This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Lietuvoje įsigalioja naujos karantino taisyklės: tolimųjų reisų vairuotojams leido izoliuotis su namiškiais

Simona Viltrakytė

BNS ir lrytas.lt inf.

Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.
Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.
Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.
Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.
Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.

Pirmadienį įsigalioja reikalavimas į Lietuvą atvykstantiems vežėjams saviizoliuotis, siekiant sumažinti koronaviruso plitimo riziką.

Iki šiol ekipažų ir įgulų nariams, dirbantiems tarptautinius komercinius vežimus vykdančiose įmonėse ar vykdantiems tarptautinius komercinius vežimus, nereikėjo nei testo, nei izoliacijos.

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys nusprendė, kad nuo šios savaitės izoliacija jiems bus privaloma nuo atvykimo į Lietuvą iki išvykimo iš jos teritorijos dienos, bet ne ilgiau kaip 10 dienų nuo grįžimo ar atvykimo į Lietuvą dienos.

Esminis skirtumas – iki vasario 22 d. privalomos izoliacijos tolimųjų reisų vairuotojams nebuvo. Dabar, grįžę į Lietuvą vairuotojai, jei neišvyksta netrukus į kitą reisą, turi 10 dienų izoliuotis.

Anot „Linavos“ viceprezidento Vyto Bučinsko, vežėjų nuogąstavimai dėl naujos tvarkos kilo tik todėl, kad buvo neteisingai iškomunikuota informacija, neva vežėjai niekada nesiizoliavo, o dabar tai tapo privaloma.

Kaip teigė V.Bučinskas, visada visi vairuotojai izoliavosi, tik dabar kiek pasikeitė tvarka: nuo vasario 15 d. visi prieš atvykdami į Lietuvą turi užsiregistruoti Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) tinklapyje ir gauti tai patvirtinantį kodą. Anksčiau tą buvo galima padaryti per 12 valandų kirtus Lietuvos sieną.

Be to, atsirado raudonos zonos valstybės, iš kurių atvykus taikoma griežtesnė saviizoliacija.

„Taip pat darbdavys įpareigotas sukontroliuoti, kad dirbantieji užsiregistruotų NVSC. Tiek to sugriežtinimo“, – sakė V.Bučinskas.

Sveikatos apsaugos ministerijos vyriausioji patarėja Rasa Kiūdytė aiškino, kad saviizoliacija netaikoma jau vakcinuotiems asmenims, tiems, kurie koronavirusu jau persirgę ir tą gali įrodyti pažyma (pats susirgimas nustatomas PGR ar antigenų testu), bei per šalį vykstantiems tranzitu.

Išimtis taip pat taikoma tais atvejais, kai vežėjai pristato krovinį ar atvyksta jo pasiimti, nelikdami Lietuvoje.

SAM atstovė teigia, kad sprendimą keisti reikalavimus dėl tolimųjų reisų vairuotojų saviizoliacijos lėmė ir situacija dėl plintančių mutacijų.

Nors kuris laikas sergančiųjų skaičiai Lietuvoje mažėjo, paskutiniu metu trajektorija pasikeitusi: vasario 18 d. turėjome 238 sergančiųjų atvejus per 14 dienų, tenkančius 100 tūkst. gyventojų. Dabar jų – beveik 243 atvejai. Nedžiugina ir tai, kad šiuo metu labai sklinda mutacijos – jos daug greičiau plinta nei pirminis virusas.

Vasario 11 d. duomenimis, Europos ligų prevencijos ir kontrolės ligų centras nurodė, kad 83 šalys, tarp jų visos ES šalys, jau turi Jungtinės Karalystės viruso mutaciją, 40 šalių paskelbė, kad pas juos yra Pietų Afrikos Respublikos mutacija, ir net 17 yra pranešusios, kad pas juos yra Brazilijos mutacija“, – komentavo R.Kiūdytė.

Anot jos, grįžęs vairuotojas gali izoliuotis su šeimos nariais, tik tuo atveju, jei jis grįžęs iš šalies su mutacijomis ar su padidėjusiu sergamumu, su tuo turi sutikti kiti šeimos nariai. Tačiau būtina, kad jis gyventų atskirame kambaryje.

Su vežėju gyvenantiems šeimos nariams izoliacija netaikoma. Tie vežėjai, kurie grįžę ne iš aukštos mutacijos šalių, gali išeiti 15 min. pasivaikščioti.

Jei žmogus neturi galimybės tinkamai izoliuotis namuose, jis gali prašyti savivaldybės suteikti vietą izoliacijai.

Izoliavimo terminas vežėjams gali būti trumpinamas ne anksčiau kaip 7 izoliavimo dieną savomis lėšomis atlikus tyrimą COVID-19 nustatyti ir gavus neigiamą rezultatą.

A.Dulkys tarptautinius komercinius vežimus Lietuvoje vykdančių įmonių vadovus įpareigojo patikrinti, ar iš tarptautinių reisų grįžusių ar atvykusių ekipažų ir įgulų nariai užpildė NVSC puslapyje esančią elektroninę anketą, o, NVSC pareikalavus, pateikti tarptautinių reisų vežėjų sąrašus teisingo elektroninės anketos užpildymo patikrinimui ir izoliacijos kontrolei atlikti.