Europinio 1435 mm pločio vėžės geležinkelio sankasos ir geležinkelio kelio statybos darbus „Rail Baltica“ ruože Kaunas-Palemonas planuojama baigti šiemet.
Šiuo metu baigtos dviejų lygių sankryžos su automobilių keliais, artėja prie visiško užbaigtumo pėsčiųjų tunelių įrengimas, baigta geležinkelio ruožo kontaktinio tinklo rekonstrukcija.
Didinant automobilių transporto ir pėsčiųjų eismo saugumą, baigtas statyti Marių g. tunelis, Kauno miesto pietinio aplinkkelio (rekonstruoto Ateities pl.) tunelis bei pėsčiųjų tunelis ties nauja Ateities pl. ir Chemijos g. žiedine sankryža. Taip pat baigiamas statyti pėsčiųjų tunelis ties Ugniakuro g. Visi minėti tuneliai skirti buvusių Amalių ir Marių g. geležinkelio pervažų, taip pat vieno lygio pėsčiųjų perėjų per geležinkelį panaikinimui bei rekonstravimui į dviejų lygiu susikirtimus su geležinkeliu.
Be to padaryta didžioji dalis geležinkelio įrengimo ir žemės darbų, kurių metu istoriniame Kauno geležinkelio tunelyje ir jo prieigose paklota apie 2 km ilgio sugretintos 1435/1520 mm pločio vėžės geležinkelio kelio bei baigtas statyti 1435 mm pločio vėžės geležinkelio viadukas per Baršausko g.
Įgyvendinant projektą baigiama įrengti 1,5 km triukšmą slopinančių sienučių, 3 km atraminių sienučių“ įrengta 8 km drenažo vamzdynų, atlikti kiti ruožo infrastruktūros darbai.
Geležinkelio ruožas tarp Kauno geležinkelio stoties ir Palemono yra vienas svarbiausių „Rail Baltica“ projekte – juo siekiama atvesti europinio standarto geležinkelį nuo Lenkijos-Lietuvos valstybių sienos iki Palemone įrengto intermodalinio krovinių terminalo. Šis ruožas sudarys sąlygas sėkmingai tęsti projektą link Latvijos ir Estijos.
Sujungus intermodalinį terminalą su Lenkijos geležinkelių tinklu, Kaunas taps pagrindiniu krovinių perkrovimo centru – čia bus aptarnaujami ir plačiąja 1520 mm, ir standartine – (europine) 1435 mm pločio vėžėmis važiuojantys traukiniai, tad Lietuvos verslui atsivers naujos galimybės krovinius gabenti naujais būdais, derinant įvairių rūšių transportą. Naujos galimybės, kurias pasiūlys iki Kauno intermodalinio terminalo atvesta europinio standarto geležinkelio infrastruktūra, sutaupys ne tik verslo patiriamas logistikos sąnaudas, bet ir mažins aplinkos taršą, spūstis, triukšmą, eismo įvykius keliuose bei kitą neigiamą kelių transporto poveikį aplinkai.
Už šį turinį atsakingas tik autorius. Europos Sąjunga neatsako už galimą jame pateiktos informacijos naudojimą.