Vienas šią savaitę pradėjusios veikti platformos craftson.lt (arba kaziukomuge.lt), neoficialiai pavadintos internetine Kaziuko muge, kūrėjų Renaldas Gražys sako, kad dėl didelio susidomėjimo teko netgi didinti sistemų resursus.
„Mes planavome apimtis, kad bus 50 parduotuvėlių, po 20-30 darbų – koks 1,5 tūkst. iš viso. Tačiau kai paaiškėjo, kad mugė tikrai neįvyks, tada atėjo didžiulis srautas“, – BNS sakė R.Gražys.
„Šiai dienai 250 žmonių atsidarė savo parduotuvę, į sistemą sukelta netoli 6 tūkst. gaminių. Ketvirtadienį buvo didžiulis antplūdis, neatlaikė serveriai, teko greitai reaguoti ir didinti resursus. Matome, kad dar yra apie 50 naujų registracijų“, – pasakojo jis.
Pasak R.Gražio, platformos kūrėjai siekė suteikti žmonėms informaciją apie tai, kaip prekiauti internete.
„Netgi tie žmonės, kurie galvojo, kuriems visiškai trūksta kompiuterinio raštingumo, jie išmoko, norėdami, suprasdami situaciją. Daugeliui vyresnio amžiaus kūrėjų, tautinio paveldo atstovų padėjo vaikai, anūkai, jie administruoja tas e. parduotuves“, – sakė R.Gražys.
Vienas craftson.lt platformos iniciatorių pabrėžė, kad iš esmės tai nėra Kaziuko mugė, nes platforma veiks visus metus, tačiau startui simboliškai pasirinktas Kaziuko mugės savaitgalis.
„Su komunikacija viskas nuvilnijo, kad buvo užklijuotas Kaziuko mugės vardas. Bet iš principo tai yra ilgalaikis projektas, kuris neapsiribos tik šiuo savaitgaliu ir amatininkai galės savo dirbinius ten reguliariai talpinti“, – tvirtino jis.
Per mugę gaudavo didžiąją dalį pajamų
Tačiau keli BNS kalbinti prekeiviai apgailestavo, kad Kaziuko mugė nevyks ir tikino, jog pajamos iš jos sudarydavo didelę dalį šeimos pajamų.
Virtuvės dirbinius iš medžio gaminantis Jeronimas Mikolauskas iš Ukmergės teigė šiemet pradėjęs svarstyti, ar iš viso neuždaryti dirbtuvių. Pasak jo, anksčiau per muges suprekiaudavo tiek, kad užtekdavo išlaikyti namus, du automobilius, o e. prekyba nuvylė.
„Nėra tokio pirkimo, kokio tikėjomės. Kol nepačiupinėja, tol neperka, o kelis kartus pigiau įsigyja senukuose, maksimose“, – BNS sakė jis.
Ne vienerius metus Vilniuje Kaziuko mugėje šaukštais, mentelėmis ir kitais mediniais gaminiais prekiavusios įmonės „Medžio kvapas“ savininkai neslėpė, kad negalėdami mugėje prekiauti fiziškai, nutarė neprigaminti daug virtualiai prekybai, nes vilčių į ją nededa, be to, jie savo produkciją siūlo feisbuke.
Tuo metu Giedrius Mačiuitis iš Plungės, į Vilniaus ir Kauno Kaziuko muges vykdavęs nuo 2007 metų, teigė e. prekyba esantis patenkintas.
„Galvojome, kad bus blogiau, bet panašiai pirmą dieną pardavėme, kaip ir mugėje Vilniuje būdavo. Tai visai normaliai“, – BNS sakė G.Mačiuitis.
Tačiau jis pabrėžė, kad prekyba kiek stringa, nes tenka konkuruoti su pigesne lenkiška ir kiniška produkcija.
Vienuolika metų verbomis Kaziuko mugėje su šeima prekiavusi Danguolė Semeneškienė BNS teigė, kad craftson.lt platformoje nesiregistravo, nes iš užsienio taip ir negrįžo dukterys, o jai pačiai su informacinėmis technologijomis sekasi sunkiau nei kurti verbas.
Pasak jos, pandemija iš esmės pakoregavo planus – moteris šių metų Kaziuko mugei specialiai verbų nerišo.
„Anksčiau visus metus galvodavau, planuodavau, kad Kaziuko mugei būtų bent pora šimtų verbų. Vyras prekiavo, aš, vaikai. Ir iki Klaipėdos nuveždavome. Dar užpernai pavyko visas parduoti. Tik dalį jau – skelbimų portaluose. Šiemet irgi jie padėjo prekiauti.
Nuo spalio už 1,5-2 tūkst. eurų pardaviau, daugiausia į užsienį. Daug investavau į siuntimą, nes jas reikia gerai supakuoti, kad nesulaužytų. Nesulaukiau vietinių pirkėjų antplūdžio“, – pasakojo verbų rišėja.
Pasak D.Semeneškienės, tai sunkus ir nepelningas darbas, nes jų privežama iš Kinijos.
„Žmonės tokių prisipirkę virtualioje parduotuvėje nusivilia, nebeperka antrą kartą, pardavimai mažėja. O kaip įrodyti, kad pats pini, o ne perparduodi kiniškas“, – apgailestavo amatininkė.