Lietuvoje pastarųjų prekių poreikis taip pat stipriai išaugęs, todėl norintiems atnaujinti savo kompiuterinių žaidimų įrangą gali tekti stipriai paplušėti ieškant reikiamų dalių.
„Topo centro“ komunikacijos projektų vadovas Žilvinas Kulvinskis paliudijo, kad vaizdo plokščių paklausa yra išaugusi, o pirkimo bumas greičiausiai susijęs su kriptovaliutų kurso pokyčiais.
Taip pat, anot jo, dar pirmojo karantino metu, kovą, buvo juntamas didelis susidomėjimas „Sony Playstation 4“ konsolėmis, nors jau tuo metu buvo žinoma, kad metų pabaigoje startuos naujos kartos konsolės.
„Tiesa, naujosios konsolės prekybos pradžia nebuvo tokia sklandi, kaip norėtųsi: jų trūko ir vis dar trūksta visame pasaulyje, vien „Topo centre“ sudarėme keliolikos tūkstančių žmonių virtualią eilę. Kol dalis gerbėjų kantriai laukia atvykstant naujosios „Playstation 5“ papildymo, kiti perka „Nintendo Switch“ konsoles ar naujas „Playstation 4“ konsoles“, – Eltai komentavo Ž.Kulvinskis.
Jo teigimu, taip pat jaučiamas pagyvėjimas televizorių segmente, ypač tų modelių, kurie pritaikyti naujos kartos „Xbox“ bei „Playstation“ konsolėms bei leidžiančių išnaudoti visus jų privalumus.
„Daugiau nei 30 proc. 2020 m. augo ir visų OLED televizorių pardavimai, nes šie televizoriai taip pat palaiko 100 Hz atnaujinimo dažnį, aukštą raišką bei daugelį kitų parametrų, kurie būtini mėgautis naujos kartos konsolėmis visu 100 proc.
Šiais metais geras įrenginio pritaikymas žaidimams jau papuola tarp 3-4 esminių parametrų naujuose televizoriuose ir jo svarba tik augs“, – teigė „Topo centro“ atstovas.
Žaidimams skirtų nešiojamų ir stalinių kompiuterių pardavimų augimas visus 2020 metus viršijo 50 proc., palyginti su 2019 metais.
Ž.Kulvinskio teigimu, tokia sėkmė dalinai buvo nulemta įvesto karantino.
„Niekas nenori apsikrauti įrenginiais, o būtent žaidimų kompiuteriai leidžia suderinti ir mokslus ar darbą, ir pramogas – aukšta raiška žaisti tiek tinklinius žaidimus, tiek individualius“, – sakė jis.
Pandemijos įtaka taip pat labai jaučiama buvo kompiuterių darbui ir mokslams segmente.
„Jų paklausa išaugo kartais, jų trūkumas buvo jaučiamas visame pasaulyje, Lietuva tikrai nebuvo išimtis. Labiausiai apsunkintas išlieka pačių pigiausių kompiuterių tiekimas, todėl dažnai klientai pasiryžta įsigyti geresnį, kokybiškesnį kompiuterį – šią tendenciją patvirtina turimi pardavimų duomenys“, – pripažino Ž. Kulvinskas.
Prekybos tinklo „Avitela“ rinkodaros skyriaus vadovas Irmantas Viliūnas sako, kad vaizdo plokščių pardavimai augo apie 30 proc.
„Ypač jaučiamas naujos kartos RTX30** plokščių trūkumas. Įranga žaidimams augo dėl dviejų priežasčių – žaidimai pasaulyje vis labiau populiarėja, vaikai jau itin ankstyvame amžiuje per žaidimų erdves netgi susiranda draugų iš viso pasaulio. Taip plečiasi jų akiratis.
Be to, kadangi karantino metu pramogos yra labai ribotos, natūraliai prisijungė ir tie, kurie dar nežaidė. Todėl kompiuteriai, skirti žaidimams, bei žaidimų konsolės yra viena iš populiariausių prekių“, – Eltai teigė I.Viliūnas.
Anot jo, žaidimų konsolių pardavimai pirmo karantino periodu augo apie 60 proc., tačiau antro karantino metu dėl populiariausių prekių trūkumo, ypač „Playstation 5“, augimas nebuvo toks ženklus.
„Kada bus pasotintas „Playstation 5“ poreikis visame pasaulyje, dar nėra aišku, nes kol kas tiekimo terminai migloti“, – pripažino jis.
„Avitelos“ atstovo teigimu, nešiojamų žaidimų kompiuterių pardavimai pirmojo karantino periodu augo apie 10 proc., o antrojo karantino metu – apie 35 proc.
Pasak I. Viliūno, prekių tiekimo sutrikimai buvo jaučiami kone visose prekių kategorijose nuo pavasario iki vėlyvo rudens.
„Tik žiemos pradžioje tiekimas atsistatė, išskyrus IT techniką, ypač su nešiojamais kompiuteriais, kurių tiekimas prognozuojamas problematiškas iki pat vasaros pradžios“, – pridūrė jis.