Apsauginės veido kaukės ir skydeliai, vienkartinės pirštinės, pertvaros, įvairios dezinfekavimo priemonės, pirkėjų srautų reguliavimas, apmokami COVID-19 tyrimai, darbuotojų draudimas – visu tuo buvo pasirūpinta prekybos tinkle „Maxima“.
„COVID-19 pandemija atnešė esminių pokyčių į kiekvieno gyvenimą. Nors ribojimai bei reikalavimai prekybos sektoriui nuolat keičiasi, savo darbuotojų ir klientų saugumui „Maxima“ visada skiria didžiausią prioritetą.
Nuo pat pandemijos pradžios kas mėnesį papildomai skiriame apie 300 tūkst. eurų, kad būtų užtikrintas saugus apsipirkimas klientams ir saugi darbo aplinka mūsų darbuotojams, kurie kasdien susiduria su realia COVID-19 viruso grėsme“, – sakė „Maximos“ generalinė direktorė Jolanta Bivainytė.
Griežtesnė higienos kontrolė
Nuo pat COVID-19 pandemijos pradžios „Maximos“ darbuotojai aprūpinti visomis apsaugos priemonėmis – veido kaukėmis, vienkartinėmis pirštinėmis, rankų dezinfekantais.
Taip pat pritaikyti kompleksiniai COVID-19 prevencijos sprendimai, kurie padeda užkirsti kelią koronaviruso plitimui.
Pavyzdžiui, visose „Maxima“ parduotuvėse dar pirmojo karantino pradžioje buvo sumontuotos organinio stiklo pertvaros, skiriančios darbuotojus nuo pirkėjų, sužymėti saugūs atstumai prie kasų ir vitrinų, pastatytos rankų dezinfekavimo stotelės pirkėjams.
„Žmones apsipirkimo metu skatiname naudoti nemokamas vienkartines pirštines ir dezinfekuoti rankas.
Taip pat norime priminti, kad vienkartines veido apsaugos kaukes būtina reguliariai keisti. Apsiperkantiems „Maximos“ parduotuvėse yra galimybė nemokamai gauti apsauginę veido kaukę“, – teigė J.Bivainytė.
Tiek pernai pavasarinio karantino metu, tiek rudenį Lietuvoje prasidėjus antrajai koronaviruso bangai „Maximos“ parduotuvėse įvesti itin sugriežtinti higienos reikalavimai.
Po kiekvieno panaudojimo dezinfekuojami pirkinių vežimėliai ir krepšeliai, reguliariai dezinfekuojami ir kiti paviršiai: kasų juostos, prekių susidėjimo zonos, svarstyklės, kortelių skaitytuvai ir panašiai.
Taip pat dezinfekuojami įvairūs paviršiai ir tarnybinėse patalpose. Parduotuvės yra reguliariai valomos šlapiuoju būdu, o jų vėdinimo sistemose padidinta šviežio oro cirkuliacija.
Reguliuoja pirkėjų srautus
Šiuo metu į „Maximos“ parduotuves įeinančių klientų srautai stebimi ir reguliuojami laikantis Vyriausybės reikalavimo, kad vienam pirkėjui būtų užtikrinta ne mažiau kaip 15 kv. m ploto.
Srautus stebi ir juos reguliuoja apsaugos darbuotojai.
Skaičiuojama, kad pirkėjų srautų valdymo ir apsaugos stiprinimo sąnaudos papildomai pernai išaugo apie 700 tūkst. eurų.
Taip pat papildomai srautams stebėti „Maximos“ parduotuvėse taikomas pirkinių krepšelių ir vežimėlių principas – jų yra tiek, kiek vienu metu parduotuvėje gali būti žmonių.
Padėjo profilaktiniai tyrimai
Daugiau nei 13 tūkst. darbuotojų visoje Lietuvoje turinčioje įmonėje COVID-19 situacijai valdyti paskirta atskira komanda.
„Koronaviruso prevencijai užtikrinti paskirti atskiri kolegos, kurie kasdien dirba šiuo klausimu. Esame pasitvirtinę vidinę tvarką ir sukūrę procesą, kad prireikus operatyviai įgyvendintume koronaviruso užkardymo veiksmus.
Glaudžiai bendradarbiaujame su Nacionaliniu visuomenės sveikatos centru (NVSC), patys surenkame ir operatyviai teikiame informaciją apie susirgusių darbuotojų galimus kontaktus ir vadovaujamės NVSC rekomendacijomis“, – pažymėjo „Maximos“ vadovė J.Bivainytė.
Pasak jos, pasiteisinęs sprendimas yra profilaktinis darbuotojų tikrinimas nuo COVID-19 infekcijos, jei pastebimi pasikartojantys susirgimai tuose pačiuose padaliniuose.
„Tai veiksmingas būdas užkardyti COVID-19 plitimą ir išvengti koronaviruso protrūkio“, – pabrėžė J.Bivainytė. Darbuotojų tyrimus bendrovė apmoka savo lėšomis.
Iš viso profilaktiniams „Maximos“ darbuotojų tyrimams pernai skirta per 33 tūkst. eurų.
Tarnybinėse patalpose laikomasi sugriežtintos higienos kontrolės, o parduotuvėje ar kitame padalinyje nustačius COVID-19 atvejį atliekama patalpų dezinfekcija. Griežtai valdomos ir darbuotojų pamainos, kad skirtingose pamainose dirbantys kolegos neturėtų kontaktų.
Dėmesys darbuotojams
„Šiuo laikotarpiu esame sutelkę itin daug dėmesio, kad stiprintume darbuotojų sveikatą ir savijautą. Taikome įvairias priemones, kurios padeda užtikrinti ramesnę, sveikesnę ir saugesnę darbo aplinką“, – teigė „Maximos“ vadovė J.Bivainytė.
Darbuotojams numatytos papildomos poilsio pertraukėlės, į kasdien patiekiamų šiltų pietų racioną įtraukta daugiau daržovių ir vaisių, taip pat ruošiamos sveikatingos imunitetą stiprinančios arbatos.
Visiems „Maximos“ darbuotojams kasdien po kelis kartus matuojama temperatūra, o jei jie jaučiasi prastai, turi peršalimo ar gripo simptomų, jų prašome likti namuose.
Praėjusių metų pabaigoje, kaip ir kasmet, visi „Maximos“ darbuotojai galėjo nemokamai pasiskiepyti nuo sezoninio gripo.
Šia galimybe pasinaudojo beveik 30 proc. darbuotojų. Darbuotojų skiepams apmokėti bendrovė skyrė per 40 tūkst. eurų.
Be to, „Maxima“ buvo viena iš pirmųjų Lietuvos įmonių, kuri dar pernai pavasarį visus savo esamus ir būsimus darbuotojus apdraudė specialiu draudimu nuo COVID-19 ligos.
Šis draudimo paketas numato, kad kiekvienam, susirgusiam COVID-19 infekcija ir besigydančiam ligoninėje, bus mokami ligonpinigiai.
Taip pat visi „Maximos“ darbuotojai yra apdrausti papildomu sveikatos draudimu. Jis suteikia galimybę greičiau ir paprasčiau patekti pas medikus tiek valstybinėse, tiek privačiose gydymo įstaigose.
Papildomam darbuotojų sveikatos draudimui skirta 1,5 mln. eurų. (LR) Į visas lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ parduotuves įžengusius pirkė- jus pasitinka stendai su rankų dezinfekantais ir vienkartinėmis pirštinėmis.
Gerokai padidinta finansinė paskata
- Per COVID-19 pandemiją pernai buvo išplėsta darbuotojų premijavimo sistema. Praėjusiais metais „Maximos“ darbuotojams išmokėtas skatinamųjų premijų fondas siekė 15 mln. eurų ir, palyginti su 2019-aisiais, buvo net 44 proc. didesnis.
- Be įprastų skatinamųjų priedų, pavasarį karantino laikotarpiu papildomai buvo išmokėta 1,5 mln. eurų premijų.
- Iki 15 mln. eurų per praėjusius metus išaugęs skatinamųjų premijų fondas, pasak „Maximos“ vadovės, ir šįmet išliks panašaus dydžio.
- „Skatinamosios premijos yra tik dalis mūsų darbuotojų pastangų įvertinimo. 2021-uosius jau pradėjome didindami bazinius darbuotojų atlyginimus – jiems skirta beveik 8 mln. eurų“, – pabrėžė J.Bivainytė.
- Be finansinės motyvacijos, bendrovė savo darbuotojams, kurie jaučia baimę ar įtampą, sudaro lanksčias sąlygas išeiti tiek mokamų, tiek nemokamų atostogų.