Atitinkamu Rusijos vyriausybės potvarkiu, toks susitarimas su Baltarusija turėtų galioti iki 2023 metų pabaigos, o krovos apimtys per metus siektų 2-3,5 mln. tonų.
Baltarusijos eksportuojami naftos produktai iki Rusijos uostų būtų gabenami geležinkeliais.
Anot Rusijos energetikos ministro Aleksandro Novako, laisvų krovos pajėgumų turi trys šalies uostai prie Baltijos jūros – Primorsko, Ust Lugos, Sankt Peterburgo.
Baltarusijos prezidentas Aliaksandras Lukašenka pernai rugpjūtį pareiškė esą pasiruošęs paskelbti atsakomųjų sankcijų Lietuvai ir Lenkijai, kurios tuomet ketino imtis priemonių prieš autoritarinį lyderį dėl įtariamo rinkimų klastojimo ir teisėsaugos smurto prieš protestuotojus.
Baltarusija, anot A. Lukašenkos, atsisakys naudotis Lietuvos uostais savo produkcijos eksportui – per juos daugiausiai išvežama kalio druska ir naftos produktai.
Spalio pradžioje jis pagrasino „užsiimti“ krovinių srautais iš Lietuvos ir Latvijos.
Be to, jis teigė, kad Baltarusija ir Rusija dabar diskutuoja dėl Baltarusijos krovinių (naftos produktų, kalio trąšų ir kitų prekių) perorientavimo iš Baltijos uostų į Rusijos uostus Suomijos įlankos pakrantėje.
Šio mėnesio pradžioje A. Novakas skelbė, jog Baltarusijos naftos produktų eksportas per Rusijos uostus gali prasidėti 2021 metais.