Notarų rūmai: kai kurių sandorių tvarkymas Registrų centre pabrango 2-5 kartus

2020 m. spalio 2 d. 14:09
Notarų rūmams paskelbus, kad dažniausiai teikiamos Registrų centro paslaugos nuo spalio pabrango du-penkis kartus, centras kartoja, kad įkainiai nebuvo keisti daugiau nei dešimtmetį ir neatitiko šių dienų realijų.
Daugiau nuotraukų (1)
Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis patikino, kad Registrų centro skelbiamos žinios, jog naujieji įkainiai sumažėjo, neatitinka tikrovės.
„Dalis paslaugų už duomenis ir registraciją ne pinga, o keleriopai brangsta. Tai pajus visi notarų klientai, ypač tie, kurie tvarkys paveldėjimo reikalus ar perleis nekilnojamąjį turtą“, – sakė M.Stračkaitis.
Anot jo, iš tikrųjų, kaip ir skelbia Registrų centras, jo sistemų kitoms elektroninėms sistemoms „xml“ formatu perduodami duomenys pinga iki, pavyzdžiui, 15 ar 25 centų. Tačiau visiems likusiems vartotojams jie teikiami „pdf“ formatu ir jų kaina skaičiuojama eurais.
Pasak Notarų rūmų prezidento, Registrų centras pats pasirenka, ką laikyti kita elektronine sistema. Pavyzdžiui, notarams duomenys perduodami ne per sąsają „sistema – sistemai“ ir apmokestinami kaip už „pdf“ formatą.
„Jei notarų užklausos būtų apmokestinamos pagal duomenų teikimą „sistema – sistemai“ įkainius, Registrų centro pajamos katastrofiškai smuktų“, – aiškino M. Stračkaitis.
Anot jo, Registrų centro paslaugų brangimą pajus visus notarų klientai, ypač paveldėjimo bylose.
„Pavyzdžiui, vieno rajono notaras po asmens mirties rugsėjo 30-ąją išdavė įpėdiniui paveldėjimo teisės liudijimą kaime esančiam turtui, kurio vertė siekė 12 tūkst. eurų. Notaro atlyginimas buvo 17 eurų.
Registrų centro paslaugos pagal senuosius įkainius kainavo 102 eurus, tačiau pagal naujuosius įkainius spalio 1-ąją klientui būtų tekę mokėti jau 497 eurus.
Tai beveik penkeriopas pabrangimas už labai dažnus ir socialiai jautrius veiksmus“, – sakė M.Stračkaitis.
Jis pateikė kitą pavyzdį – nekilnojamojo turto perleidimo sandoriui būtinas duomenų registruose patikrinimas pabrango vidutiniškai du kartus ir kainuoja apie 20 eurų.
Tuo metu Registrų centro atstovas Mindaugas Samkus sako, jog visi nauji įkainiai yra pagrįsti faktinėmis sąnaudomis.
„Kainos nustatytos vadovaujantis Vyriausybės patvirtinta atlyginimo dydžių apskaičiavimo metodika, remiantis nepriklausomų ekspertų, tarptautinės audito bendrovės „Deloitte Lietuva“ išvadomis.
Jas vertino Ryšių reguliavimo tarnyba, pateikusi teigiamą išvadą dėl atlygio dydžių apskaičiavimo atitikimo teisės aktų nuostatoms“, – BNS nurodė M. Samkus.
Pasak jo, atpigo apie 80 proc. visų centro teikiamų administracinių ir viešųjų paslaugų, o kai kurios didžiausiu kiekiu elektroniniu būdu teikiamų paslaugų kainos sumažėjo net keliskart.
Tačiau jis pripažįsta, kad dalis paslaugų pabrango.
„Iki šiol eilę metų kai kurios paslaugos buvo teikiamos nuostolingai – sąnaudos viršijo gaunamas pajamas“, – tvirtino M. Samkus.
Pasak M. Samkaus, naujoji Registrų centro kainodara apima visas administracines ir viešąsias paslaugas, kurių yra beveik 300, iš jų apie 180 teikiamos ir elektroniniu būdu.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.