This site uses cookies to ensure that we deliver you the best user experience. By continuing to browse the site you are agreeing to our use of cookies. For more information please see our COOKIE POLICY.

Uoste įkurdintas milžinas iškart sulaukė dėmesio – jo staiga prireikė vokiečiams

Gediminas Pilaitis

Į Vakarų laivų gamykos doką įplukdytas konteinervežis "Minerva".
 Malkų įlankos akvatorija jau išgilinta.
VLG doke remontuojamas vokiečių laivas "Minerva". 

Klaipėdos valstybiniame jūrų uoste (KVJU) veikianti Vakarų laivų gamyklos (VLG) įmonių grupė pradėjo naudoti didžiausią Baltijos šalyse plaukiojantį doką – į jį įplukdytas ir šiuo metu jame remontuojamas 189 metrų ilgio ir 30,5 metrų pločio vokiečių konteinervežis „Minerva“.

Atnaujins vokiečių konteinervežį

Koncernas VLG Malkų įlankoje neseniai įkurdino didžiulį 235 metrų ilgio ir 45 metrų pločio plaukiojantį doką ir greitai sulaukė solidžių klientų – Vokietijos kompanijos „Bernhard Schulte Shipmanagement“ (BSM) – užsakymo.

Doke bus atliekami „Minervos“ remonto darbai, kad prieš penkerius metus pastatytas BSM konteinervežis atitiktų visus privalomus savo klasės laivų techninius reikalavimus.

Koncerno antrinės įmonės „Vakarų laivų remontas“ specialistai vokiečių užsakymą planuoja atlikti per dvi savaites.

Šis projektas – ne pirmas, kurį VLG įgyvendina išvien su laivybos kompanija BSM, valdančia daugiau nei 600 konteinervežių, naftovežių, ofšorinių laivų. Prieš kelerius metų užsimezgusia partneryste, regis, patenkinti rangovai ir užsakovai.

BSM yra įmonių grupės „Schulte Group“, įkurtos prieš 135 metus, narė. Tai vienas didžiausių laivybos verslo konglomeratų ne tik Europoje, bet ir pasaulyje. „Schulte Group“ padaliniuose, veikiančiuose 30 šalių, darbuojasi apie 20 tūkst. žmonių.

Vos prieš kelias savaites į nuolatinę savo vietą Malkų įlankoje pastatytame 33 tūkst. tonų keliamosios galios VLG doke galima remontuoti didžiakrūvius „Panamax“, „Postpanamax“ ir „Aframax“ tipo laivus.

Įlanka atsiveria dideliems laivams

„VLG grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika tai vertina kaip didelio virsmo, koncernui suteiksiančio konkurencinį pranašumą dinamiškoje laivų remonto rinkoje, pradžią: „Atsiveria naujos galimybės, tokių parametrų dokas mums užtikrina ilgalaikę, augančią ir tvarią veiklą ateityje, kursime naują darbo kultūrą“.

Vakarų laivų gamyklos teritorijoje nuo šiol dirbs du didžiausių Baltijos jūroje galinčių plaukioti „Panamax“ laivų remontui pritaikyti dokai. Liepos pabaigoje čia bus pastatytas kiek mažesnis suremontuotas plaukiojantis dokas.

Malkų įlankos akvatorijoje toliau bus toliau eksploatuojamas dar vienas iki šiol didžiausiu buvęs, o dabar mažiausiu tapęs VLG dokas.

Pietinėje Klaipėdos jūrų uosto dalyje nusidriekusi Malkų įlanka jau išgilinta iki „Panamax” laivams įplukdyti ir remontuoti reikiamų parametrų. Bus rekonstruojamos dar sovietmečiu statytos senosios VLG krantinės.

Užbaigus KVJU direkcijos finansuojamą pirmąjį Malkų įlankos infrastruktūros plėtros projekto etapą, Estijos koncerno „BLRT Grupp“ valdomos VLG įmonių grupės pajėgumai gali išaugti kelis kartus.