Dokumentą parašais patvirtino Rusijos transporto ministras Vitalijus Saveljevas ir Baltarusijos transporto ir ryšių ministras Aleksejus Abramenka.
„Susitarimas pasirašytas trejiems metams, tačiau jo galiojimas praktiškai neribotas, nes numatytas automatinis pratęsimas. Rusijos uostai dabar yra pasirengę perkrauti 9,8 mln. tonų Baltarusijos eksportuojamų naftos produktų 2021-2023 metais“, – pasirašius susitarimą paaiškino V.Saveljevas.
„Šiemet numatytos krovos apimtys – 3,5 mln. tonų, tačiau atsižvelgiant į tai, kad dabar jau ne metų pradžia – 2 mln. tonų“, – sakė Rusijos ministras.
2 mln. tonų – minimalios Baltarusiją įpareigojančios eksportuojamų naftos produktų nukreipimo per Rusijos uostus apimtys per metus.
„Absoliutus kainų paritetas, palyginti su Baltijos valstybių uostais. Tai neabejotinai abiem mūsų šalims naudingas projektas“, – pabrėžė Baltarusijos ministras.
Rusijos transporto viceministas Dmitrijus Zverevas pridūrė, jog pirmosios Baltarusijos naftos produktų siuntos geležinkeliais Rusijos uostus turėtų pasiekti kovo mėnesį.
Baltarusijos autoritarinis prezidentas Aliaksandras Lukašenka pernai rudenį grasino, jog jo šalis atsisakys naudotis Klaipėdos uostu eksportui – per jį daugiausiai išvežamos kalio trąšos ir naftos produktai.