This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Klaipėdos jūrų uostą pasiekė milžiniškas krovinys

Pranešimas spaudai

Milžiniškas kranas surinktas Konecranes gamykloje Hanko uoste Suomijoje.

Antradienį, gruodžio 15-ąją, po 72 valandų kelionės į Klaipėdos uostą įplaukė milžiniškas STS kranas.

„Šito krano atėjimas rodo, kad MSC ketinimai atnaujinti konteinerių paskirstymą Klaipėdoje yra rimti. Džiugu, kad įmonė stiprina krovos pajėgumus, o uosto direkcija šiuo metu investuoja į „Klaipėdos Smeltės“ naudojamų krantinių rekonstrukciją bei pokraninių kelių plėtrą“, – sakė Algis Latakas, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos vadovas.

Būtent prie  „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių terminalo krantinių antradienio popietę prisišvartavo jūrinis vilkikas ODYS su barža TRD Horizon, atplukdžiusia Ship-to-Shore (STS) tipo kraną. Jis surinktas Konecranes gamykloje Hanko uoste Suomijoje.

Tai jau penktasis „Klaipėdos Smeltės“ STS tipo kranas, skirtas pakrauti ir iškrauti jūrinius konteinerius į/iš fiderinių bei okeaninių laivų.

Planuojama, kad apie 10 mln. eurų kainuojantis modernus ir sudėtingas įrenginys, kuriuo dirbs „Klaipėdos Smeltės“ mokymo centre paruošti specializuoti kranininkai, sustiprins Klaipėdos pozicijas konkuruojant su kaimyniniais Gdansko, Bremerhafeno, Hamburgo uostais bei padės grąžinti į Lietuvos uostą okeaninius konteinervežius su tranšipmento kroviniu, šiuo metu kraunamu tik epizodiškai.

65 tonų keliamosios galios kranas, vienu metu pakeliantis du pilnus 20-ties pėdų konteinerius, įtvirtins „Klaipėdos Smeltės“ pozicijas lyderių pagal krovos spartą trejetuke tarp 38 pasaulio konteinerių terminalų, kuriuos valdo bendrovės akcininkė – „Terminal Investment Limited“.

Penktojo STS krano įsigijimu užbaigtas pagrindinis „Klaipėdos Smeltės“ plėtros etapas, metinis kompanijos krovos pajėgumas padidintas iki 800 tūkst. konteinerių (apie 1.1 mln. TEU).

Kartu su Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos inicijuota įplaukimo vartų rekonstrukcija tai svarbus signalas konteinerinės laivybos kompanijoms apie Klaipėdos pasiruošimą aptarnauti didžiausius egzistuojančius laivus-konteinervežius, kurių ilgis siekia 400 metrų.