2000 metais įkurtas prekinis ženklas „Jūratė“, užsiimantis produktų iš lino gamyba, sėkmingai pasinaudojo Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamos priemonės „Naujos galimybės LT“ finansavimu ir įgyvendino projektą, skirtą įmonės eksporto plėtrai ir skatinimui užsienio rinkose.
Viena iš uždarosios akcinės bendrovės „Jūratė.eu“ įkūrėjų Jūratė Noethen teigia, jog jų įgyvendintas projektas pagal ES struktūrinių fondų priemonę „Naujos galimybės LT“ palengvino kelią išskirtiniams lino gaminimas atsirasti pasaulio rinkose, o parodų metu, kuriose buvo pristatomas šis prekės ženklas, užmegzti verslo kontaktai virto tvirta ilgalaike partneryste.
Išgarsėti užsienio rinkoje padėjo ES investicijos
Idėja sukurti lino produkciją gaminantį verslą kilo prieš 21 metus, kuomet trys įkūrėjos su apmaudu stebėjo užsienyje parduodamas lietuviškos kilmės prekes, kurios slėpėsi už gerai pasaulyje žinomų užsienietiškų prekės ženklų. Noras garsinti savo šalį ir lietuvišką originalią produkciją įkvėpė moteris užregistruoti prekinį ženklą „Jūratė“. Kompanija išbandė įvairiausius verslo modelius, tobulino procesus, ieškojo savo kelio, tačiau liko ištikima kertiniams savo principams ir kūrė vis didesnę vertę iš 4 dėmenų: aukščiausios kokybės natūralių žaliavų (linas, oda, medis), gilių amatininkystės tradicijų, kruopštaus rankų darbo ir švaraus dizaino.
„Tautinis prekės ženklo vardas turėjo aiškiai žymėti lietuvišką kilmę, Baltijos valdovė Jūratė – unikalius, išskirtinius gaminius, o legendinė jūros Deivės ir žvejo meilė – kolekcijos stilistiką: kontrastą, provokaciją, grynumą. Ilgą laiką „Jūratės“ kolekcijų pagrindą sudarė namų tekstilė ir moteriški laisvalaikio drabužiai iš lino. Paraleliai buvo auginamas išskirtinis kūrinys – archajišku būdu iš lino ir odos austos rankinės, kurios skinasi kelią į tvarią prabangos rinką. Pastebėjus, kad didelio susidomėjimo mūsų produkcija sulaukia iš užsienio, pradėjome dalyvauti verslo parodose Paryžiuje, Frankfurte, Tokijuje ir kitur. Didžiausia parodos sėkme mes laikome vis besikartojančius užsakymus“, – projekto patirtimi dalinasi J. Noethen.
Verslininkė teigia, kad jeigu ne ES investicijos, nebūtų pavykę įgyvendinti svajonės parodyti pasauliui lietuvišką, tvarią ir itin kokybišką produkciją. Pasak jos, tiesiausias ir plačiausias kelias nuo manufaktūros iki vartotojo ateina per verslo parodas – beveik visi kontaktai su klientais buvo užmegzti tarptautinių parodų metu. Išlaidos parodoms yra labai didelės, investicijos vienai parodai viršija 10 000 eurų, o šiuo metu įmonė yra sudalyvavusi daugiau nei 70 jų. Įmonės įkūrėja teigia, jog didžiausia finansinė pagalba plečiantis užsienio rinkose buvo Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojama priemonė „Naujos galimybės LT“ – minėtos investicijos padėjo padengti dalį parodų išlaidų ir palengvino kelią „Jūratės“ gaminiams atsirasti svarbiausiose pasaulio prekybos lentynose.
Galimybė dalyvauti parodose sukūrė lojalių klientų tinklą
Parama jauniems ir nedideliems verslams padeda augti, tai tarsi spyris judėti į priekį, išlikti inovatyviems ir originaliems. J. Noethen teigia, kad ES investicijos, suteikusios galimybę apsilankyti daugybėje parodų, leido save pažinti, įsivertinti ir būti įvertintam kitų.
„Parodos nėra vien kontaktų mugė, jos skirtos ir rinkos tyrimams, ir naujų tendencijų pažinimui, savęs įvertinimui konkurencinėje aplinkoje. Didžiausia parodos sėkmė – vis besikartojantys užsakymai, kurie reiškia, kad „Jūratės“ gaminiai pasiekė ir sužavėjo vartotoją“, – dalinasi verslininkė.
Pandemijos metu, sustojus visoms parodoms, užsakymų įmonė gauna mažiau, bet parodose sukurti ryšiai, palaikoma individuali komunikacija leido išlaikyti lojalius klientus. Pasak moters, bendravimas su klientais dabar tęsiasi susirašinėjant laiškais, bendraujant telefonu.
Šiuo metu „Jūratė.eu“ komandą sudaro trys darbuotojai, tačiau daugumą paslaugų teikia kitos įmonės – partneriai ar individualia veikla užsiimantys kūrėjai. „Jūratė.eu“ didžiąją dalį gaminių eksportuoja į užsienio valstybes, daugiausiai į Japoniją, Pietų Korėją, Vokietiją, Prancūziją. Likusi produkcija, apie 10%, yra parduodama „Jūratės“ audimo manufaktūroje Vilniuje.
Kurkime verslią Lietuvą
2014–2020 metų laikotarpiu smulkiojo ir vidutinio verslo konkurencingumo skatinimui pagal Ekonomikos ir inovacijų ministerijos administruojamas priemones jau įgyvendinta ar šiuo metu įgyvendinama virš 9 tūkst. projektų, kuriems skirta beveik 612 mln. ES struktūrinių fondų lėšų.
Ekonomikos ir inovacijų ministerija, siekdama skatinti smulkias ir vidutines Lietuvos įmones įgyvendinti savo idėjas, supažindinti užsienio rinkas su originalia produkcija, prisidėti prie verslios Lietuvos ateities kūrimo, kviečia šalies verslus domėtis įvairiais būdais, kaip pasinaudojus ES investicijomis būtų galima savo projektus paversti sėkmės istorijomis. ES struktūrinių fondų lėšų naudą jau pajuto parama pasinaudojusios įmonės. Sekite naujienas internete – www.esinvesticijos.lt ir www.eimin.lrv.lt
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ekonomikos ir inovacijų ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.