centro, ir Seimo atstovai, aptartos ir tos priemonės, kurių jau seniai imamasi „Begoje“ siekiant mažinti taršą, ir kokios numatomos ateityje.
Vicemeras pasidžiaugė, kad dar šį mėnesį bus pastatyta oro taršos matavimo stotelė, matuosianti dulkėtumą.
Pažadėta, kad jos duomenis matys ir visi gyventojai. „Kraunamo produkto tikrai neturi būti gyvenamoje teritorijoje, tai reikia pasiekti. Smagu, kad „Begos„ atstovai pažadėjo, jeigu vėjas dulkes neštų į miesto pusę ir stotelė fiksuotų momentinę taršą, stabdyti krovą.
Džiugina ir tai, kad šios įmonės atstovai ieško geriausių būdų, kaip dar galėtų pagerinti krovos procesą mažinant dulkėtumą. Žada tikrinti, ar kraunant krovinį į sandėlį neatsiranda dulkėtumo, ar jis nekyla nuo jos teritorijoje esančių gatvių dangų“, – sakė A.Barbšys.
Beje, „Bega“ priims į savo teritoriją delegaciją, kurią sudarys ir gyventojų, ir Savivaldybės, ir aplinkosaugininkų, ir Seimo atstovai, bei supažindins su jos nuomojamoje teritorijoje vykstančiu krovos procesu.
„Bega“ priemonių imasi jau seniai
„Begos“ komunikacijos vadovas Gediminas Gudavičius teigė, kad neplaninio patikrinimo „Begoje“, atlikto balandžio pabaigoje, aktas bendrovės specialistams sukėlė daug klausimų. „Jame privardinta įvairių medžiagų, galimai rastų už teritorijos, kurių pas mus nėra. Dėl to akto mes pateiksime atskirą paaiškinimą, šiuo metu išsamiai komentuoti negaliu“, – sakė jis.
Pasak G.Gudavičiaus, minėtas gegužės 1 d. įsakymas akcentuoja krovą atvirose aikštelėse, o „Begoje“ tokių aikštelių nėra. Jos kroviniai būna visiškai uždarose talpyklose. Transportavimas įmonės viduje vyksta dengtais transporteriais, perpylimo taškai aprūpinti filtrais.
„Ne gegužės 1-oji buvo rodiklis kažką keisti. „Bega“ nuo pat pradžių daug investuoja į taršos mažinimą, perka modernią techniką. 2019-aisiais buvo atnaujinti kranų greiferiai, mažinantys krovinio prabyrėjimą, įsigytas naujos kartos elektrinis kranas, kuris ne tik kad nedaro poveikio aplinkai, bet ir atlikdamas tam tikrus manevrus gali regeneruoti elektros energiją.
Mūsų tikslas – dirbti visą laiką taip, kad niekas aplinkui nejaustų diskomforto, todėl investicijos į taršos mažinimą daromos nuolatos ir nuosekliai“, – teigė G.Gudavičius.
Jis patvirtino, kad dar šį mėnesį „Bega“, bendradarbiaudama su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, turėtų įrengti dvi papildomas taršos matavimo stoteles, kurios leis realiuoju laiku stebėti aplinkos oro būklę.
Iš viso „Begos“ terminaluose yra sumontuoti 87 uždari juostiniai transporteriai, 9 elevatoriai, 30 grandiklinių transporterių, kurių bendras ilgis – daugiau nei 6,5 km. Visuose birių krovinių perpylimo taškuose sumontuotos aspiracinės sistemos – iš viso daugiau nei 60 oro filtravimo įrenginių, kurių oro nusiurbimo galingumas – nuo 2 800 iki 20 000 kub. m/h.
Filtravimo sistemos kasmet yra atnaujinamos ir papildomos pagal poreikį. „Bega“ yra investavusi į įrangą, skirtą surinkti galimus krovinio likučius nuo įvairių paviršių, tai – gatvių šlavimo technika, mobilūs ir stacionarūs pramoniniai siurbliai.
Nuo 2016 m. kompanija savo jėgomis ir resursais dyzelinius šilumvežius keičia elektriniais robotizuotais lokomotyvais. Elektriniai lokomotyvai, kurių kompanijoje „Bega“ greitu metu iš viso dirbs devyni, jokių teršalų į aplinką neišmeta.