Taip tikina Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“.
Keleivių vežėjas „Busturas“ pernai patyrė 200 tūkst. eurų nuostolį. Iš 20-ies maršrutų šiandien jis veža trimis Kauno-Vilniaus kryptimi, kur šiaip taip susirenka pajamas tiesioginėms išlaidoms padengti. „Pernai veždmi keleivius išleidome visus nuo 2015 m. uždirbtus pinigus“, – skaičiavo Šiaulių miesto keleivių vežėjo „Busturas“ direktorius Vaidas Seirackas.
„Neturime iš ko išleisti autobusus į reisus – veždami keleivius pagal karantino reikalavimus užpildydami iki 50 proc. sėdimų vietų, nebesurenkame pajamų veiklos tęstinumui“, – aiškino V.Seirackas.
„Absoliučiai visas transporto sektorius dabar patiria didžiulius sunkumus, tačiau blogiausia padėtis – keleivinio transporto srityje. Dalis įmonių – ties žlugimo riba: vos surenka pinigų būtiniausios einamosioms išlaidoms“, – teigė „Linavos“ generalinis sekretorius Zenonas Buivydas.
Anot jo, itin kebli situacija – savivaldybių įmonėms, kurioms dar sunkiau gauti paramą, mat dėl diskriminacinio įmonės apibrėžimo negali kreiptis paramos į „Invegą“.
„Tokių įmonių pajamos iš bilietų drastiškai sumažėjo, o valstybės finansinės pagalbos nesulaukė: pasinaudojo tik pinigais už pastovas ir poprastovinį laikotarpį, bet nuo šių metų sausio mėnesio neliko nė šios priemonės“, – teigė Z.Buivydas.
Jo skaičiavimu, apie 30 proc. asociacijai priklausančių keleivių vežėjų – labai nepavydėtinoje padėtyje, visos kitos patiria sunkumus. Vežėjai tikina, kad gali ateiti diena, kai keleivinis tarpmiestinis transportas tiesiog nustos vykti, nes nebebus tam lėšų.
„Linavos“ duomenimis, per praėjusių metų kovo-rugsėjo mėnesius, Lietuvai kovojant su koronaviruso pandemija, keleivinio transporto sektorius patyrė beveik 25 mln. eurų nuostolių, negavo virš 64 mln. eurų pajamų, t. y. jos sumažėjo net 56 proc., o keleivių prarasta 74,4 mln. arba 42 proc.