Loterijų rengėjai išlaviravo tarp pandemijos iškeltų kliūčių – sumanymas sulaukė tarptautinio atgarsio

2020 m. gruodžio 23 d. 14:56
Pandemija pasaulį tebelaiko suspaudusi į savo kumštį, bet neįstengė sunaikinti žmonių noro laimėti. Loterijų organizatorė „Olifėja“ prisitaikė prie naujos situacijos ir sugalvojo, kaip saugiai platinti loterijų bilietus.
Daugiau nuotraukų (6)
„Nupirk man du „Teleloto“ bilietus“, – kaskart, kai iki karantino, prasidėjusio dėl pandemijos, savaitgaliais buvo galimybė iš Vilniaus nuvažiuoti pas kaime gyvenančius artimuosius, pasitikdavo ir toks prašymas.
„Aukso puodas dar neišloštas“, – paaiškindavo jie tikėdami, kad iš kito miesto atvežti bilietai gali atnešti sėkmę.
Taigi loterijų bilietai jau seniai tapo puikiomis lauktuvėmis. Tačiau pandemija, kaip ir jai suvaldyti skirtas karantinas, situaciją pakeitė.
Susitikimų būtina vengti, o ir įsigyjant bilietus geriau naudotis atsiradusiomis elektroninės prekybos galimybėmis.
Pandemijos iššūkiai
Šis skaičius įspūdingas: per 28 veiklos metus Lietuvos loterijų organizatorės „Olifėja“ laimingus bilietus įsigiję žaidėjai išdalijo per 535 mln. eurų, o Lietuvos olimpiniam sportui atnešė per 100 mln. eurų paramos.
Rodos, per tiek metų šis verslas jau išbandė ir įdiegė visus įmanomus sprendimus ir nebegali nustebinti.
Tačiau loterijos yra susijusios su didžiuliais pokyčiais, kuriuos diktuoja ir informacinių bei finansinių technologijų kaita.
O pastaruoju metu spartinti investicijas į naujas technologijas ėmė versti ir koronaviruso pandemija.
Jai suvaldyti taikomos priemonės tapo dideliu iššūkiu ir „Olifėjos“ bendrovei.
„Pavasarį, paskelbus karantiną, parduotuvėse smarkiai sumažėjo pirkėjų srautai, taigi kartu sumenko ir mūsų pajamos.
Pavyzdžiui, balandžio mėnesį jos buvo kone 40 proc. mažesnės, nei buvo įprasta.
Metams persiritus į antrą pusę situacija ėmė gerėti, tačiau dabar – nauja pandemijos banga.
Kokį poveikį bilietų pardavimui padarys dabartinės karantino priemonės, paaiškės maždaug po mėnesio“, – pratarė „Olifėjos“ vadovas Antanas Muraška.
Jo teigimu, per karantiną dėl saugumo žmonės stengiasi kuo rečiau lankytis parduotuvėse. Jie vienu kartu įsigyja daug produktų, kad tik nereikėtų apsipirkti kasdien. Tai paveikė ir loterijos žaidėjų įpročius. Loterijos bilietai yra impulsyvi prekė – jie perkami pamačius, tad kuo rečiau žaidėjai lankosi parduotuvėse, tuo mažiau jie įsigyja bilietų.
Be to, daug lojalių loterijos žaidėjų, pavyzdžiui, žaidžiančių „Teleloto“, yra vidutinio bei vyresnio amžiaus.
Jie ne tik mažiau lankosi parduotuvėse dėl COVID-19 rizikos, bet ir rečiau loterijos bilietus perka internetu. Tad kaip loterijų verslui pavyko prisitaikyti prie naujos realybės?
Kuria naujas technologijas
80 proc. „Olifėjos“ loterijų bilietų parduodami parduotuvių tinkluose.
Vadinasi, loterijų organizatorei reikėjo įveikti du iššūkius – atsižvelgti į pokyčius, vykstančius prekybos tinkluose, ir į nūdienos realybę, kurią pakeitė COVID-19.
Štai todėl „Olifėją“ bei jos partnerę – bilietų platinimo paslaugas teikiančią įmonę „Perlas Network“ – koronaviruso pandemija ir ją lydintis karantinas paskatino greitai imtis inovatyvių sprendimų, kurie buvo planuojami ateičiai. Vienas jų – naujas prekybos loterijos bilietais modelis „Perlas Gate“.
Anksčiau pirkėjai bilietus galėdavo įsigyti tik parduotuvių kasose – traukdami „laimingąjį“ iš pardavėjų rankų arba prašydavo jų išspausdinti „Perlo“ terminale. Dabar jau yra ir galimybė loterijos bilietų nusipirkti ir juos patiems išsispausdinti parduotuvių savitarnos kasose.
Savitarnos kasose bilietus galima išsirinkti dviem būdais. Vienas jų – susirasti juos prekių kataloge, kaip tai daroma perkant vaisius, daržoves, saldumynus ir bandeles.
Kitas būdas – nuskenuojant specialius loterijų žetonus.
Sulaukė pripažinimo
Štai toks šįmet „Olifėjos“ ir partnerių sukurtas bilietų platinimo būdas, kurį padeda įgyvendinti sistema, pavadinta „Perlas Gate“, akimirksniu sulaukė dėmesio užsienyje.
Apie jos sėkmę neseniai parašė tarptautinio loterijų industrijos verslo žurnalas „La Fleur’s“, leidžiamas Prancūzijoje.
Tad ar šio produkto iš lietuvių dar neįsigijo kitų šalių loterijų organizatoriai?
„Loterijų organizavimu užsienyje rūpinasi didelės verslo struktūros, todėl pokyčiai jose vyksta lėčiau nei mažesnėse valstybėse. Jau esame kalbėję su latviais bei estais apie šį savo produktą, jiems tai įdomu.
Dar nesame girdėję, kad kas nors būtų nusikopijavęs mūsų sumanymą ar žaidėjams siūlytų ką nors panašaus. Tikėtina, kad esame pirma šalis pasaulyje, turinti tokį išskirtinį sprendimą“, – sakė A.Muraška.
Plėtrą tęs ir kitąmet
„Olifėja“ neketina sustoti – tęs savitarnos plėtrą.
Šiuo metu bilietų spausdintuvai, kuriais galima išsispausdinti didžiųjų loterijų – „Eurojackpot“, „Vikinglotto“ ir „Teleloto“ bilietus, yra įdiegti kone visose „Norfos“ bei „Rimi“ parduotuvių savitarnos kasose.
O kitąmet bilietų savitarnos plėtra bus tęsiama ir kituose prekybos tinkluose.
Poreikis yra didelis, nes šiuo metu didžiųjų loterijų žaidėjai bilietus gali įsigyti ir išsispausdinti 650 savitarnos kasų. Įprastinė jų įsigijimo tvarka taip pat niekur nedingo.
Momentinių loterijų bilietus ir toliau galima įsigyti įprastose pardavimo vietose, taip pat liko ir galimybė tiražinių loterijų bilietų nusipirkti įprastuose „Perlo“ terminaluose.
Skatina prekybą internetu
Anot A.Muraškos, pandemijos primesta realybė paskatino sutelkti dėmesį ir į bilietų prekybą internetu. Loterijų organizatoriai atkreipė dėmesį į tai, kad žmonėms, kuriems dėl karantino tenka daug laiko praleisti namuose ir apriboti socialinių kontaktų skaičių, prieinama išliktų loterijos misija – patraukli pramoga.
„Kiek tik įmanoma, sustiprinome ir bilietų pardavimą internetu – padarėme jį kuo patrauklesnį ir paprastesnį.
Perlas.lt žaidėjams sukūrėme dovanų kuponą, su kuriuo jie gali padovanoti piniginę sumą, už kurią jų draugai ir artimieji patys galės išsirinkti norimus loterijos bilietus taip sėkmę sutelkdami savo rankose.
Taip pat neseniai pristatėme ir „LOTO klubą“ – tai atsinaujinusi lojalumo programa, skirta visų mūsų loterijų žaidėjams, su daugybe misijų, užduočių, įvairių galimybių kaupti taškus, skirtus loterijos bilietams pirkti.
Viskas – kad žaidėjai, būdami namuose, galėtų dar geriau derinti saugias pramogas ir laimėjimus, sukeliančius daugybę puikių emocijų“, – sakė „Olifėjos“ vadovas.
Dar viena naujovė pasiekė ne tik bilietų pirkėjus internete, bet ir tuos, kurie jų įsigyja parduotuvėse. Mat pirmą kartą pasikeitė „Teleloto“ terminalinių loterijų bilietų ir „Perlo“ terminalų čekių spalvos.
Spalio mėnesį ir dabar, šventiniu laikotarpiu, bilietai spausdinami ant žalio, geltono arba violetinio popieriaus. O juk nuo pat 1995-ųjų jis buvo tik rožinis.
„Pasiūlę naujų spalvų bilietus nustebinome žaidėjus. Jie stebėjosi, siuntė užklausas apie tai, kiek laiko galės pirkti spalvotus bilietus ir į kokias parduotuves užsukę gali įsigyti visą spalvotų bilietų rinkinį.
Taip mūsų klientai taip pat gali išmėginti naują sėkmės ženklą – jiems laimingiausią spalvą“, – įdomiu sumanymu pasidžiaugė „Olifėja“ vadovas A.Muraška.
Be to, „Olifėja“ yra suplanavusi kitąmet iki birželio atnaujinti tarptautinį žaidimą „Vikingloto“. Vėliau, nuo 2022 metų, kartu su „Eurojackpot“ grupe bus atnaujintas ir pastarasis žaidimas.
Jis vyks jau ne vieną kartą, bet dukart per savaitę.
„Bus didesni ir prizai, todėl manome, kad žmonių susidomėjimas šia tarptautine loterija taip pat padidės“, – užsiminė „Olifėjos“ vadovas.
Atnaujino ir „Teleloto“ televizijos laidą
Reaguojant į šalyje paskelbtą karantiną – saugant studijos svečių, dalyvių bei loterijos komandos sveikatą – buvo pakeistas sekmadieniais vykstančios laidos „Teleloto“ formatas. Studijoje nebebūna žaidėjų ir juos atlydėjusių giminaičių.
„Kol kas laida dar nėra atnaujinta taip, kaip esame suplanavę, nes dėl COVID-19 turėjome pristabdyti darbus. Šiuo metu dirbame su Arūno Valinsko prodiusavimo kompanija ir vertindami jos darbą stebime laidos reitingus. O jie yra pakilę maždaug 20 proc. Manome, kad tai geras rezultatas. Tačiau taip, kaip esame sumanę, laidos atnaujinimą rengiame balandžio mėnesiui, nes tuo metu „Teleloto“ sukaks 25 metai. Taigi pasikeis ir pats žaidimas, padidės ir prizai“, – paaiškino A.Muraška.
Dabar, pasak jo, karantinas paskatino padaryti tai, apie ką anksčiau buvo dar tik galvojama, – nuotoliniai „Teleloto“ žaidėjai į studijos žaidimus jau jungiasi per „Zoom“ platformą. Nors tai dar nėra įprasta, vis daugiau žmonių tokia galimybe naudojasi.
Nauja laidos koncepcija „Teleloto“ žaidėjams primena ir pagrindinę „Olifėjos“ loterijų misiją – remti Lietuvos olimpinį sportą. Kiekvienas nupirktas „Teleloto“ loterijos bilietas yra svarbus – 8 proc. jo kainos atitenka olimpiečiams.
TV laidos „Teleloto“ formatas pasikeitė prieš naująjį LNK sezoną, rugsėjį. O šį TV žaidimą šiuo metu prodiusuoja A.Valinskas.
Prie loterijos vairo stojo 6 televizijos žiūrovams gerai pažįstami veidai – „Teleloto“ vedėjų poromis tapo du šeiminiai duetai – aktoriai Džiugas Siaurusaitis ir Lina Rastokaitė, dainininkai Deivis ir Renata Norvilai bei radijo laidų vedėja Skaiva Jasevičiūtė ir po pertraukos į „Teleloto“ eterį grįžęs Jonas Radzevičius.
Olifėjaloterijos bilietai^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.