Vilniaus oro uostas atleido kelias dešimtis darbuotojų: atstovai sako, kad 2020-ieji buvo sunkiausi istorijoje

2021 m. balandžio 9 d. 16:39
Lietuvos aviacijos sektorius, pernai patyręs vieną didžiausių krizių veiklos istorijoje, ruošiasi galimam atsigavimui, tačiau ekonomistai perspėja – euforija truks neilgai. Tado Vasiliausko, Lietuvos oro uostų atstovo žiniasklaidai, teigimu, 2020 metai buvo vienas sunkiausių laikotarpių Vilniaus oro uosto veiklos istorijoje.
Daugiau nuotraukų (4)
„Dėl pandemijos iššūkių aviacijai ir susitraukusių darbo apimčių, siekdami išgyventi, Vilniaus oro uoste 2020 metais darbdavio iniciatyva turėjome atsisveikinti su 79 darbuotojais.
Taikėme ne tik darbo kodekse numatytas išmokas išeinant, tačiau ir savo iniciatyva stengėmės konsultuoti dėl tolesnės karjeros“, – informuoja atstovas spaudai.
Pasak jo, lyginant bendrus skaičius, beveik po lygiai buvo atleisti tiek administracijos, tiek įvairias operatyvines funkcijas oro uoste atliekantys darbuotojai.
„Absoliuti dauguma darbuotojų išėjimų yra susiję su pandemijos sukeltais iššūkiais ir sumažėjusiu darbo krūviu“, – teigia T.Vasiliauskas.
Šiuo metu, atstovo spaudai teigimu, neįskaitant vaiko priežiūros atostogose esančių darbuotojų, Vilniaus oro uoste tebedirba 328 žmonės. T.Vasiliauskas pagrindiniu visų Lietuvos oro uostų tikslu įvardija keleivinės aviacijos srautų grąžinimą į ikipandeminį lygį. „Augant srautams – augs poreikis vėl plėsti komandą, atnaujinti pristabdytus projektus“, – žada atstovas spaudai.
„Nuo šių metų pradžios startavome su struktūriniais pokyčiais įmonės viduje, kurie ir leidžia mums į situaciją reaguoti lanksčiau. Dar labiau centralizavome visų oro uostų valdymą, siekiame efektyviau naudoti turimus resursus ir pasiruošti aviacijos atsigavimo laikotarpiui, kuris palaipsniui turėtų vykti nuo šio aviacijos vasaros sezono“, – viliasi T.Vasiliauskas.
Tačiau „SME finance“ ekonomistas Aleksandras Izgorodinas į aviacijos sektoriaus atsigavimą žvelgia kritiškai.
Pasak jo, aviacijos ir apgyvendinimo sektoriaus laukia „W“ formos atsigavimas.
„Tai reiškia, jog vasarą galime tikėtis didelio augimo, bet rudenį ir žiemą progresas stipriai sulėtės“, – praneša ekonomistas.
A.Izgorodino teigimu, tai susiję su rekordiškai išaugusiais Lietuvos gyventojų indėliais bankuose ir užsitęsusiu karantinu.
„Natūralu, kad ilgą laiką negaudami norimos paslaugos, susitaupę pakankamą pinigų sumą, pajudėjus vakcinavimo apimtims ir atlaisvinus judėjimą tarp valstybių, dalis gyventojų suskubs keliauti“.
Tačiau, pasak ekonomisto, aviacijos sektoriaus atsigavimas bus trumpalaikis. „Euforija ilgai netruks, nes gyventojų santaupos nėra beribės.
Žmonės pinigus išleis pakankamai greitai ir rudenį keliaus tik būtiniausiais atvejais“, – svarsto A.Izgorodinas. Pasak jo, aviacijos sektoriaus atsigavimui gali sutrukdyti ir iš šalies nesitraukianti pandemija.
„Negalime atmesti scenarijaus, kad dalis Europos šalių nespės laiku pasiekti masinio vakcinavimo. Rudenį virusas taip pat gali sugrįžti, todėl ilgalaikio šio sektoriaus atsigavimo tikėtis dar anksti“, – sako ekonomistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.