Tai – lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyva, kuri sutelkė Lietuvos gamintojus: nuo mažųjų šeimos ūkių iki Lietuvos maisto pramonės milžinų.
Karantino įkarštyje, kai ėmė lėtėti šalies ekonomikos augimas, prekybos tinklas „Maxima“ kartu su šalies gamintojais bendromis pastangomis sumažino populiarių lietuviškų produktų reguliarias kainas. Tai skatino žmones dažniau rinktis Lietuvos gamintojų produkciją, o išaugusi lietuviškos produkcijos paklausa tapo postūmiu vėl intensyvinti karantino metu pristabdytą gamybą ir leido Lietuvos gamybos įmonėms išsaugoti ir net kurti naujas darbo vietas.
Praėjusią savaitę Tauragėje, Marijampolėje, Utenoje ir Alytuje vykusiuose „Laisvės piknikuose“ surengta Lietuvos gamintojų padėkos mugė, kur nemokamomis lietuviškos produkcijos degustacijomis ir kitomis nuotaikingomis staigmenomis dėkota Lietuvos žmonėms, kurie sunkiausiu COVID-19 krizės metu palaikė Lietuvos gamintojus.
Taip simboliškai yra baigiamas pirmasis kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“ etapas.
„Maximos“ atstovai praneša, kad nuo rudens laukia naujos akcijos dar įvairesnei Lietuvos gamintojų produkcijai.
Pirkėjai sutaupė per 6 mln. eurų
„Ilgalaikė ir stipri partnerystė su Lietuvos gamintojais lėmė abipusį supratimą, jog ne kas kitas, o mes – lietuviški verslai – turime padėti Lietuvai kuo greičiau atsigauti ir laikytis išvien, norint įveikti COVID-19 krizės sukeltus ekonominius sunkumus“, – sakė „Maximos“ Pirkimų departamento direktorius Marius Tilmantas.
Į kampaniją „Išvien dėl Lietuvos“ iš viso įsitraukė net 80 šalies gamintojų: nuo mažųjų šeimos ūkių iki didžiųjų Lietuvos maisto ir kitų pramonės šakų įmonių.
Skaičiuojama, kad per daugiau nei 3 mėnesius, kol vyksta kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ pirkėjai, palaikydami Lietuvos gamintojus ir rinkdamiesi jų atpigintą produkciją, sutaupė per 6 mln. eurų. Didžiąją dalį – net 60 proc. – šios sumos „Maxima“ padengė savo sąskaita.
Nuo rudens – nuolaidos lietuviškai produkcijai
Kol kova su COVID-19 pandemija nėra baigta, iššūkiai Lietuvos gamintojams nepranyko, o jų padarinius artimiausių metų perspektyvai vis dar sunku prognozuoti.
„Iniciatyva, palaikanti Lietuvos gamintojus ir skatinanti lietuviškos produkcijos vartojimą, yra tęsiama. Kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ įgys naujas formas ir suteiks papildomas naudas pirkėjui“, – pažymi M.Tilmantas.
Pasak jo, naujo kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“ etapo idėja išlieka ta pati – padėti savo šaliai įveikti koronaviruso pandemiją. „Tęsiant „Išvien dėl Lietuvos“ iniciatyvą kartu su šalies gamintojais siūlysime lietuvišką produkciją įsigyti su patraukliomis ir vertingomis akcijomis. Nuolaidos bus taikomas dar įvairesnei Lietuvos gamintojų produkcijai“, – pabrėžė M. Tilmantas, „Maxima“ Pirkimų departamento direktorius.
Vidaus vartojimas kuria šalies ekonomikos pagrindą
„Šiandien norime padėkoti visiems perkantiems tiek mūsų, tiek bet kokią kitą Lietuvos gamintojų produkciją. Džiaugiamės prekybos tinklo „Maxima“ iniciatyva, pilietiškumu ir, žinoma, visad teikiamu prioritetu lietuviškai produkcijai“, – kalbėjo „Klaipėdos mėsinės“ pardavimų vadovas Danielis Chakimovas.
„Esame Lietuvoje įkurtas verslas, didžiuojamės tuo, – pabrėžė „Mantingos“ generalinis direktorius Mantas Agentas. – Turime siekti vienybės, susitelkti, skatinti pirkti Lietuvos gamintojų prekes bei išjudinti vidaus rinką. Kampanija „Išvien dėl Lietuvos“ ir dalyvavimas joje – sutampa su mūsų įmonės filosofija, susitelkti, stengtis dėl geresnio rytojaus, padėti ne tik šeimai, darbuotojams, bendruomenei, bet ir valstybei“.
„Kiekvienas Lietuvos gyventojas turi suprasti, kad mūsų šalies ekonominį pagrindą kuria vidaus vartojimas. Rinkdamasis lietuviškus produktus ir paslaugas, jis remia savo tėvų senatvę, savo vaikų mokslus, savo medikus, prisideda prie visos šalies gerovės. Koronaviruso pandemija sukėlė krizę, apie kurią niekas nė nebūtų galėjęs pagalvoti, ji palietė mus ir kaip visuomenės narius, ir kaip gamintoją. Tikime, kad susivieniję galime ją įveikti“, – akcentavo Vilniaus ir Kaišiadorių paukštynų generalinis direktorius Darius Gudačiauskas.
„Laisvės piknikai“ kvepėjo lietuviškais skanėstais
Jau trečius metus iš eilės prekybos tinklas „Maxima“ yra idėjų festivalio „Laisvės piknikas“ mecenatas.
„Ankstesniais metais „Laisvės piknikuose“ kvietėme žmones susipažinti su maistu ir maisto kultūra per žmonių patirtis, pasakojimus, įspūdžius. Šįkart pasiūlėme patiems pajausti skonį ragaujant šviežius ir kokybiškus produktus iš visos Lietuvos.
Tam į mugę pakvietėme kampanijos „Išvien dėl Lietuvos“ dalyvius – mūsų šalies gamintojus.
Kovos su pandemija akivaizdoje iniciatyva „Išvien dėl Lietuvos“ buvo itin reikšminga ir, tikime, davė impulsą dar stipriau suktis Lietuvos ekonomikos varikliui,“ – sakė „Maximos“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė.
„Laisvės piknike“ dalyvavo: „Vilniaus paukštynas“, „Klaipėdos mėsinė“, „Rokiškio sūris“, „Kietaviškių gausa“, „Kauno grūdai“, „Lesta“, „Mantinga“, „Rūta“, „Cosmoway“, „Daumantai LT“, „Fazer Lietuva“, „Geld Baltic“, „Saldva“, „Samsonas“, „Ustukių malūnas“, „Biovela-Utenos mėsa“, „Dzūkija“, „Geralda“, „Gudobelė“, „Hermis“, „Iceco žuvis“, „Straikas“.
Kitokie metai – kitoks „Laisvės piknikas“
Šiais metais dėl tebesitęsiančios koronaviruso pandemijos „Laisvės piknikas“ organizuotas keliuose Lietuvos miestuose. Šią savaitę jis vyko Tauragėje, Marijampolėje, Utenoje, o šiandien vyks Alytuje.
Renginiuose griežtai buvo laikomasi visų apsaugos reikalavimų.
„Puikiai suprantu verslus, kurie šiemet atsiprašė, ir džiaugiuosi, kad jie žadėjo grįžti kitais metais, kai „Laisvės piknikas“ bus didžiausias kada nors buvęs. Tačiau ypatingiausia padėka keliauja „Laisvės piknikų“ mecenatui – jau trečius metus iš eilės mus palaikančiam lietuviškam prekybos tinklui „Maxima“, kad kai buvo tikrai sudėtinga ir visa šita graži, pozityvi idėja šiemet pakibo ant plauko, jie atėjo ir pasakė – remsim, padėsim, dalyvausim“, – pažymėjo „Laisvės pikniko“ sumanytojas ir organizatorius Andrius Tapinas.