Gėlių salonų savininkai: gelbsti internetinė prekyba, tačiau nusivylimą kelia nesąžininga konkurencija

2021 m. sausio 19 d. 14:40
Gėlių salonų savininkai sako, kad ruošėsi antrajam karantinui, tad nuostoliai įsivyravus veiklos ribojimams nebuvo tokie dideli kaip pirmojo karantino metu. Dalis jų pažymi, kad prie naujųjų sąlygų prisitaikyti padėjo ir aktyvesnė prekyba internetu bei naujų alternatyvų paieškos.
Daugiau nuotraukų (10)
Visgi, jie taip pat pabrėžia, kad valstybės parama nėra pakankama, o sąžiningos konkurencijos principas – pažeistas, kadangi užsidarius gėlių salonams gėlėmis leidžiama prekiauti didiesiems prekybos tinklams.
Gėlių salono „Inesos gėlės“ savininkė floristė Inesa Borkovska Eltai teigė, kad salonas buvo pasiruošęs antrojo karantino įvedimui, tad didelio kiekio gėlių išmesti neteko, o siekiant ir toliau vystyti veiklą buvo persiorientuota į internetinę prekybą.
„Kadangi per pirmąjį karantiną susidūrėme su neplanuota situacija, tai teko ir išmesti gėles, ir pardavinėti jas pigiau. O antrąjį karantiną jau buvome pasiruošę, tad gėlių išmesti neteko: turėjome planą B – internetinę parduotuvę, ir viską perorientavome į ją.
Pirkėjai taip pat, matyt, priprato prie tokios situacijos, o gėlininkai, kurie liko dirbti nuotoliniu būdu, labai saugiai ir gerai užsakymus pristato. Nėra būtinybės užeiti į saloną“, – sakė ji.
„Internetinė prekyba mums sekasi gerai. Mūsų internetinė parduotuvė atsirado per pirmąjį karantiną, ir tai nėra labai ilgas laikotarpis, tačiau viskas pakankamai greitai išsivystė“, – pridūrė I. Borkovska.
Verslininkė taip pat teigė, jog gėlių ir kitų priemonių pristatymo logistika antrojo karantino metu nė kiek nesutriko, tačiau užsiminė, kad pastebimas šioks toks gėlių pabrangimas.
„Tiekimo grandinė per pirmąjį karantiną buvo kažkiek sustojusi, dėl to bijojome priimti kai kuriuos užsakymus. Dabar rinkoje niekas nepasikeitė. Nėra, kad negautume kokio užsakymo ar kažkaip labai pabrangtų gėlės, nors jos kiek pabrango. Logistika vyksta labai sklandžiai“, – tikino ji.
Vertindama Vyriausybės paramą nukentėjusiam nuo pandemijos verslui, I. Barkovska teigė, kad nors jos užtenka mokesčiams sumokėti, trūksta efektyvios priemonės nuomai padengti.
„Paramos užtenka sumokėti mokesčiams. Visgi nemenkas nuostolis – patalpų nuoma. (...) Negaliu pasakyti, kad parama yra labai gera, bet apskritai džiaugiuosi, kad ji išvis yra“, – sakė ji.
Kalbėdama apie gėlių salono apyvartą, savininkė teigė, kad įvedus antrąjį karantiną ji galėjo sumažėti apie 30 proc. I. Barkovska pridūrė, kad didesnių nuostolių išvengti padėjo alternatyvų paieškos ir veiklos plėtra.
„Sakyčiau, bent 30 proc. paklausa tikrai sumažėjo. (...) Jei nebūtume bandę persiorientuoti į kitas sritis, pavyzdžiui, verslo dovanų sritį, ką ir padarėme, (...) tai turėtume gal net ir 50 proc. mažiau užsakymų ir apyvartos“, – tikino ji.
Tuo tarpu gėlių salono „Florisima“ direktorius Viktoras Bobinas sakė, kad nuostolių įvedus antrąjį karantiną neišvengta, tačiau jie nebuvo tokie dideli, kaip per pirmąjį karantiną.
„Be abejo, teko išmesti gėlių. Aišku, šiek tiek jau buvome pasiruošę tam po pirmojo karantino, nes pirmasis karantinas užgriuvo netikėtai. Tada nuostoliai išmetimui buvo košmariškai dideli.
Dar prieš paskelbiant antrąjį karantiną gyvenome su mintimi, kad kažkada jis bus paskelbtas, ir ruošėmės, neužsisakinėjome didelių kiekių, tad ir nuostoliai nebuvo tokie dideli. Bet jie buvo neišvengiamai. Nepadėjo ir nuolaidos parduodant. Kadangi mūsų įmonės gėlių kiekiai yra dideli, nes turime 6 parduotuves Vilniuje, tai vien dėl to negalime turėti mažo kiekio gėlių“, – tikino jis.
Vertindamas internetinės prekybos atnešamą naudą, V. Bobinas teigė, kad ji vargiai atstoja fizinius pardavimus.
„Nėra ji taip pas mus paklausi ir patraukli klientams. Žmogus perka akimis. (...) Internetinę parduotuvę turime daug metų, bet nėra taip, kad uždarius karantinui gyvas parduotuves visi pultų pirkti internetu“, – Eltai teigė jis.
V. Bobinas pažymėjo, kad tiekimo grandinės, kuriomis salonas apsirūpina gėlėmis, nebuvo paveiktos siaučiančios pandemijos, tačiau pabrėžė, kad skaudžiausia problema, su kuria susiduriama šiuo metu – prekybos sukoncentravimas į didžiuosius prekybos tinklus.
„Tiekimas nenutrūksta, didelių problemų su tiekėjais nebuvo ir pavasarį. Veikiau susiduriame realizacijos, parduotuvių veikimo problema. Valdžia visą prekybą sukoncentravo į didžiuosius prekybos ryklius, o mažiesiems uždraudė dirbti. (...) Tokia valdžios pozicija šiuo klausimu yra keista“, – tikino jis.
Negana to, anot „Florisima“ direktoriaus, valstybės parama, palyginti su pirmuoju karantinu, yra labai menka.
„Pirmiausia gausime subsidijas už prastovas, kadangi darbuotojai išleisti į jas, be abejo, tai nemaža parama. O antra dalis, kurios laukiame ir tikimės, antrojo karantino metu yra labai menka, palyginti su tuo, kokią paramą gavome pavasarį.
Iš esmės, dėl patalpų nuomos kompensacijos. Pavasarį tai mums labai ženkliai padėjo ir leido išgyventi tą laikotarpį visai neblogai. Subsidija yra juokingai maža. (...) Galbūt tai ir leis išgyventi, jei karantinas neužtruks ilgiau negu mėnesį“, – kalbėjo jis.
Galiausiai V. Bobinas teigė, kad atlaisvinus karantiną tikisi pardavimų šuolio – kaip buvo atslūgus pirmajam karantinui.
„Aišku, dabar pardavimai yra labai maži. Mus dar šiek tiek palaiko gal tik lietuviškos laidotuvių tradicijos, kurioms perkama daug gėlių.Tikimės didesnių pardavimų, jei bus atlaisvintas karantinas ir mums leis dirbti. Bet jei karantiną pratęs, internetinė prekyba nepadės, (...) nepasieksime to lygio, kurį pasiektume su gyva prekyba“, – Eltai sakė jis.
Tuo tarpu viena iš gėlių salono „Nijolės gėlių namai“ įkūrėjų Nijolė Beliakienė teigė, kad įvedus antrąjį karantiną salonui pavyko išvengti nuostolių ir neprireikė išmesti didelio kiekio gėlių.
„Kadangi vykdome internetinę prekybą, tai tikrai mums to neteko daryti, buvo apskaičiuotas šviežių gėlių gavimas ir mažinamas jų kiekis. Manyčiau, labai ir nenukentėsime. Dėjome didžiules pastangas sumanymams, investavome. (...) Bet darbo įdėti reikia žymiai daugiau, kiekvienam užsakymui apdoroti skiriamas ilgesnis laikas“, – tikino ji.
N. Beliakienė taip pat pabrėžė, kad ir klientai prisitaikė prie esamų karantino sąlygų bei toliau naudojasi salono paslaugomis.
„Pirkėjai tikrai prisitaikė, jie puikiai supranta situaciją. Laikomės labai griežtų reikalavimų (...) ir tikrai sprendžiame visus klientų pageidavimus, tad jie ir toliau naudojasi mūsų paslaugomis. Tik liūdna, kad daugiau gedulo minėjimui karantino metu“, – kalbėjo ji.
Visgi N. Beliakienė mano esant neteisinga, kad didiesiems prekybos tinklams leista prekiauti ir tuo, kas uždrausta smulkiesiems verslininkams. Ji pridūrė, kad nors piniginė parama taip pat labai pravarti, sąžininga konkurencija yra ne ką mažiau reikalinga.
„Nesąžininga yra prekyba, kai prekybos centruose galima prekiauti gėlėmis, o smulkusis verslas turi priverti duris. Aišku, tikimės, kad ateis laikas, kai to nebus ir prekyba vyks sąžiningai, kai nenukentės smulkusis verslas“, – Eltai sakė ji.
„Iš Vyriausybės norėčiau aštraus proto ir sąžiningumo. Pinigai labai reikalingi, bet sąžininga konkurencija mums be galo svarbi. (...) Negali būti, kad vienas prekiauja, o kitas turi būti užsidaręs“, – pridūrė N. Beliakienė.
gėlių salonasGėlės^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.