„Tai yra košmaras“, – taip Lietuvos pašto paslaugas ir situaciją, į kurią dėl to pateko jo sūnus, apibūdino Australijos garbės konsulas Lietuvoje Antonio Meschino.
Australijos ir Italijos pilietybę turintis A.Meschino su 21 metų sūnumi Antonio Johnu užsisakė Italijos asmens tapatybės korteles. Jos tėvui ir sūnui turėjo būti atsiųstos registruotais laiškais.
Tačiau laišką, siųstą Italijos vyriausybės, vasario 17-ąją gavo tik tėvas.
Dirba lyg slapta įstaiga
Svarbią siuntą su Italijos vyriausybės antspaudais verslininkas rado savo namų pašto dėžutėje, nors registruotas laiškas turėjo būti įteiktas jam į rankas. Radęs tik vieną laišką A.Meschino sunerimo. Dar daugiau abejonių kilo Lietuvos pašto interneto svetainėje pamačius, kad abi siuntos buvo pristatytos tuo pačiu adresu.
Į Lietuvos paštą paskambinęs A.Meschino sulaukė tik pasiūlymo užpildyti įstaigos interneto svetainėje esančią formą.
Net ir užpildęs šią formą svarbaus dokumento negavęs klientas Lietuvos pašto darbuotojų skambučio nesulaukė. Pašto darbuotojai bendrauja tik elektroniniu paštu, o atsakymą pateikusi specialistė nurodė tik savo vardą.
Ji atsakė, jog patikrinus siuntų duomenis ir apklausus atsakingus pašto darbuotojus išsiaiškinta, kad jos pristatytos ir įteiktos vasario 17 dieną.
Pavardę užtušavo
„Laiškininkas detaliau pakomentuoti šių siuntų pristatymo aplinkybių, deja, negalėjo, tiesiog jau nepamena“, – parašė Ramutė.
Kas tądien nešė laiškus, taip pat paslaptis. Siuntų pristatymą patvirtinantį dokumentą atsiuntęs paštas užtušavo laiškininko pavardę. Iš kelių likusių raidžių galima suprasti, kad siuntą turėjo pristatyti moteris.
Lietuvos paštui savo darbuotojos pavardę teks atskleisti policijai. Ilgiau nei savaitę su pašto darbuotojais bandęs susisiekti ir supratęs, kad tapatybės kortelė nebeatsiras, A.Meschino parašė pareiškimą policijai.
Suklastojo parašus?
Policijos pareigūnams teks aiškintis ne tik vagystę.
Siuntų pristatymą patvirtinančiame dokumente nurodyta, kad tą pačią dieną, bet skirtingu metu namų adresu pristatytas siuntas atsiėmė A.Meschino. Bet Australijos garbės konsulas iš karto pastebėjo, kad parašai – ne jo.
„Tai jau ne aplaidumas, o rimtas nusikaltimas“, – piktinosi A.Meschino.
Jo nuomone, net jei siuntą kas nors iškrapštė iš pašto dėžutės, dėl to vis tiek kalti Lietuvos pašto darbuotojai.
„Jei laiškininkė, kurios pavardę paštas uždengė, registruotą siuntą įmetė į pašto dėžutę, o po to pati pasirašė, tai labai nevykusi operacija“, – kalbėjo A.Meschino.
Teiks antrą prašymą
Australijos garbės konsulas vylėsi, kad jo sūnaus asmens tapatybės kortelės pašto darbuotoja niekam nepardavė. Tačiau dėl negautos siuntos jaunuoliui gali kilti nemažai problemų.
Italija antrą kartą asmens dokumentų neišduoda.
„Jei dokumentai siunčiami registruotu laišku, yra tik du variantai – arba asmuo jį gauna, arba laiškas sugrįžta neįteiktas. Trečio varianto, kad laiškas negautas, nėra“, – aiškino verslininkas.
Po šio įvykio į Italiją teks siųsti policijai pateikto pareiškimo kopiją ir pildyti paraišką naujam asmens dokumentui gauti.
Gali išvykti į užsienį
Su šeima Vilniuje gyvenančiam A.Meschino neramu ir dėl dingusios kortelės likimo: „Galbūt kas nors pasinaudos mano sūnaus asmens duomenimis ir bandys paimti kreditą arba keliauti po Europą. Tokioms kelionėms asmens tapatybės kortelės užtenka, o oro uostų darbuotojai kartais net nežiūri į keleivio veidą.“
Lietuvos pašto Komunikacijos departamento vadovė Ugnė Bartašiūtė teigė, kad situaciją kol kas bandoma aiškintis įstaigos viduje: „Tokios situacijos nėra dažnos, tačiau kartais pasitaiko.
Galbūt šioje situacijoje įsivėlė žmogiškoji klaida. Atsiprašome kliento dėl nepatogumų, bandome su juo susisiekti ir detaliau išsiaiškinti aplinkybes.“
Vėliau U.Bartašiūtė informavo, jog neatsiradus siuntai, klientui buvo rekomenduota kreiptis į policiją, o Lietuvos paštas atliko vidinį tyrimą.
„Nustačius bendrovės vidaus tvarkos pažeidimus, pašto darbuotojui, vykdžiusiam šių siuntų pristatymą, buvo pradėta procedūra dėl darbo pareigų pažeidimo“, – teigė U.Bartašiūtė.
Dingo brangi siunta
Tuščiomis rankomis liko ir Vilniuje „De Ribas Jewellery“ papuošalų salonus įkūręs verslininkas Patrikas Ribas.
„De Ribas Jewellery“ kovo pradžioje turėjo gauti aukso juvelyrikos bei deimantų siuntą, tačiau siuntų gabenimo bendrovės „FedEx Express“ kurjeris verslininkui pristatė apiplyšusią popierinę dėžę.
Metalinės dėžutės, į kurią turėjo būti sudėti brangakmeniai ir aukso papuošalai, jos viduje nebuvo, o kurjeris nieko paaiškinti negalėjo.
Dėl dingusios siuntos juvelyrikos bendrovė patyrė ne tik kelių dešimčių tūkstančių eurų nuostolių – atsirado sunkumų ir vykdant klientų užsakymus.
„De Ribas Jewellery“ iki kovo 30-osios vienai klientei už 8000 eurų turėjo pagaminti baltojo aukso žiedą su deimantu, tačiau šiam papuošalui skirtas deimantas jų taip ir nepasiekė.
Įvairiose šalyse dirbęs ir pirmą kartą siuntos nesulaukęs P.Ribas stebėjosi, kad jį prarado solidi tarptautinė kompanija.
Verslininkas neatmetė, kad siuntinys galėjo būti pavogtas muitinės sandėliuose.
„Mes esame informuoti apie šio atvejo tyrimą ir visapusiškai bendradarbiaujame su atitinkamomis institucijomis. Kol vyksta tyrimas, situacijos komentuoti negalime“, – „Lietuvos rytui“ atsakė „FedEx Express“ marketingo specialistė Rasa Šlekienė.