„Taip, vienas iš tų laiškų buvo parašytas ir šitam prekybos tinklui“, – penktadienį „Žinių radijuje“ sakė S.Skvernelis.
Ar šis prekybos tinklas iš tiesų atsiras Lietuvoje, S.Skvernelis atsakyti negalėjo.
„Daug kas galvoja, kad pakanka kreiptis į investuotoją, ir jis susipakavęs lagaminą rytoj jau pas tave atvyksta. Procesas yra pakankamai ilgas. Tiriama ir rinka, ir galimybės plėstis, ir kokios yra verslo sąlygos, mokestinė aplinka, darbuotojų poreikis, galimybės jį patenkinti.
Tikiuosi, kad tie ketinimai yra realūs. Jei prekybos tinklas pas mus atsirastų, laimėtų vartotojas. Išloštume visi“, – komentavo S.Skvernelis.
Jo įsitikinimu, naujas žaidėjo įliejimas į rinką galėtų sumažinti tam tikrų prekių kainas. Šią situaciją jis palygino su prekybos tinklo „Lidl“ pavyzdžiu.
„Turime specifinį, išskirtinį asortimentą. Atsiranda galimybės ir mūsų gamintojams tiekti produkciją į tuos tinklus ir konkuruoti. Atsiranda palankesnės sąlygos ir kainos vartotojams, pakankamai didelis pasirinkimas.
Yra palyginamos panašių produktų krepšelio kainos tarp tinklų. Yra konkurencija, noras prisivilioti pirkėją. O pirkėjų Lietuvoje nedaugėja, atsižvelgiant į demografinę situaciją, todėl naujo rinkos dalyvio atėjimas turės perskirstyti esamus rinkos pajėgumus. Vartotojams dėl to tik geriau“, – pabrėžė S.Skvernelis.
Naujienų portalas lrytas.lt primena, kad šį pirmadienį buvo pranešta, jog į Lietuvą ateina Vokietijos žemų kainų prekybos tinklas „Aldi“, per metus šalyje planuojantis atidaryti bent 15 parduotuvių. Tai paskelbė portalas vz.lt, remdamasis šaltiniais.
Anot jų, skirtingai nei konkurentas „Lidl“, „Aldi“ Lietuvoje suplanavo greitą ir agresyvią plėtrą.
Vienas šaltinių pabrėžė, kad bet kokia informacija, susijusi su prekybos tinklo planais Lietuvoje, yra visiškai slapta. Tačiau „Aldi“ į Lietuvą gali žengti arba savarankiškai, arba įsigyti kurį nors jau veikiantį prekybos rinkos žaidėją.
Paaiškėjo, kad buvo domėtasi galimybe įsigyti vieną didžiausių šalies mažmeninės prekybos tinklų „Norfa“, tačiau pokalbiai derybomis neužsibaigė.
„Buvo susisiekęs su mumis tikrai, bet tokio konkretaus pasiūlymo nesame gavę. Jeigu sąžiningai, dabar tikrai nebeatmenu, ar tai buvo prieš, ar po Naujų metų, bet neseniai“, – BNS sakė „Norfos“ įmonių grupės savininkas Dainius Dundulis.
Jo teigimu, Lietuvos mažmeninės prekybos rinkoje „Aldi“ taptų rimtu konkurentu.
„Galiu drąsiai pasakyti, kad jis („Aldi“ – BNS) yra rimtas konkurentas visiems Lietuvoje veikiantiems prekybos taškams, o ypatingai didiesiems prekybos tinklams“, – BNS sakė D.Dundulis.
Portalo lrytas.lt kalbinti ekonomistai prognozavo, kad tolimuoju laikotarpiu naujo prekės ženklo atsiradimas Lietuvos rinkoje kainų nesumažins, tačiau „Aldi“ pirkėjus kurį laiką vilios mažesnėmis specifinių produktų kainomis. Tai gali paveikti ir rinkos senbuvius, nes konkurencija tik dar labiau didės. Galima tikėtis paaštrėjusio kainų karo.
Tačiau, pasak ekonomistų, senieji prekybos tinklai iš rinkos dėl naujo žaidėjo iškristi neturėtų.
Vienas pagrindinių „Aldi“ konkurentų tarptautiniu mastu yra Lietuvoje beveik penkerius metus veikiantis kitas Vokietijos prekybos tinklas „Lidl“, 22-uose miestuose turintis 54 parduotuves.