Verslas pasaulyje smarkiai paveiktas viruso sukeltos krizės – du trečdaliai vadovų (69%) numato metus baigti prasčiau nei pirmą pusmetį, o kas šeštas mano, kad rezultatai bus bene 40 proc. prastesni. Kas ketvirto manymu (27%), jų verslui prireiks bent dvejų metų atsigauti nuo krizės.
Keičia struktūrą į lankstesnę
„Kaip matome iš tyrimo, virusas verslui sudavė stiprų smūgį, bet šis ieško sprendimų: 84 proc. planuoja pokyčius organizacijos struktūroje, 72 proc. ketina peržiūrėti darbo metodus, kad suteiktų lankstumo ir greičio, o du trečdaliai peržvelgia ilgalaikius strateginius prioritetus.
Inovacijos ir nestandartiniai marketingo sprendimai dažniausiai įvyksta būtent tokiais laikotarpiais, tad nuobodu tikrai nebus. Jau vien e.komercija per kelis mėnesius padarė šuolį, kuriam būtų prireikę dešimtmečių“, – sako Renata Sadunišvili, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė.
Tikisi valdžios paramos
Pasak ekspertės, sudėtingu laikotarpiu verslas itin tikisi pagalbos iš vyriausybių; kol kas esamą vyriausybės pagalbą pakankama laiko mažiau nei kas trečias vadovas pasaulyje. 54 proc. verslo lyderių išreiškė tęstinės pagalbos būtinybę – pirmiausia mažinant mokestinę naštą ar atidedant mokesčių įmokas.
„Nors žinios apie koronaviruso skiepus įnešė šiek tiek daugiau vilties suvaldyti šią pandemiją, verslas numato, kad pasekmės bus skaudžios ir ilgalaikės. Nenuostabu, kad planuojant užtruksiantį atsigavimą, tikimasi stiprios ir tęstinės paramos iš vyriausybės“, – sako ekspertė.
Marketingo svarba atsigavimui
R.Sadunišvili teigimu, slogus verslo klimatas stipriai paveikė ir marketingo skyrius visame pasaulyje. Beveik du trečdaliai įmonių sako 2020 metais mažinusios marketingo biudžetus – vidutiniškai 36,7 procento. Tačiau tyrėjai akcentuoja, jog marketingo indėlis yra itin svarbus įmonei atsigauti.
„Marketingo vaidmuo atsigavimo laikotarpiu itin svarbus – ir stiprinant e.komercijos kanalus, ir įgyvendinant skaitmenizacijos strategijas, taip pat užtikrinant bendrovės išskirtinumą, prekės ženklo diferenciaciją, stiprią socialinės atsakomybės kryptį.
Pastarieji aspektai, kartu su verslo modelių ar struktūros pakeitimu organizacijoje bei diegiamomis inovacijomis, buvo būdingi per šią krizę augusiems verslams; o tokių buvo apie 20 procentų“, – sakė ekspertė.
Buvo apklausti 4,475 verslo lyderiai (tarp kurių per 900 aukščiausio lygio vadovų) daugiau kaip 60 šalių, apklausa vyko gegužės-birželio mėn.