Naujasis Il-114 pakilo iš Gromovo skrydžių bandymo instituto Žukovskio oro uosto.
Šis lėktuvas gali pakilti iš oro uostų netgi jei ten tėra kokybiško tūpimo/kilimo tako. Jam nebūtina oro uostų infrastruktūra – šis lėktuvas gali būti eksploatuojamas ir atšiauriomis Sibiro ar Tolimųjų Rytų sąlygomis, o dėl optimalios salono talpos gali tapti pagrindine transporto priemone plėtojant regioninius pervežimus.
2022 m. Rusijos įmonė Jungtinė lėktuvų korporacija planuoja baigti Il-114-300 sertifikavimą, o nuo 2023 m. – pradėti jo serijinį tiekimą.
Rusijos pramonės ir prekybos ministerijos vadovas Denisas Manturovas savo ruožtu pridūrė, kad iki 2030 m. ketinama pagaminti iki 100 Il-114-300 tipo orlaivių, rašo bbc.com.
Il-114 pradėtas kurti dar XX amžiaus 9-ajame dešimtmetyje Iljušino konstravimo biure. Ruoštasi, kad šis lėktuvas visų pirma pakeis pasenusį regioniniais reisais skraidantį An-24.
Il-114 statytas pagal žemasparnio lėktuvo schemą, kai sparnai įtvirtinami fiuzeliažo apačioje, priešingai nei An-24 modelyje. Tam buvo sukurti naujoviški sparnai su efektyviu mechanizmu, ne tokie triukšmingi sraigtiniai varikliai, o tai labai svarbu tokios rūšies lėktuvams.
Taškento mechaninėje gamykloje jau buvo paruošta gamybos linija, tačiau sertifikavimo procesas ir naujo lėktuvo, pirmą kartą į dangų pakilusio 1990 m. kovo 29 d., gamyba įstrigo. Prie to prisidėjo ir tai, kad subyrėjo Sovietų Sąjunga, po to kilo organizacinių problemų, tad galiausiai tebuvo pastatyta vos 18 orlaivių.
Tad galiausiai sparčiai senėjantį sovietmečiu pagamintų sraigtinių lėktuvų parką teko atnaujinti pasitelkiant užsienyje pagamintą techniką.
2013 m. „Rostech“ bendradarbiaudama su kanadiečiais „Bombardier“ ketino Rusijoje paleisti vieną sėkmingiausių lėktuvų šiame segmente – Q-400, pagamintą dar XX amžiaus 9-ajame dešimtmetyje kompanijos „De Havilland Canada“.
Vis dėlto šiam projektui nebuvo lemta išsipildyti. Po to, kai 2014 m. Rusija okupavo Krymą, jai imtos taikyti sankcijos. Dėl Q-400 gaminimo jos teritorijoje persigalvojo ir „Bombardier“.
2016 m. gegužę per pasitarimą pas Rusijos prezidentą dėl regioninės aviacijos jam buvo pristatyti Il-114, rusų-ukrainiečių An-10, kinų MA700 ir turboreaktyvinio Tu-324 modeliai.
Ukrainietiškasis turbosraigtinis An-140 gamintas Samaros gamykloje „Aviakop“, tačiau po 2014 m. tą daryti tapo neįmanoma, nes varikliai šiam lėktuvui gaminti Ukrainoje.
Turboreaktyvinis Tu-324 buvo ne toks ekonomiškas.
Dar 2014 m. Rusijos pramonės ir prekybos ministerija Il-114 projekto atgaivinimą Rusijos teritorijoje laikė nerentabiliu. Žiniasklaida skelbė, kad pramonės ir prekybos ministras D.Manturovas palaikė MA700 projektą, o tuometis vicepremjeras, kuravęs aviacijos sritį, Dmitrijus Rogozinas atvirai palaikė Il-114.
Galiausiai taip ir apsispręsta – bus atnaujinta būtent Il-114gamyba. Dienraštis „Kommersant“, remdamasis šaltiniu ministerijoje, rašė, kad šiam lėktuvo modeliui būta pretenzijų dėl kuro efektyvumo, talpos, išlaidų techniniam aptarnavimui. Tai visiškai logiška – per ketvirtį amžiaus reikalavimai lėktuvams gerokai išaugo. Tam, kad būtų pašalinti trūkumai, prireikė kelių metų.
Atnaujinant Il-114 buvo sukurta nauja sraigtinių motorų grupė, kurioje – nauji varikliai su 3100 arklio galių siekiančia galia. Iki šiol variklių galia siekė 2650 arklio galių. Taip pat buvo pagamintas naujas padidintos traukos sraigtas bei nauja automatinio valdymo sistema.