„Mes rasime naujų būdų, kaip pasiekti kuo daugiau žmonių ir su jais bendrauti, kad įkvėptume juos naujiems sprendimams“, – pirmadienį sakė Konradas Grüssas, „Inter Ikea Systems“ generalinis direktorius. „Natūralus procesas“ yra versti naują puslapį, nes pasikeitė vartotojų elgsena, pridūrė jis.
IKEA katalogas buvo vienas daugiausiai spausdintų leidinių apskritai. 2016 metais jo tiražas siekė net 200 mln. egzempliorių – tai yra daugiau nei Biblijos ar Korano tiražas. Tada jis išleistas 32 kalbomis ir dalytas 50 šalių. Vis dėlto katalogo tiražas pastaraisiais metais buvo smarkiai sumažintas. 2020-aisiais 38 kalbomis išleista „tik“ 134 mln. jo vienetų.
Gali būti, kad Švedijos baldų gamintoja katalogą dabar siūlys tik internete. IKEA internetinė prekyba, koncerno duomenimis, pernai augo 45 proc.
Pasak „Ikea“, patį pirmąjį katalogą 1951 metais sudarė pats „Ikea“ įkūrėjas Ingvaras Kampradas, o jis buvo išspausdintas 285 000 egzempliorių tiražu, kuris buvo išplatintas pietinėje Švedijos dalyje.
„70 metų tai buvo vienas unikaliausių ir žymiausių mūsų produktų“, – sakoma „Inter Ikea Systems“ generalinio direktoriaus Konrado Grusso pranešime.
„Sprendimas užversti paskutinį mūsų mylimo katalogo puslapį yra emocionalus, tačiau racionalus“, – pažymėjo K.Grussas.
Paskutiniu spausdintu katalogu tapo 2021 metams skirtas leidinys, kuri buvo pristatytas šią vasarą ir išspausdintas 40 mln. egzempliorių tiražu.