Veriasi naujos galimybės
VLG dokų rikiuotę Malkų įlankoje papildė antrasis milžinas - 201 metro ilgio, 35 metrų pločio ir 30 tūkst. tonų keliamosios galios dokas. Praėjusių metų pabaigoje šis Rygos laivų remonto įmonės atplukdytas įrenginys jau pastatytas į nuolatinę darbo vietą šalia kito anksčiau įgyto didžiausio Baltijos šalyse doko.
„Panamax“ laivų remontui pritaikytame doke šiuo metu atliekami paskutiniai parengimo eksploatavimui darbai. Didžiulio įrenginio plukdymo uosto laivybos kanalu ir pastatymo prie VLG krantinės operaciją akylai kontroliavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto (KVJU) direkcijos kapitono tarnyba.
Pradėjusiai naudoti tris dideliems laivais remontuoti skirtus plaukiojančius dokus VLG atsiveria daugiau galimybių sėkmingai plėsti savo veiklą, ryžtingiau žengti ir užsitikrinti tvirtesnes pozicijas konkurencingoje Europos šalių laivų remonto rinkoje - prognozuojama, kad įmonės pajėgumai išaugs net keletą kartų.
Malkų įlankoje - permainos
Pietinėje uosto dalyje, Malkų įlankoje, sovietmečiu statytos krantinės ir nepakankami gyliai daug metų ribojo ir krovos, ir laivų remonto įmonių veiklą, jos negalėjo išnaudoti visų savo galimybių.
Apie tai, kad Malkų įlankos infrastruktūra nebeatitinka šiuolaikinės laivybos tendencijų, laivų parametrų,verslo įmonių, kurios iš KVJU direkcijos nuomoja krantines, moka žemės mokesčius, savininkai kalba jau seniai.
KVJU direkcija juos išgirdo - pirmasis Malkų įlankos infrastruktūros plėtojimo etapas artėja į pabaigą. Naudojant valstybės investicijas, parengti nauji hidrotechnikos statinių atnaujinimo projektai, įlankos akvatorija jau pagilinta iki 14,5 metrų, rekonstruojamos krantinės, kuriomis naudojasi ne tik VLG grupės įmonės.
„Industrinę uosto panoramą papildęs VLG dokas PD-170 – vienas svarbiausių akcentų, atspindinčių pokyčius Malkų įlankoje. Tai išskirtinis valstybės institucijų ir verslo įmonių kapitalo sėkmingos sąveikos projektas, jį įgyvendinant pasidarbavo daugybė žmonių“, - kalbėjo KVJU direkcijos vadovas Algis Latakas.
Laukia pelningų užsakymų
Antrajame Malkų įlankos infrastruktūros kompleksinio tvarkymo etape numatyta visas senas krantines atnaujinti taip, kad prie jų būtų galima švartuoti, remontuoti didelio tonažo „Panamax“ tipo laivus.
Estijos kapitalo koncernui BLRT Grupp priklausanti Vakarų laivų gamykla laukia naujų, įdomių ir pelningų užsakymų - pirmasis laivas į remonto doką PD-170 bus įplukdytas jau šių metų gruodį.
„Pokyčiai Malkų įlankoje itin svarbūs - padės pritraukti daugiau klientų, kurti didesnę pridėtinę vertę visam Klaipėdos uostui, įmonėse atsiras daugiau naujų darbo vietų. Tai dar viena paskata ir pažangos variklis Lietuvos jūrų inžinerijos pramonės plėtrai“, - pažymėjo VLG generalinis direktorius Arnoldas Šileika.