2020-aisiais sparčiausiai augo maisto į namus pristatymo paslaugos – tam įtakos neabejotinai turėjo šalyje didžiąją metų dalį besitęsiantis karantinas.
Augo visas paslaugų segmentas
Apibendrindama metus, pavėžėjimo platforma „Bolt“ stebi išaugusį poreikį visoms savo teikiamoms paslaugoms. Lyginant su 2019-aisiais, pavežėjai įvykdė 9 proc. daugiau užsakymų. Be to, šiemet paslauga yra prieinama iš viso jau net 22 Lietuvos miestuose.
Stiprus proveržis juntamas ir mikromobilumo paslaugų srityje – su „Bolt“ paspirtukais, kurie nuo šių metų prieinami Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose bei Panevėžyje, įvykdyta net 5 kartus daugiau kelionių nei pernai.
Fiksuojama, jog Lietuva, padidinusi paspirtukų prieinamumą penkis kartus, yra antroje vietoje pagal jų plėtrą tarp šią paslaugą teikiančių šalių.
Pirmoje vietoje šiemet rikiuojasi kaimyninė Lenkija, 2020-aisiais paspirtukų nuomos paslaugą pristačiusi net 10-yje miestų.
Pastaraisiais metais Lietuvoje „Bolt“ daug dėmesio skyrė paspirtukininkų edukacijai dėl taisyklingo, saugaus važiavimo ir parkavimo – šiuo tikslu buvo surengta nemažo visuomenės įsitraukimo sulaukusi akcija „Nedėk skerso“.
Didžiausią augimą patyrė vos praėjusių metų rudenį rinkoje pasirodžiusi „Bolt Food“ paslauga, kuri šiais metais tapo prieinama ne tik sostinės, bet ir Kauno, Klaipėdos, Šiaulių, Panevėžio ir Alytaus gyventojams.
Karantinas maisto į namus paslaugos poreikį tik sustiprino
Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, šalį, kaip ir likusią pasaulio dalį, sukausčiusi pandemija įmonei pažėrė iššūkių, tačiau paslaugų teikimo nuspręsta neatsisakyti, priešingai – tęsti, taikant maksimalias saugumo priemones.
„Kelionėms su pavežėjais pristatėme „Protect“ kelionių kategoriją, kuri mažina viruso plitimo grėsmę – vairuotoją ir keleivius, sėdinčius ant galinės sėdynės, skiria plastikinė pertvara. Šią paslaugą žmonės gana greitai atrado, palankiai vertina, todėl džiaugiamės, kad galime ne tik būti naudingi, bet ir prisidėti prie saugesnio keliavimo“, – teigia jis.
Vis dėlto, nuo pandemijos pradžios, anot vadovo, daugiausiai šoktelėjo „Bolt Food“ paslaugos populiarumas.
„Jau nuo pirmojo karantino pradžios paklausa šioms paslaugoms Lietuvoje išaugo 3 kartus ir kas mėnesį didėja eksponentiškai. Sėkmę lemia ir tai, kad paslauga atliekama bekontakčiu būdu, maistą paliekant prie kliento durų.
Reaguodami į situaciją ir augančią paklausą, ankstiname plėtrą į kitus miestus, todėl jau netrukus ji bus prieinama dar 3-4 vietovėse.
Be to, matome, jog tokia paslauga yra tikras išsigelbėjimas vietos maitinimo įstaigoms, todėl džiaugiamės prisidėdami prie darbo vietų išsaugojimo“, – pasakoja A.Pacevičius.
Įvardijo populiariausius metų maršrutus ir didžiausias paliekamų arbatpinigių sumas
Šalyje įvestas karantinas, pasak „Bolt“ atstovų, neabejotinai turėjo įtakos ir pasikeitusiems keliautojų įpročiams bei populiariausioms kelionių vietoms.
Vis dėlto, kaip ir praėjusiais metais, taip ir 2020-aisiais, dažniausiai pavežėjai vyko į tarptautinį Vilniaus oro uostą. Antroje pozicijoje, kurioje pernai pagal populiarumą rikiavosi sostinės naktinėtojų pamėgta Vilniaus gatvė, šiemet atsidūrė Vilniaus traukinių stotis, trečioje – sostinėje esanti Kudirkos aikštė.
Fiksuojama, kad per pastaruosius metus ilgiausia kelionė su pavežėju Lietuvoje be kelių minučių truko net 3 valandas ir apėmė 215 km atstumą. Su aplinkai draugišku „Bolt“ paspirtuku ilgiausias pasivažinėjimas truko net 5 valandas ir ši kelionė bendrai sudarė daugiau kaip 34 km.
Dar vienas įdomus praėjusių metų faktas – tai pavežėjams paliekami arbatpinigiai.
Pasak A.Pacevičiaus, šiemet Lietuvoje buvo įdiegta galimybė palikti arbatpinigius naudojantis „Bolt“ programėle, o didžiausia arbatpinigių suma, palikta naudojantis programėle, Lietuvoje šiemet siekė 31 eurą.
Didžiausia arbatpinigių suma pasaulyje, naudojantis „Bolt“ programėle, šiemet buvo palikta Prancūzijoje ir siekė 175 eurus už vieną kelionę.
„Tai – oficiali statistika, tačiau sunku pasakyti, kiek keleiviai yra linkę palikti pavežėjams grynųjų pinigų. Vis dėlto, bendraudami su savo komanda, matome, jog kartais neužtenka žmogų nuvežti iš taško A į tašką B, daugumai tenka išklausyti įvairiausių istorijų, patarti ar padėti. Vairuotojo darbas tikrai nėra monotoniškas“, – įsitikinęs „Bolt“ vadovas.
Dėkingumą už kelionę su „Bolt“ keliautojai reiškia ir dėl to, kad šalyje dirbantys pavežėjai yra vieni tiksliausių Europoje.
Fiksuojama, jog pagal atvykimą laiku, t.y. per laiką, kuris nurodomas programėlėje, Lietuvos pavėžėjai drauge su estais visoje Europoje rikiuojasi antroje vietoje. Nepralenkiami šioje srityje yra Maltos „Bolt“ pavežėjai – čia net 9 iš 10 vairuotojų nelinkę vėluoti daugiau kaip 1 minutę.
Apie „Bolt“
„Bolt“ – Europoje lyderiaujanti susisiekimo platforma, kurios pagrindinis tikslas – įperkamas, patogesnis ir patikimesnis keliavimas mieste. Kompanijos teikiamų paslaugų sąraše – pavėžėjimas ir mikromobilumą gerinantys elektriniai paspirtukai bei dviračiai, maisto į namus ir siuntų pristatymas.
„Bolt“ paslaugomis šiuo metu naudojasi 50 mln. klientų 40 šalių Europoje ir Afrikoje. Įmonė veikia pagal „Žaliąjį planą“ ir yra įsipareigojusi mažinti savo automobilių paliekamą ekologinį pėdsaką, tad kiekviena kelionė su „Bolt“ – draugiška aplinkai.
Tekstas parengtas bendradarbiaujant su „Bolt Service LT“.