„Esu susirūpinęs Lietuvos pašte vykdomais procesais, siekiant didinti jo ekonominį efektyvumą. Noriu priminti visiems ministrams, kad valstybės įmonių pagrindinė funkcija turėtų būti efektyvus paslaugų teikimas Lietuvos gyventojams. Juolab Lietuvos paštas yra universaliųjų paslaugų teikėjas, tad tai yra ypač svarbu“, – Vyriausybės valandoje Seime teigė J. Sabatauskas.
Jis pažymėjo, kad naikinant pašto skyrius mažesniuose Lietuvos miestuose daliai gyventojų pašto paslaugos tampa sunkiau prieinamos – šiems tenka laukti ilgose eilėse.
„Matome, kad pašto skyriai yra naikinami daugelyje miestelių, jau nekalant apie kaimus – juose ir skyrių nebeliko, jau ir rajonų centruose liko vienos patalpos. O jeigu patalpas siekiama nuomoti prestižiniuose prekybos centruose, tada vėl bus konstatuojama, kad tai per brangu. Žmonės šiandien turi laukti didžiulėse eilėse po kelias valandas“, – teigė jis.
„Noriu paklausti, kokie formuojami tikslai Lietuvos paštui: ar atliepti žmonių poreikius, ar orientuotis tik į pelną“, – susisiekimo ministro klausė J. Sabatauskas.
M. Skuodis pažymėjo, kad svarbiausias pašto pertvarkos tikslas – paslaugų prieinamumas visoje šalies teritorijoje.
„Man atrodo reikia ir tai, ir tai daryti. (...) Kalbant apie universaliąsias paslaugas, t. y. paslaugas, kurias visoje Lietuvos teritorijoje turi gauti kiekvienas gyventojas, nėra jokių kitų variantų negu jas užtikrinti. (...) Šiuo atveju svarbiausia vis dėlto ne vieta, o kad paslaugos būtų suteiktos. Tuomet jau mes kaip akcininkai turime imtis tam tikrų žingsnių ir veiksmų.
Paslaugos visoje Lietuvos teritorijoje yra vienas esminių tikslų. Riekia prisiminti, kad už šių paslaugų atlikimą valstybė moka paštui. Čia net ir su pelno siekimu klausimas nesusijęs“, – teigė jis.
Tuo tarpu Lietuvos pašto skyriuose susidarančias laukiančiųjų eiles M. Skuodis įvardijo esant vieną iš karantino režimo išdavų.
„Tikrai matome ir tikrai yra daug nusiskundimų dėl susidariusių eilių (pašto skyriuose – ELTA). Viena iš priežasčių vis tik yra karantino reikalavimai, kiek šiuo metu visi paslaugų tiekėjai, ne tik paštas, gali gyventojams pasitarnauti.
M. Skuodis taip pat akcentavo, kad pašto skyrių perkėlimas dažnu atveju yra sąlygojamas avarinės senų pastatų, kuriuose įsikūrę pašto skyriai, būklės.
„Kiekviename mieste situacija yra kitokia. Bet pašto strategija keltis į prekybos centrus yra ne dėl to, kad tai yra prestižinė vieta, bet tam, kad būtų paliktos senos patalpos, kur daugeliu atvejų net neįmanoma aptarnauti žmonių su specialiais poreikiais.
Jų taip pat neįmanoma sutvarkyti, nes tai yra dažnu atveju senos patalpos ir jau nebeatitinkančios standartų ten dirbti darbuotojams“, – teigė jis, pridurdamasi, kad pašto skyrius ketinama perkelti į didesnes patalpas, kad būtų aptarnaujami didesni klientų srautai.
„Bet kad paštas išrgyvena transformacijos laikotarpį – tikrai taip yra, ir dėl to yra tam tikrų iššūkių“, – pridūrė jis.