„Bendrovė ne tik netinkamai laikė klientų lėšas, bet ir slėpė šį faktą teikdama LB tikrovės neatitinkančią informaciją. Tai du sunkūs teisės aktų pažeidimai. Tokie atvejai nebuvo, nėra ir nebus toleruojami“, – pranešime sako LB Priežiūros tarnybos direktorė Jekaterina Govina.
Pagal Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų įstatymą, bendrovė, klientų lėšų apsaugai pasirinkusi atskyrimo būdą, privalo jas laikyti Lietuvos ar kitų Europos Sąjungos valstybių kredito įstaigose, centriniuose bankuose arba investuoti į saugų, likvidų ir mažos rizikos turtą.
Pasak LB, „Wallter“ pažeidė šio įstatymo reikalavimus, kadangi dalį klientų lėšų laikė elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigose, dalį – kitų juridinių asmenų vardu atidarytose sąskaitose, dalį – bankuose ne klientų lėšoms saugoti skirtose sąskaitose.
Centrinio banko Priežiūros tarnyba taip pat nustatė, kad įstaiga visose 2019 bei 2020 metų pirmojo ketvirčio ataskaitose ir Lietuvos bankui atliekant dokumentinę priežiūrą teikė neteisingą informaciją – nurodė ne visas įstaigas ir sąskaitas, kuriose buvo laikomos bendrovės klientų lėšos, ir klientų lėšų likučius.