Nors praėjo palyginti nedaug laiko, naująją platformą bendrovė laiko sėkme – per pirmą mėnesį virš 300 klientų susikūrė savo paskyras ir spėjo išbandyti naująją savitarnos sistemą.
Inovacijos seniai tapo neišvengiama verslo dalimi. Įmonių nelankstumas, nesugebėjimas pereiti prie naujausių technologijų gali reikšmingai prisidėti prie suprastėjusių veiklos rezultatų.
Vis dėlto, nors pavieniai vartotojai IT srityje vykstančius pokyčius prisijaukina žaibiškai, įmonėms persiorientuoti greitai besikeičiančiame skaitmeniniame pasaulyje ne visada pavyksta taip greitai.
Štai Jungtinių Valstijų kompanijos „Dell EMC“ kartu su tyrimų agentūra „Enterprise Strategy Group“ (ESG) atlikta apklausa parodė, kad tik 5 proc. didelių kompanijų yra pasirengusios tinkamai išnaudoti skaitmeniniam verslui pritaikytus sprendimus.
Pasaulinės pandemijos paskatintas posūkis į internetinę prekybą spartina pokyčius ir verslas-verslui sferoje. Elektroninės platformos tampa vis populiaresnės ir Lietuvoje, jomis pradeda naudotis ir tokių ekonomikos sektorių šalies kaip metrologija lyderiai. Ar visada paskui įmones, kurios diegiasi skaitmenines priemones, spėja ir jų klientai?
Startą laiko sėkmingu
Vasario pradžioje pradėjo veikti „Vilniaus metrologijos centro“ (VMC) klientų savitarnos platforma manovmc.lt.
Joje įmonės klientai gali matyti visus savo atvežtus prietaisus, informaciją apie juos, už metrologines paslaugas išduodamus dokumentus – patikros sertifikatus, kalibravimo liudijimus, bandymų protokolus, sąskaitas už suteiktas paslaugas, – bei užsisakyti naujas pasaugas.
VMC Pardavimų skyriaus vadovės Kristinos Bartuškevičienės teigimu, tokia platforma sukurta siekiant palengvinti klientams duomenų apie savo prietaisų administravimą bei turimų duomenų valdymą, stebėti metrologinėms paslaugoms skiriamų lėšų dalį.
„Visa tai įmonėms leis taupyti savo darbuotojų laiko kaštus bei įgalins daugiau laiko skirti jų tiesioginėms atsakomybėms, paskatins atsakingesnę prietaisų priežiūrą bei būtinųjų patikrų atlikimą laiku, mat savitarnos sistemoje galima matyti sertifikatų galiojimo laiką bei artėjančių patikrų terminus“, – sakė K. Bartuškevičienė.
Anot jos, savitarnos platformos įdiegimą įmonė laiko sėkmingu žingsniu skaitmenizavimo procese. Ji pabrėžia, kad nusistovėjusius klientų įpročius pakoreguoti ne visada lengva, tad bet kokios naujovės jiems turi būti patogios ir naudingos.
Klientai į pokyčius sureagavo
Įmonės projektų ir procesų vadovė Laura Maslauskienė pripažįsta, kad sukurti metrologinių paslaugų savitarnos platformą nebuvo lengva, nes Lietuvoje pavyzdžių, nuo kurių būtų galima atsispirti, tiesiog nebuvo, o ir užsienyje tokių sistemų – tik viena kita.
Per pirmą mėnesį savitarnos sistemoje savo paskyras susikūrė virš 300 įmonių, išduota daugiau nei 2 tūkstančiai skaitmeninių dokumentų (patikros sertifikatų, kalibravimo liudijimų ir kt.).
„Modernizavę procesus įmonės viduje ir net nedvejojome, kad turime palengvinti procesą bei suteikti daugiau galimybių ir mūsų klientams. Tikimės, kad skaičiai tik augs – įmonė užsibrėžė tikslą per ateinančius metus dar labiau palengvinti paslaugų įsigijimo per savitarnos sistemą būdą bei suteikti naujų funkcijų, kurios padės VMC išlikti pirmiems rinkoje“, – sakė L. Maslauskienė.
Skaitmenizavimo keliu
Savitarnos platforma manovmc.lt – ne pirmas ir ne paskutinis žingsnis, kuriuo bendrovė žengė skaitmenizuojant procesus.
Praėjusiais metais VMC pradėjo dokumentų „perkraustymą“ į skaitmeninę erdvę – įmonės viduje pilnai atsisakyta spausdintų dokumentų ir parašų ranka, klientai taip pat skatinami pasirašinėti dokumentus elektroniniais būdais.
Kaip pabrėžia pardavimų skyriaus vadovė K. Bartuškevičienė, įstatymiškai skaitmeniniai dokumentai turi tokią pačią teisinę galią kaip ir popieriniai, tad įmonė skatina savo klientus naudotis skaitmeniniais sertifikatais.
„Šis formatas apsaugo nuo dokumento praradimo ar sugadinimo, kas pastaruoju metu pasitaikydavo neretai, tuomet klientui turėdavome išduoti kopiją, kurios išdavimas nėra toks paprastas, koks gali atrodyti iš pirmo žvilgsnio.
Kitas skaitmeninių dokumentų pliusas yra tas, kad naudojantis VMC savitarnos sistema juos galima pasiekti bet kada. Žinoma, turėjome palikti galimybę esant poreikiui įsigyti ir popierinius dokumentus už papildomą mokestį, bet pirmo mėnesio rezultatai rodo, kad didelė dalis įmonių mielai renkasi skaitmeninį formatą“, – kalbėjo K. Bartuškevičienė.
Ji priduria, kad skaitmenizavus paslaugas taupomas ir įmonės, ir jos klientų laikas, be to, išvengiami nereikalingi kontaktai pandemijos metu. VMC jau nuo pirmojo karantino ragina klientus pristatyti ir atsiimti savo prietaisus per kurjerius ir nevykti į klientų aptarnavimo centrus, jei matavimo prietaiso savybės tai leidžia.