Bankai primena – didžiąją dalį paslaugų galima gauti nuotoliniu būdu

2020 m. rugsėjo 7 d. 09:24
Paulius Viluckas, BNS
Lietuvoje vėl pradėjus augti užsikrėtimų koronavirusu skaičiams, šalyje veikiantys komerciniai bankai pabrėžia, kad didžiąja dalimi atvejų klientams eiti į bankų klientų aptarnavimo centrus nėra poreikio – daugumą paslaugų jie gali gauti nuotoliniu būdu.
Daugiau nuotraukų (1)
„Swedbank“ atstovas Saulius Abraškevičius sako, kad bankas didžiąją dalį paslaugų gali suteikti nuotoliniu būdu ir atvejų, kuomet būtina apsilankyti padalinyje, yra nedaug.
„Pagrindinės priežastys, dėl kurių gyventojai lankosi banko padaliniuose, yra kliento identifikavimo priemonės, sąskaitų atidarymas, kitos paslaugos, kurių negalima gauti nuotoliniu būdu“, – BNS sakė S. Abraškevičius.
SEB Baltijos šalių tarnybos mažmeninės bankininkystės vadovė Sonata Gutauskaitė-Bubnelienė sako, kad SEB taip pat didžiąją dalį paslaugų gali suteikti nuotoliniu būdu. Tarp tokių paslaugų – vartojimo, būsto paskolos ar lizingas, antros pakopos pensijų kaupimo sutarties sudarymas.
„Mūsų duomenys rodo, kad apie 40–50 proc. klientų, kurie skambina į banką ir nori registruotis į susitikimą, klausimus išsprendžia nuotoliniu būdu ir atvykti į banką jiems apskritai neprireikia“, – BNS sakė S. Gutauskaitė-Bubnelienė.
„Kalbant apie pagrindines paslaugas, dėl kurių šiuo metu dar reikia atvykti į skyrių, gyventojams iš anksto užsiregistravus reikia apsilankyti skyriuje dėl ilgiau užtrunkančių operacijų, pavyzdžiui, jei nori tapti banko klientu, sudaryti interneto banko sutartį, susitvarkyti paveldėjimo dokumentus“, – teigė ji.
„Luminor“ klientų konsultavimo centrų vadovė Giedrė Blazgienė sako, kad į „Luminor“ padalinį nebūtina eiti net norint atsidaryti sąskaitą.
„Luminor“ kuo daugiau paslaugų perkėlė nuotoliniu būdu. Šiandien klientas atsidaryti naują banko sąskaitą, gauti bei aktyvuoti mokėjimo kortelę gali neišėjęs iš namų“, – BNS komentavo G. Blazgienė.
Tuo metu norint atsidaryti pirmąją sąskaitą Šiaulių banke, apsilankymas padalinyje vis dar yra būtinas, tačiau daugumą kitų paslaugų bankas sako teikiantis nuotoliniu būdu.
„Į skyrių būtina ateiti norint atsidaryti pirmąją sąskaitą“ – BNS sakė banko atstovė Monika Rožytė.
„Visas kitas populiariausias kasdienes paslaugas galima susitvarkyti ir nuotoliniu būdu. Jeigu klientas neturi banko išduotų prisijungimo prie elektroninių kanalų priemonių, norint gauti nuotolines paslaugas, reikia turėti kitų šalių išduotas kvalifikuotą tapatybę patvirtinančias priemones, kaip pavyzdžiui, mobilųjį parašą“, – teigė ji.
Pasak M. Rožytės, Šiaulių banko padalinių tinklas įprastu režimu dirba jau nuo birželio 2 dienos, o klientų, ateinančių į banko skyrius skaičius, palyginti su laikotarpiu iki karantino, sumažėjo tik 5 procentais.
Nepaisant to, kad didelė dalis klientų vis dar lankosi klientų aptarnavimo centruose, Šiaulių bankas sako per karantiną pajutęs smarkiai išaugusį nuotolinių paslaugų poreikį.
Išankstinė registracija būtina ne visur
Kai kurie šalyje veikiantys komerciniai bankai net pasibaigus karantinui klientų aptarnavimo centruose priima tik iš anksto užsiregistravusius asmenis – norint gauti paslaugas padalinyje, registracija būtina „Swedbank“ ir SEB.
Šiuo požiūriu išsiskiria Šiaulių bankas, kuris klientus vis dar aptarnauja ir be registracijos.
„Kadangi laikomės visų saugumo reikalavimų, ribojame klientų skaičių – šiuo metu nematome poreikio išankstinei registracijai“, – sakė M. Rožytė.
Tačiau tuo pat metu ji pabrėžė, kad Šiaulių bankas ėmėsi visų saugumo priemonių ir rekomendacijų, o prireikus, bankas esą yra pasiruošęs imtis ir papildomų priemonių.
Registracija nėra būtina ir „Luminor“, tačiau banko atstovė sako, kad tai yra „stipriai rekomenduotina“.
„Taip siekiama užtikrinti, kad banko skyriuose būriuotųsi kuo mažiau žmonių“, – pabrėžė G. Blazgienė.
Tuo metu S. Abraškevičius sako, kad aptarnaujant tik iš anksto užsiregistravusius klientus tampa lengviau kontroliuoti žmonių srautus.
„Gyventojai per karantiną priprato iš anksto registruotis, iš klientų gauname teigiamų atsiliepimų, kad galima lengviau planuoti savo laiką, nereikia laukti gyvose eilėse“, – sakė banko atstovas.
„Taip pat siekiame kontroliuoti klientų eiles ir didesnius žmonių susitelkimus uždarose patalpose, siekdami kuo didesnio saugumo dėl COVID-19“, – teigė jis.
Išankstinės registracijos reikalaujantis SEB tvirtina sulaukęs teigiamų atsiliepimų dėl nuotolinių konsultacijų.
„Darėme klientų apklausas, teiravomės, ar jiems tai yra patogu ir absoliuti dauguma klientų, kurie aptarnaujami skyriuje po išankstinės registracijos, teigia, kad ir ateityje norėtų tokiu būdu spręsti savo finansų klausimus, todėl ir toliau tęsiame tokį aptarnavimo būdą“, – teigė S. Gutauskaitė-Bubnelienė.
Latvijos kapitalo bankas „Citadele“ savo interneto puslapyje nurodo, kad nuo rugsėjo 7 dienos taip pat priims tik iš anksto užsiregistravusius klientus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.