Tą parodė „Avitelos prekybos“ atlikta gyventojų apklausa. Be to, prekybininkai pastebi, kad kalėdinėmis dovanomis pirkėjai pradėjo rūpintis iš anksto.
Išmaniuosius telefonus aplenkė žaidimų konsolės
„Šiemet matome pasikeitusią tiek savo pirkėjų elgseną, tiek jų pasirinkimus skirtingose buitinės technikos ir elektronikos prekių kategorijose. Tad lapkričio mėnesį, organizuojant apklausą, buvo be galo smalsu sužinoti, ar pasikeitė mūsų pirkėjų kalėdinių dovanų pasirinkimai, palyginti su praėjusiais metais“, – teigia Renatas Gerulis UAB „Avitelos prekyba“ parduotuvių vadovas.
Apklausus bemaž 5 tūkst. įvairaus amžiaus Lietuvos gyventojų paaiškėjo, jog pastaruosius kelerius metus geidžiamiausiųjų dovanų topuose karaliavę išmanieji telefonai šiemet savo pozicijas užleido žaidimų konsolėms „Sony PlayStation“, „Nintendo“, „Xbox“ ir kitoms.
Tokią dovaną norėtų gauti net 73 proc. visų apklaustųjų, dar 43 proc. atsakė norintys gauti žaidimų kompiuterį.
Trečioje vietoje tarp norimų gauti dovanų liko išmanieji telefonai – juos rasti po eglute norėtų 34 proc. apklaustųjų.
„Šie skaičiai tik patvirtina prielaidą, kad per karantiną žmonės ieško kuo įvairesnių pramogų namuose, o žaidimų įranga daugeliui vis labiau tampa ne proginė, o praktiška ir reikalinga prekė – kaip šaldytuvas ar viryklė“, – pažymi R.Gerulis.
„Avitelos“ prekybos rodikliai rodo, jog ne vienerius metus populiariausiųjų penketuke išlieka nešiojami kompiuteriai (31 proc.) ir televizoriai (30 proc.), kurie taip pat dažnai naudojami sporto laidoms stebėti ar filmams žiūrėti, siekiant paįvairinti laisvalaikį namuose.
Apklausa taip pat atskleidė, kad kavos aparatai šiemet nebėra tokie geidžiami kaip praėjusiais metais, tačiau jie išlieka populiariausi tarp buitinės technikos prekių – tokią dovaną norėtų gauti beveik 23 proc. gyventojų.
Tuo metu tarp moterų pasirinkimų šis prietaisas užima garbingą trečiąją vietą, tad dovanodami kavos aparatą dailiosios lyties atstovėms tikrai neprašausite.
Prekybos tinklo atstovai pastebi šiemet padidėjusį susidomėjimą siurbliais-robotais bei elektriniais paspirtukais. Tai atsispindėjo ir dovanų apklausoje, o apie lengvą švaros namie palaikymą svajoja 19 proc. apklaustųjų. Tarp moterų šis prietaisas pateko į penketuką geidžiamiausių sąraše.
Tuo metu el. paspirtukas, kaip šių metų madingiausia laisvalaikio priemonė, pasirodė populiari visose amžiaus ir lyties kategorijose.
Apklausos „naujiena“ – į vyrų geidžiamiausių dovanų dešimtuką patekęs dronas. Bendroje statistikoje šis pasirinkimas atsispindėjo daugiau nei 15 proc. atsakymų.
Dronai gali būti naudojami įvairiais tikslais, tačiau dažniausiai jais domisi kaip nauja, įdomesne priemone laisvalaikiui paįvairinti.
„Apibendrinant rezultatus, galima teigti, kad žmonės galvoja apie dovanas, dažniausiai susijusias su pramogomis namuose ir jų norai apima įvairias kainų kategorijas – nuo kompiuterinio žaidimo iki didelės įstrižainės televizoriaus.
Pastaruoju metu kainos taip nebevaržo pirkėjų kaip anksčiau, kadangi dauguma prekių, ypač šventiniu laikotarpiu, galima įsigyti pasinaudojus nemokamu lizingu“, – tvirtina R. Gerulis.
Renkasi brangesnes dovanas
Pasak UAB „Avitelos prekyba“ parduotuvių vadovo, analizuojant Lietuvos gyventojų pirkimo įpročius pastebima, kad žiemos šventėms pirkėjai ieško brangesnių dovanų.
„Kyla gyventojų atlyginimai, po truputį gerėja gyvenimo kokybė, todėl žmonės vieni kitiems dovanoja brangesnius daiktus.
Pavyzdžiui, jei anksčiau pirkdavo siurblį už 150–200 eurų, dabar ieško siurblių-robotų, kurie kainuoja ir 400–500 eurų. Taigi didėja suma, išleidžiama dovanai.
Apskritai, galime pastebėti, kad dabar populiarūs išmanieji produktai – jie tautiečiams yra įdomūs ir kur kas įdomesni nei anksčiau, nes ir prieš kelerius metus būdavo išmaniųjų įrenginių, tačiau tuomet jie nebuvo tokie populiarūs kaip dabar“, – sako R.Gerulis.
Prekybininkai atkreipė dėmesį ir į tai, kad kalėdinėmis dovanomis gyventojai pradėjo rūpintis iš anksto – dar ir prieš „juodąjį penktadienį“ jau buvo perkančių dovanų artimiesiems.
„Klientų elgsena pasikeitė – atsirado daugiau tikslinių klientų, kurie ateina ir iš karto perka norimą prekę. Anksčiau būdavo nemažai tokių, kurie ateidavo pasivaikščioti, pasidomėti, išbandyti prekes“, – lygina UAB „Avitelos prekyba“ parduotuvių vadovas.
Nori papildomų dovanų
Maža to, pirkimų duomenys rodo, jog pirkėjai, įsigydami kokią nors prekę, vertina ne tik nuolaidas, bet ir papildomas dovanėles.
Norėdami pradžiuginti ir nustebinti išrankius „Avitelos“ ir „Elektromarkt“ klientus, šiemet kartu su dizainere Agne Kuzmickaite įgyvendintas bendras projektas – sukurtas riboto leidimo A.Kuzmickaitės dizaino šiltą pledas, kuris įteikiamas kaip dovana kiekvienam pirkėjui, įsigijusiam „Philips“ ar „Electrolux“ buitinį prietaisą.
„Tokiu būdu mūsų klientai turi ir namams reikalingą prietaisą, ir originalią, ne masinės gamybos, praktišką dovaną. Labai tikime šios idėjos sėkme ir stengsimės ateityje pasiūlyti daugiau originalių dovanų savo ištikimiems pirkėjams“, – komentuoja R.Gerulis.
Kad klientui apsipirkimo procesas šį itin įtemptą laikotarpį būtų kuo malonesnis, greitesnis ir saugesnis, nuo gruodžio pradžios ilginamas „Avitelos“ ir „Elektromarkt“ parduotuvių darbo laikas, stiprinama klientų aptarnavimo komanda, plečiamas prekių asortimentas bei tobulinamos pristatymo sąlygos.
Visuose šiuose prekybos taškuose užtikrinamos būtinos saugaus apsipirkimo sąlygos – srautų reguliavimas, kaukių dėvėjimas, saugaus atstumo laikymasis ir kt.
Norintys pradžiuginti savo artimiausius bei mylimiausius žmones, kviečiami sutaupyti laiko ir pasinaudoti sudarytu geidžiamiausių dovanų sąrašu bei patogiai ir greitai apsipirkti internetu.
Tekstas parengtas bendradarbiaujant su „Avitelos prekyba“.