Kruopščiai pasirengė inovacijai, o tuomet padarė tai, kas reta ir užsienyje

2020 m. rugpjūčio 29 d. 08:35
Išpilstyti alų į butelius ar skardines moka viso pasaulio gamintojai. Tačiau jei alus nėra pasterizuotas, pritaikyti jam skardinę tarą itin sudėtinga. Vis dėlto lietuviams tai pavyko.
Daugiau nuotraukų (1)
Šią vasarą bendrovė „Švyturys-Utenos alus“ pristatė pasaulio aludarystėje retą technologinę inovaciją – nepasterizuotą „Ekstra Draught“ alų skardinėje taroje. Tam teko nemažai investuoti į gamybos linijas, taip pat pasirengimui reikėjo ilgų bandymų ir naujoviškų sprendimų.
Nepasterizuotas alus skardinėse – gana retas reiškinys ir užsienio šalyse, o norint jį tinkamai išpilstyti gamintojams tenka apskaičiuoti kiekvieną žingsnį.
„Kai alus pasterizuojamas karščiu, tuomet viskas paprasta. Tačiau vartotojai vis dažniau pageidauja nepasterizuoto alaus. Tokį alų turime filtruoti per specialias membranas, kurios surenka net mažiausias daleles.
Kad alaus skoninės savybės nekistų visą produkto galiojimo laiką, jame negali likti jokių mikroorganizmų, netgi aktyvių mielių, kurių ląstelės tėra 5–10 mikronų dydžio.
Jos išgaudomos membranomis, kurias reikia tinkamai prižiūrėti ir periodiškai keisti. Tad tokio gėrimo gamyba yra itin subtili ir atsakinga“, – pasakojo bendrovės „Švyturys Brewery“ vadovė ir vyriausioji aludarė Dalia Jočytė.
Tokiam alui skirta filtravimo įranga turi būti kuo arčiau išpilstymo linijos. O pilstyti jį į skardinę tarą dar sudėtingiau nei į stiklo butelius. Mat bent 1–2 metrus skardinės linija keliauja atviros, o alaus puta prieš uždedant dangtelį nupučiama oru.
Pasak D.Jočytės, tai jau kelia riziką, kad į alų gali patekti mikroorganizmų, todėl Utenoje esančiai daryklai teko nemažai investuoti.
Skardinėms skirta išpilstymo patalpa buvo atskirta nuo kitų, joje sumontuoti specialūs orą gryninantys filtrai.
Taip pat daug darbo buvo įdėta siekiant pagerinti pilstymo linijos higienos lygį. Linijoje įdiegta higienos lygio kontrolės programa ir atliekami papildomi plovimai prieš išpilstymą.
„Diegiant šią inovaciją nerimo buvo, ne sykį atlikome bandymus, vertinome riziką. Tačiau mums pavyko nepasterizuotą alų puikiausiai išpilstyti į skardines. Tai lėmė tinkama įranga, techniniai sprendimai ir nuolatinė kontrolė“, – pasakojo D.Jočytė.
Kam apskritai prireikė šios naujovės?
Pasak „Švyturio-Utenos alaus“ rinkodaros vadovo Andriaus Bagdzevičiaus, klientai jau ne pirmus metus mėgsta pirkti alų skardinėse, todėl teko taikytis prie jų poreikių, nors technologiniu požiūriu tai buvo itin sudėtingas sprendimas.
Taip pat statistika rodo, kad pirkėjai, įpratę prie baruose patiekiamo nepasterizuoto „Švyturio Ekstra“ alaus, kuris galioja tik 28 dienas, panašaus vis dažniau ieško ir prekybos centruose.
„Ekstra Draught“ pardavimas nuo 2015 metų kildavo vidutiniškai po 16 procentų kasmet, o iš viso per penkerius metus išaugo 113 proc.
Šiais metais augimas buvo dar įspūdingesnis – per pirmuosius septynis mėnesius šios rūšies alaus parduota 27 procentais daugiau nei prieš metus.
A.Bagdzevičiaus nuomone, taip nutiko dėl to, kad dėl karantino uždarius barus ir kitas maitinimo įstaigas vartotojai tokio kaip bare alaus pasuko ieškoti į parduotuves.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.