Sporto prekių parduotuvės: internetinė prekyba nekompensuoja fizinės prekybos

2021 m. sausio 22 d. 17:08
Sporto reikmenimis prekiaujančių įmonių atstovai sako, kad pandemijos metu susidomėjimas sportu šalyje sparčiai augo – vis daugiau lietuvių pradeda aktyviai sportuoti namuose, o dalis juose įsirenginėja ir specialias sporto erdves. Nepaisant to, internetiniai pardavimai vargiai atstoja fizinės prekybos rezultatus.
Daugiau nuotraukų (3)
Sporto prekių parduotuvių tinklo „Sportland“ direktorius Juras Vėželis sako, kad sporto prekių, skirtų individualiam sportui ar sportui namuose, paklausa karantino laikotarpiu išaugo kone dvigubai.
„Gausiai buvo perkamas minimalus inventorius, kurio pakanka tam, kad galėtum atlikti pratimus namuose, ar vadovaudamasis internetinėmis treniruotėmis, susikurti treniruočių planą.
Tikrai jaučiasi, kad žmonės pasiilgo sporto, o kai kurie tiesiog namuose iš neturėjimo ką veikti apskritai atranda sportą. Būtų galima sakyti, kad paklausa augo mažiausia dvigubai“, – tikino jis.
Kalbėdamas apie priemones, skirtas aktyviam laisvalaikiui ir sportui lauke, J. Vėželis teigė, kad šiuo metu aktyviau perkama žiemos aktyvaus laisvalaikio apranga, o karantino pradžioje buvo stebimas klientų susidomėjimas bėgiojimu.
„Šiuo metu yra gana šalta, tad perkama žieminė aktyvaus laisvalaikio apranga, pavyzdžiui išaugo batų, skirtų vaikščioti po gamtą, paklausa. Bėgiojimui skirtų prekių paklausa buvo išaugusi, kai buvo šiltesni orai. Kadangi karantinas prasidėjo lapkritį, o gruodžio pradžia dar buvo šilta, tikrai jautėsi, kad bėgimo kategorijos sporto prekių paklausa yra paaugusi“, – sakė jis.
J. Vėželis tikisi, kad sporto kultūra ir toliau augs atėjus pavasariui.
„Žvelgiant į pavasarį mes tikimės ir prognozuojame, kad sporto kultūra toliau augs. Ji natūraliai atsiras iš poreikio judėti, juolab kad visur girdime, o ir patys žmonės, rodos, įsisąmonino, jog pandemijos laikotarpiu labai svarbu stiprus imunitetas. O sportas tikrai padeda jį gerinti“, – kalbėjo jis.
„Tikrai daugiau žmonių karantino metu susidomėjo sportu. Jau po pirmo karantino tai labai jautėsi“, – pridūrė jis.
Nors „Sportland“ šiuo metu vykdo pardavimus internetinėje parduotuvėje, anot įmonės vadovo, tai nekompensuoja fizinės prekybos.
„Tikiuosi, kad greitai atsidarysime, kadangi internetinė prekyba toli gražu nekompensuoja fizinės prekybos. Įmonės apyvartos labai smarkiai kritusios. Tuo labiau kad buvome pajėgūs ir anksčiau užtikrinti saugumą, nes mūsų didelės parduotuvės. Tai labai laukiame greito atsidarymo“, – pabrėžė jis.
Sporto prekes parduodančios įmonės „EuroAtletas“ vadybininkas Linas Kleinas antrino, kad susidomėjimas sportu yra ženkliai išaugęs.
„Visa Europos sporto prekių rinka yra ištuštinta. Poreikis yra išaugęs nežinia kiek procentų. (...) Daugiausia išaugo sportui namuose skirtų priemonių poreikis, populiariausi dalykai yra įvairios pasipriešinimo gumos, atsispaudimo rankenos, pilvo preso ratukai, kilimėliai, apskritai – baziniai dalykai. Padidėjo ir treniruoklių paklausa“, – tikino jis.
L. Kleinas pastebėjo, kad lietuviai pradėjo aktyviau įsirenginėti sporto erdves savo namuose.
„Labai aktyviai žmonės įsirenginėja sporto sales namuose. Ir ne tik privatūs žmonės tai daro, bet ir darbovietės yra linkusios įrenginėti sporto sales savo darbuotojams“, – Eltai sakė jis.
Anot L. Kleino, žmonės pandemijos metu daugiau dėmesio pradėjo kreipti į savo savijautą ir fizinę būklę.
„Apskritai žmonės daugiau dėmesio pradėjo kreipti į savo savijautą ir fizinę būklę. Nes (...) žmonės, dirbdami iš namų, daug daugiau sėdėdami pamatė, kad judėjimas, kuris natūraliai vykdavo, dingo ir kažkaip reikia jį kompensuoti“, – kalbėjo L. Kleinas.
Jis taip pat pažymėjo, kad smarkiai pastaruoju metu išaugo įmonės internetinė prekyba, o sugeneruojama apyvarta, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, taip pat didesnė.
„Internetinė prekyba (...) yra išaugusi labai stipriai. Sporto prekių poreikis didžiulis. O lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu matyti ir išaugusi apyvarta“, – teigė jis, pridurdamas, kad „žmonės, pasirodo, be sporto gyventi negali“.
Sporto prekių tinklo „WinnerSport“ vadovas Rolandas Bimbiras taip pat patvirtino, kad sporto prekių paklausa yra padidėjusi.
„Taip, paklausa yra padidėjusi. Akivaizdu, kad jeigu žmogus yra uždarytas, (...) bando pats susikurti progų sportuoti, aktyviai leisti laiką. Tad yra kone priverstas pirkti priemones sportui namuose“, – teigė jis.
R. Bimbiro teigimu, populiarios ir lauko aktyvaus laisvalaikio priemonės. Pavasarį tikimasi ir kitų sportui lauke skirtų priemonių paklausos augimo, o ypač – bėgimui skirtų reikmenų.
„Pavasarį tikimasi, kad žmonės aktyviau ims pirkti riedučius, paspirtukus, dviračius – viską, kas leis judėti lauke. Be abejo, ir bėgimui skirtas prekes. Jau pernai buvo pastebėta, kad bėgimas yra sporto šaka, kuri visos Lietuvos, Europos ir pasaulio mastu yra viena didžiausių populiarumo šuolių patiriančių sportinių veiklų“, – tikino jis.
Tačiau kalbėdamas apie internetinę prekybą, R. Bimbiras pažymėjo, kad ji „tikrai neatperka fizinių pardavimų ir turbūt nerealu, kad atpirktų“.
„Internetinė prekyba yra išaugusi, bet ji neatperka fizinių parduotuvių, nes parduodame ir drabužius, ir avalynę, o kai ką būtina matuotis. (...) Yra tokių dalykų, kurių dėl šios priežasties internetu nelabai įsigysi“, – pažymėjo jis.
R. Bimbiras atkreipė dėmesį, kad dėl gamybos ir tiekimo linijų trikdžių, kai daugelis fabrikų tiek Kinijoje, tiek Europoje buvo priversti stabdyti savo veiklą pandemijos piko pradžioje, ne visų sporto prekių šiuo metu galima gauti.
sporto prekėsVerslas^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.