Į rinką atėjęs naujas žaidėjas greitai gali perrašyti kelionių kainas: poilsis lietuvių pamėgtame kurorte būtų pigesnis

2021 m. balandžio 15 d. 19:36
Specialiai „Lietuvos rytui“, Maskva
Lietuvoje vis stiprėjanti kelionių organizatorių konkurencija kainas gali gerokai spūstelėti žemyn. Mat prie rinkos senbuvių ką tik prisidėjo ir užsienio kapitalo kompanija.
Daugiau nuotraukų (3)
Kelionių kryptis – Turkija
Pagal kelionių į Turkiją pardavimo apimtį trečioje vietoje esanti tarptautinė kelionių organizatorė „OTI Holding“ Lietuvoje pradeda veiklą. Rytų Europoje ji valdo „Coral Travel“ agentūras.
O pernai rudenį, prieš pat antrąjį karantiną, mūsų šalyje ji įregistravo bendrovę „Coral Travel Lithuania“.
Šią savaitę pastaroji pranešė apie veiklos pradžią visose Baltijos šalyse. Tai aštuntas regionas, kuriame pradedama veikla.  
Anot „Coral Travel Lithuania“ pardavimų vadovės Ievos Raziulytės, šį įmonių grupė teikia paslaugas tokiose srityse kaip kelionių organizavimas, aviacija, atvykstamosios paslaugos, paskirties vietų valdymo centrai, apgyvendinimas.
„Nors į rinka įžengiame nelengvu turizmui metu, tačiau matome galimybių ir potencialą.
Jaučiame, kad žmonės yra pavargę ir labai nori atostogų. Savo klientams pasiūlysime palankų kokybės ir kainos santykį poilsinėms kelionėms.
Šiuo metu turizmo rinkoje yra stiprių žaidėjų, bet mes turėdami ilgametę patirtį ir įmonių grupės partnerius – tikrai turime ką pasiūlyti. Džiaugiamės, kad Baltijos šalyse mūsų skrydžių partnerė „Turkish Airlines“, – sakė I.Raziulytė.
Registrų centro duomenimis, 2020-ųjų spalio 14-ąją įsteigtai bendrovei „Coral Travel Lithuania“ vadovauja Kesenas Cahitefe. Įmonės įstatinis kapitalas – 300 tūkst. eurų.
Perrašys kainas?
„Stebėdamas turizmo rinkos tendencijas neabejojau, kad į Lietuvos rinką ateis kas nors iš tarptautinių didžiųjų kelionių organizatorių.
Maniau, kad tai bus antras pagal dydį kelionių į Turkiją organizatorius „Anex Tour“, bet įžengia šiek tiek jam nusileidžiantis „Coral Travel“.
Ši įmonė pagal kelionių į Turkiją pardavimą yra ypač stipri. Tikėtina, kad anksčiau dirbantiems kelionių organizatoriams teks užleisti dalį pozicijų“, – sakė Lietuvos kelionių verslo asociacijos viceprezidentas Udrius Armalis.
Jo nuomone, atsiradus tokiems dideliems kelionių organizatoriams rinkos senbuviai neišvengiamai turi pasistengti norėdami išsaugoti savo rinkas.
O tai reiškia, kad tai padarys įtaką ir kelialapių kainoms.
„Taip nutiko, kai prieš kelerius metus į Vokietiją įžengė „Anex Tour“. Organizatorius ta proga paskelbė didžiules nuolaidas ir taip atitraukė dalį keliautojų iš konkurentų“, – kalbėjo U.Armalis.
Nebijo konkurencijos
Didieji kelionių organizatoriai, tikėtina, naujam rinkos dalyviui lengvai savo pozicijų neužleis.
„Kuo didesnė konkurencija, tuo gyvybingesnis yra kelionių sektorius ir tuo daugiau laimi galutinis vartotojas – keliautojai gali tikėtis ir palankesnių kainų, ir daugiau pasirinkimo galimybių.
Kaip seksis naujam rinkos žaidėjui, parodys laikas.
Kelionių sektoriaus senbuviai savo pozicijų užleisti neketina ir naujam dalyviui atsiriekti savo rinkos dalį gali būti labai sunku“, – svarstė „Tez Tour“ atstovė Inga Aukštuolytė.
Anot jos, būtina atsižvelgti į tai, kad šiuo metu turizmo sektorius išgyvena bene sunkiausią periodą savo istorijoje.
Nemenka patirtis
„Oti Holding“ įmonių grupė veikia 28 metus. Su prekės ženklu „Coral Travel“ kelionių organizavimo bendrovės veikia Turkijoje, Lenkijoje, Rusijoje, Sakartvele, Ukrainoje ir Baltarusijoje.
Skelbiama, kad iki pandemijos – 2019-aisiais – įmonių grupė per 2019 m. aptarnavo daugiau kaip 3,2 mln. turistų, o Turkija tapo ta šalimi, kur įmonių grupės paslaugomis pasinaudojo net 1,75 mln. keliautojų.
Rusija nusprendė nubausti Turkiją
Rusijos valdžia paskelbė pusantro mėnesio uždraudžianti turistines keliones į Turkiją neva dėl prastos pandeminės padėties šioje šalyje. Tačiau mažai kas abejoja, kad tai yra bausmė Ankarai už neseniai pareikštą paramą Ukrainai.
Rusijos turizmo operatorių duomenimis, šiam laikotarpiui keliones į Turkiją jau buvo užsisakę per 530 tūkst. klientų. Bendra jų kaina – 32 mlrd. rublių (350 mln. eurų).
Sergamumo COVID-19 lygis Turkijoje iš tiesų pakilo – nuo 32 tūkst. iki 50 tūkst. naujų atvejų per parą. Tačiau tokia tendencija jau tęsiasi kone mėnesį, o Maskva susizgribo tik dabar.
Tai nutiko praėjus kelioms dienoms po Turkijos prezidento Recepo Tayyipo Erdogano ir Ukrainos vadovo Volodymyro Zelenskio susitikimo, kurio metu turkai palaikė ukrainiečių siekį įstoti į NATO ir patvirtino nepripažinsiantys Krymo kaip Rusijos dalies.
Tiesa, Kremlius ginasi, kad jokių politinių motyvų neturėjo. „Ne, tai susiję tik su epidemine padėtimi“, – teigė Rusijos prezidento Vladimiro Putino atstovas Dmitrijus Peskovas.
Tačiau Rusijos žiniasklaida iškart prisiminė, kad kelionių į Turkiją draudimai ne kartą buvo naudoti būtent politiniais tikslais – tiek kilus konfliktams dėl prekybos, tiek 2015 metais turkams numušus rusų naikintuvą pasienyje su Sirija.
Bet kuriuo atveju tai bus skaudus smūgis Turkijos turizmo sektoriui, nes pernai čia apsilankė daugiau nei 2 mln. turistų iš Rusijos. Taip pat kentės ir rusų turizmo operatoriai, kurių pajamos šį pavasarį bus bent perpus mažesnės nei anksčiau.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.