Statybininkai, kaip prieš kokius 12 ar 15 metų, vėl pardavinėja nebe butus ir net ne sienas, o tik jų vizualizacijas, kurios būstais pavirs nebent po metų ar kitų. Kompiuterio ekrane galima pasigrožėti, koks naujas tiltas iškils Vilniuje ar verslo centras kuriame kitame didmiestyje.
Nuo tokios mados nusprendė neatsilikti ir amžiaus statyba seniai vadinamos europinės vėžės „Rail Baltica“ tiesėjai – paplušėjo ir sukūrė „pirmąjį virtualų koncepcinį greitąjį traukinį, kuris sujungtų Baltijos šalis su Vakarų Europa“.
Į strėlę panašus geltonos, baltos ir mėlynos spalvų deriniu papuoštas traukinys išties traukia akį. Aštuoni vagonai, kiekviename – po 70 vietų. Viduje – kavinė su karštais užkandžiais, specialios erdvės neįgaliesiems ir vietos kartu su keleiviais vykstantiems augintiniams. Kiekviename tualete – po kūdikių vystymo stalą.
Ką jau kalbėti apie ekologiją, elektrifikaciją, ergonomiką, greitį, saugumą ir kitus panašius burtažodžius. Žodžiu, tik keliauk ir norėk.
Tik, kaip įprasta, velnias slypi detalėse, o įvairiuose popieriuose – smulkiausiose raidėse. O jos štai ką byloja: „Paveikslėliai yra iliustracinio pobūdžio ir neturi įtakos sprendimui dėl bet kokių riedmenų, kurie ateityje bus naudojami „Rail Baltica“ infrastruktūroje.“
Kurgi ne – juk tos vėžės dar neturėsime bent penkmetį, o gal dar ilgiau. Per tą laiką ir traukinių mados, ir technologijos gali smarkiai pasikeisti.
Tačiau svajoti nedraudžiama. Tik lieka neaišku, kiek metrų tos linijos papildomai buvo galima nutiesti už pinigus, kuriuos teko sumokėti vizualizacijų paišytojams.