Lietuvoje visa alaus rinka per pirmuosius 10 mėnesių, Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, išaugo 2,4 proc. (tiek kiekiu, tiek verte).
„Ar tai daug, ar mažai? Galima palyginti su kitomis gėrimų kategorijomis: vyno rinka augo 12 procentų, stipriųjų gėrimų – 14 proc. Tad alaus rinkos augimas tikrai kuklus.
Kita vertus, tik dviejose iš 20 didžiausių pasaulio rinkų alaus vartojimas augo po 2-3 proc. – tai nutiko JAV ir Kanadoje. Turkijoje, Italijoje ar Pietų Afrikoje kritimas siekė apie 30 proc., kaimyninėje Lenkijoje – apie 5 proc.
Todėl galima teigti, kad visur alaus rinka smarkiai nukentėjo. Tokiu atveju galima sakyti, kad Lietuvoje sekėsi ne taip ir blogai“, – sakė bendrovės „Švyturys-Utenos alus“ (ŠUA) pardavimų direktorė Aušra Vasiljevienė.
Jos nuomone, priežasčių yra ne viena. Daugelyje pasaulio valstybių alaus rinka smuko dėl sumažėjusių pardavimų baruose, nes Europoje jiems tenka apie 30 proc. rinkos. Tuo metu Lietuvoje – apie 10 proc.
Lietuvoje smarkiai išaugo vartojimas mažmeninėje rinkoje. Nuo sausio visi mėnesiai, palyginti su tais pačiais pernai, buvo teigiami – alaus pardavimai augo nuo 0,1 iki 8,8 proc. (pagal kiekį).
„Pirmiausia, iš barų žmonės perkėlė vartojimą į namus. Vasaros mėnesiais, ypač liepą ir rugpjūtį, augimas buvo didelis, nes žmonės liko savo šalyje ir rinkosi pramogas su lietuvišku alumi. Taip pat manome, kad prasiplėtė mūsų vartotojų gretos – atsiradus suvaržymams užsienyje nemažai lietuvių grįžo į savo šalį, o tai irgi paskatino vartojimą“, – aiškino A. Vasiljevienė.
Ką žmonės rinkosi šiais metais? Sumažėjo nealkoholinio alaus vartojimas – per 10 mėnesių jo rinka traukėsi maždaug 3,8 proc. Užtat išskirtinės kokybės „craft“ alaus paklausa padidėjo net 38,9 proc., importinio – 23,5 proc.
„Šįmet žmonės dažniau rinkosi kokybę, o ne kiekybę. Kai užsidarė daugelis pramogų vietų, šventės persikėlė į namus, o tai paskatino rinktis brangesnius gėrimus“, – teigė A. Vasiljevienė.
Populiariausia pakuotė šįmet buvo skardinės, supakuotos po 4, 6 ar aštuonias. Jų paklausa išaugo daugiau nei 50 proc. Plastiko pakuotėse alaus parduota 40,6 proc., skardinėse (vienetais) – 31,5 proc., o skardinėse po kelias – 13,3 proc. (prieš metus šis skaičius siekė 9,4 proc.).
ŠUA Lietuvoje išliko alaus rinkos lyderis: lagerų kategorijoje bendrovė užėmė 46 proc. (artimiausias konkurentas – 20 proc.), kvietinio alaus – 59 proc. (27 proc.) rinkos.