Mat jie tikrai nėra kosminiai. Antai kandidatas į kosmonautus per mėnesį uždirba daugiausia 923 eurus. Tas, kuris dar nebuvo pakilęs Žemės orbitos link, tačiau jau turi kosmonauto vardą, gauna daugiau – iki 970 eurų.
Kad atlyginimas perkoptų tūkstantį eurų, jau reikia būti nuskridusiam į kosmosą. O tapęs kosmonautu-instruktoriumi gali tikėtis net 1,34 tūkst. eurų algos.
Galima palyginti, kad Rusijos aviakompanijos „Utair“ lėktuvo „Boeing“ komandas vadas uždirba nuo 2,25 tūkst. eurų, antrasis pilotas – trečdaliu mažiau. Kitose oro linijose „Aeroflot“ ar „Rossija“ atlyginimai dar didesni.
Tiesa, ir čia algos buvo pakeltos tik po to, kai rusų pilotai masiškai ėmė palikinėti darbo vietas, nes gavo pelningesnių užsakymų Kinijoje.
O kosmonautams niekas jų nesiūlo. Todėl lieka tik su pavydu žvelgti į JAV astronautus, kurie yra prilyginti valstybės tarnautojams, ir, atskaičius mokesčius, kas mėnesį uždirba apie 10 tūkst. eurų.
„Civilinės aviacijos pilotai – visiškai kita kasta. Taip jau istoriškai susiklostė, kad jie uždirba kelis kartus daugiau nei skrydžiams besirengiantys kosmonautai, tačiau pastarieji juk žino, kiek jiems mokės.
Jie renkasi savo kelią dėl svajonės, dėl noro padaryti ką nors neįprasto, todėl ne pinigai čia svarbiausia“, – aiškino Rusijos didvyrio vardą turintis kosmonautas Paveldas Vinogradovas.
Pasak „Roskosmos“, šiuo metu šalyje yra 30 kosmonautų, o prieš skrydį su kiekvienu sudaroma papildoma sutartis, kurios sąlygos neatskleidžiamos. Nepaisant to, įprastas mėnesio uždarbis – itin kuklus, o juk kas mėnesį į kosmosą niekas neskrenda.
„Roskosmos“ tvirtina, kad kosmonautų pajamas sudaro ne tik atlyginimas, bet ir kompensacijos, motyvaciniai priedai, nemokamos medicinos paslaugos. Ko gero, tačiau kažkodėl, palyginti su lėktuvų pilotais, jie vis tiek yra vargetos.