Dėl žiemos inventoriaus net kovojama
Vilniaus sporto prekių parduotuvėje lygumų slidžių per pastarąsias dienas parduota tiek, kiek ankstesniais metais per visą žiemos sezoną.
„Mes turėjome, iš tikrųjų, gerų akimirkų žiemos sezonais, bet tokio antplūdžio, koks vyksta dabar, tikrai ne. Turbūt paklausa yra išaugusi kartais, palyginti su anksčiau buvusiomis dienomis. Toks jausmas, kad žmonės kovoja dėl inventoriaus“, – sako „Terrasport“ vadovas Viktoras Zaubidovas.
Dabar per dieną jis parduoda ar išnuomoja apie pusšimtį lygumų slidžių. Dauguma pirkėjų ieško pigesnio inventoriaus.
„Žmonės tai daro vedami emocijų, kai iškrinta sniegas, ir į brangesnį inventorių, turbūt, nelabai kas nori investuoti. Tie, kurie tuo sportu užsiima mėgėjiškai ir tiesiog nori su šeima išeiti į mišką paklampoti per pusnis, jiems, iš principo, labai brangaus inventoriaus ir nereikia“, – aiškina V.Zaubidovas.
Kad tokios žiemos sporto inventoriaus paklausos dar nematė, antrina ir kitų parduotuvių atstovai. Jie sako, kad kai kurių prekių atsargos sandėliuose jau iššluotos.
„Turbūt daugelyje parduotuvių likučiai mažėja, yra išparduodami. Netgi matome, kad gamintojų sandėliuose yra didžiulis trūkumas avalynės, pačių slidžių. Kiekis jų didelis, bet yra trūkumas tam tikrų dydžių, svorių ir panašiai“, – dalijasi pardavimų situacija „Skigo.lt“ įkūrėjas ir slidininkas Marijus Rindzevičius.
Raimonda Strazdauskaitė, „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė, randa priežastį, kodėl lietuviai taip stipriai susidomėjo žiemos prekėmis.
„Lietuviai yra tokie pirkėjai, kad, kai pasninga, tada rūpinasi žiemos inventoriumi. Praėjusiais metais mes neturėjome žiemos, nepirkome nei pačiūžų, nei slidžių – nieko.
Šiemet nevažiavome į kalnus slidinėti, tai tik pamatėme pirmą sniegą, pradėjome pirkti rogutes, slidinėjimo lazdas, apkaustus, batus ir viską, kas tinka būti lauke. Pardavimai išaugo tūkstančių tūkstančiais“, – komentuoja ji.
Tai – ne tik pramogai, bet ir sportui
Užsidarius sporto klubams, tenka sportuoti namuose. Kai kurie šią veiklą perkelia ir į lauką.
„Pirmą kartą gyvenime gruodžio ir sausio mėnesį bėgu lauke. Daugiausia patalpose sportuodavau“, – sako „Lietuvos ryto“ televizijos kalbinta pašnekovė.
Skaičiuojama, kad sportui ir poilsiui skirtų prekių apyvarta pernai išaugo beveik 10 procentų.
„Jei žiūrėtume sporto prekių inventoriaus namuose asortimentą ir jo pardavimus, praėję metai tikrai parodė, kad lietuviai linkę sportuoti. Uždarius sporto klubus – perkėlė sportą į namus. Pirko įvairius treniruoklius, jogos kilimėlius, svarmenis – viską, kas tinka daryti pratimus namuose. Taip pat itin išaugo dviračių ir riedlenčių pardavimai“, – teigia R.Strazdauskaitė.
Anot prekybininkų, visoje rinkoje dėl išaugusio sporto prekių poreikio gali svyruoti pristatymo terminai, o kai kurių prekių – net ir trūkti.