Didžiausias konkurentas – „Lidl“
Vienas pagrindinių „Aldi“ konkurentų tarptautiniu mastu yra Lietuvoje beveik penkerius metus veikiantis kitas Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“, 22-uose miestuose turintis 54 parduotuves. Tačiau, anot mažmeninės prekybos eksperto Justo Gavėno, konkurencija bus ne vienintelis iššūkis „Aldi“ tinklui.
„Jei „Aldi“ į Lietuvą ateis, konkuruos daugiausiai ne kainomis, o veiklos efektyvumu. „Lidl“ pardavimai į kvadratinį komercinio ploto metrą yra žymiai didesni negu kitų Lietuvoje veikiančių tinklų. Tai vyksta dėl to, kad viduje įmonės procesai yra gerokai efektyvesni, geriau sustyguoti, yra didesnio masto ekonomija ir tas lemia geresnius rezultatus.
Tačiau matant, kaip atrodo „Aldi“ Vokietijoje, tokio kokybės standarto neužteks Lietuvoje. Mūsų pirkėjų reikalavimai mažmeninei prekybai yra kur kas aukštesni. „Aldi“ turės pasistumti save stipriai į priekį.
Didžiausia kaktomūša bus su „Lidl“, tačiau kiti tinklai irgi gali šiek tiek nukraujuoti“, – antradienį „Žinių radijuje“ kalbėjo J.Gavėnas.
Kaip jis sakė, naujas žaidėjas turės du kelius: arba pritrauks naujus klientus, arba atims juos iš kitų prekybos tinklų. Greičiausiai bus stengiamasi konkuruoti įsikuriant patogesnėse pirkėjams vietose. J.Gavėnu manymu, „Aldi“ stengsis įsikurti gyvenamuosiuose rajonuose, kuriuose daug žmonių, taip pat šalia didelių darboviečių, verslo kvartalų.
Gali būti, kad „Aldi“ parduotuvės veiks visai netoli „Lidl“, taip pat bus išnaudojami ne tik nauji sklypai, bet ir bus bandoma perpirkti kitų tinklų parduotuves, kurios nėra pelningos. „Aldi“ jau kalbėjo apie „Norfos“ įsigyjimą, tačiau tai nebuvo įgyvendinta.
Kainų nesumažins
J.Gavėno teigimu, „Aldi“ atėjimas į Lietuvą prekių kainų nesumažins, nes „konkurencija jau dabar yra didelė“. Gali kristi tik pavienių produktų kainos, tačiau jos itin nesikeis.
Tačiau būtinųjų prekių kainas analizuojančio portalo „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas su J.Gavėnu nesutiko.
„Kainomis konkuruos, nes tai geriausiai sekasi mūsų prekybos tinklams.
Manyčiau, kad „Lidl“ dar mažins kainas tų prekių, kurias „Lidl“ Lietuvoje pardavinėja brangiau nei Lenkijoje ar Vokietijoje. Atėjus „Aldi“ „Lidl“ pradės konkuruoti tomis pačiomis kainomis, kurias nustato Europoje“, – pabrėžė „Žinių radijuje“ A.Vizickas.
Tačiau jis paminėjo, kad „Aldi“ teks stipriai paplušėti, jog įrodytų, kad jų prekės yra geros ir kokybiškos.
„Šiandien yra didelis skirtumas tarp „brendo“ ir prekybos tinklo prekės ženklo kainų. „Lidl“ ir „Aldi“ yra prekinių ženklų kopijos, parduodamos dukart pigiau. Jų pagrindinis uždavinys yra įrodyti, kad tai yra analogiškos prekės ir kad jas perimtų varototojas. Matysime kainų karą“, – prognozavo A.Vizickas.
Jo teigimu, galima tikėtis panašaus į „Lidl“ pardavimų modelio.
„Pagrindas uždavinys bus atitikti sezoniškumą, pavyzdžiui, žiemą pasiūlyti žiemos pramogų prekių. „Aldi“ tai moka, jie vieni pirmųjų pradėjo šalia maisto pardavinėti ir kompiuterius“, – pasakojo A.Vizickas.
Pasak jo, lietuviai nėra prie vieno prekybos tinklo prisirišę vartotojai. Dar iki pandemijos jie aplankydavo apie 3 parduotuves, kad susirinktų visas reikiamas prekes ir rastų kainas, kurios juos tenkintų. Tai geras rodiklis „Aldi“, nes pirkėjai nebus skeptiški naujam prekybos tinklui.
Anot J.Gavėno, „Aldi“ atėjimas į Lietuvą – gera žinia ir darbo rinkai. Naujas prekybos tinklas turės konkuruoti, siekdamas pritraukti darbo jėgą, ypač jaunus žmones. Anot jo, „šio sektoriaus žmonėms atlyginimai tikrai turėtų augti“.
J.Gavėnas pabrėžė, kad kitais metais „Aldi“ dar nesitiki išvysti Lietuvoje. Greičiausiai šis tinklas pasirodys tik 2023 m.