Dviračių parduotuvės direktorius neslepia – per karantiną dviračių pardavimas išaugo dvigubai. Žmonės jų perka tiek, kad kartais parduotuvėse dviračių ir pritrūksta. Verslininkai sako tokio dviračių pirkimo nematę jau 20 metų.
„Kai uždarytos visos kelionės, žmonės liko namuose, tai gera laisvalaikio praleidimo priemonė yra dviratis. Žmonės sėdo ant dviračių ir važiavo. Buvo labai didelis pardavimų bumas. Šiemet irgi taip pat, – žmonės tikrai labai domisi ir perka dviračius. Šie metai irgi bus tokie geri, tik bėda, kad rinkoje trūksta dviračių“, – „Lietuvos ryto“ televizijai kalbėjo „Dviračių arenos“ direktorius Robertas Jasiulevičius.
Dviračių gamintojai skaičiuoja, kad per pastaruosius kelerius metus dviračių gamyba šalyje išaugo du kartus.
O medikai pastebi kitą medalio pusę: išaugusi lietuvių meilė dviračiams ir paspirtukams lėmė, kad į ligonines vis daugiau atvežama traumas patyrusių žmonių, nes neretas važiuoja be šalmo.
Anot ortopedo traumatologo Jono Rimkaus, tai turi didžiulę įtaką, o susitrenkus galvą galima likti ir be sąmonės – reikės rimto gydymo.
„Matome tendenciją, kad važiuojant dviračiais patirtų traumų kiekis didėja: palyginti su 2019 m., pernai tokių traumų buvo 18 proc. daugiau. Paspirtukininkų gi traumų, lyginant su 2019 metais, išaugo netgi 78 proc. Aišku, tai susiję su tuo, kad paspirtukų populiarumas vis didėja“, – komentavo BTA žalų reguliavimo departamento direktoriaus pavaduotojas Marekas Ernestas Goliančikas.
Pasak medikų, važinėjantys paspirtukais traumų patiria dažniau.
Policija perspėja, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimą važinėjantiems dviračiais ir paspirtukais gresia baudos iki 90 eurų.
„Dažniausiai tiek dviratininkai, tiek paspirtukininkai priartėję prie pėsčiojo nesulėtina greičio. Pagal KET apibrėžta, kad tai turėtų būti greitis, artimas pėsčiojo greičiui – nuo 3 iki 7 km/h. Be to, lenkdami nesilaiko saugaus atstumo, perėjas kerta nenulipę nuo dviračio ar paspirtuko“, – nurodė Kelių patrulių rinktinės 2-osios kuopos vadas Donatas Mankauskas.