Šis incidentas smarkiai sutrikdė gyvybiškai svarbų krovinių gabenimą jūra ir privertė laivybos bendroves nukreipti laivus plaukti aplink Afriką.
400 metrų ilgio su Panamos vėliava plaukiojantis laivas „MV Ever Given“ antradienį užstrigo skersas kanale, užtverdamas bet kokį judėjimą šiuo vandens keliu, smarkiai sutrumpinančiu kelią tarp Azijos ir Europos bei Šiaurės Amerikos plaukiojantiems laivams.
Abiejose kanalo pusėse susitelkė dešimtys laivų, buvo sutrikdytas naftos ir kitų prekių gabenimas.
Laivo savininkės Japonijos įmonės „Shoei Kisen Kaisha“ atstovė penktadienį naujienų agentūrai AFP sakė, kad darbininkų brigados toliau stengiasi nukelti laivą nuo seklumos.
„Vilkikai ir žemkasės naudojamos uolienoms ardyti“, stengiantis išjudinti laivą, aiškino atstovė. Ji pridūrė, kad bendrovė neturi tikslios informacijos apie laivo būklę.
Pasaulio laivybos milžinė „Maersk“ ir Vokietijos bendrovė „Hapag-Lloyd“ pranešė planuojančios nukreipti savo laivus plaukti aplink Afriką.
„Kadangi Sueco kanalas liks užblokuotas dar mažiausiai parą ar dvi, laivybos įmonės priverstos susitaikyti su būtinybe plaukti daug ilgesniu maršrutu aplink Gerosios Vilties kyšulį, kad pasiektų Europą ar Šiaurės Amerikos rytų pakrantę“, – nurodė laivybos duomenų ir naujienų bendrovė „Lloyd's List“.
„Pirmasis tai padarysiantis konteinerinis laivas yra „Evergreen“ „Ever Greet“... „Ever Given“ laivas dvynys“, – sakoma pranešime.
Sueco kanalas smarkiai sutrumpina kelionę tarp Azijos ir Europos. Pavyzdžiui, plaukiant iš Singapūro į Roterdamą kelias sutrumpėja 6 000 km, o kelionė tunka iki dviejų savaičių trumpiau negu keliaujant aplink Afriką.
Užsitęsęs blokavimas
Sueco kanalo valdyba nurodė, kad reikės iškasti 15–20 tūkst. kubinių metrų smėlio, kad būtų galima pagilinti tą kanalo dalį iki 12–16 metrų ir išjudinti laivą.
Egipto prezidento Abdel Fattaho al Sisi patarėjas jūrų uostų reikalams Mohabas Mamishas ketvirtadienį vakare sakė AFP, kad „jūrų laivyba [kanalu] bus vėl atnaujinta daugiausiai per 48–72 valandas“.
„Turiu patirties iš kelių tokio pobūdžio gelbėjimo operacijų ir kaip buvęs Sueco kanalo valdybos pirmininkas žinau šio kanalo kiekvieną centrimetrą“, – pabrėžė M. Mamishas, prižiūrėjęs kanalo plėtrą.
Tačiau laivų gelbėjimo ekspertai anksčiau ketvirtadienį perspėjo, kad „Ever Given“ gali likti įstrigęs dar kelias dienas ar net savaites.
Bendrovė „Smit Salvage“ anksčiau prisidėjo prie Rusijos atominio povandeninio laivo „Kursk“ ir apvirtusio Italijos kruizinio laivo „Costa Concordia“ iškėlimo operacijų.
„Evergreen“ nurodė, kad kreipėsi į „Smit Salvage“ ir Japonijos bendrovę „Nippon Salvage“, kad jos parengtų „veiksmingiausią planą“ laivo plūdrumui atkurti.
„Smit Salvage“ nurodė ketvirtadienį išsiuntusi į avarijos vietą savo komandą įvertinti, ko reikia imtis.
Trečiadienį dėl krizės Sueco kanale nafta pabrango beveik šešiais procentais.
Tačiau kainos vėl sumažėjo ketvirtadienį, o vienu metu ankstesnis pabrangimas buvo visiškai eliminuotas.