Kad pamatytų realią Dangės upės situaciją, valdininkai sėdo į valtis: vaizdelis nesužavėjo

2020 m. liepos 14 d. 19:27
Vytautas Milius, „Vakarų ekspresas“
Išvažiuojamasis Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos ir Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos narių posėdis plaukiant Dangės upe – ne ekskursija. Priekrantės žvejai plukdė daugiau kaip 20 komisijos, tarybos ir žiniasklaidos atstovų norėdami parodyti, kokia yra dabartinė upės situacija.
Daugiau nuotraukų (5)
Trimis valtimis plaukta link Tauralaukio. Pirmasis sustojimas buvo prie Klaipėdos irklavimo centro – čia sportuoja per 300 įvairaus amžiaus irkluotojų ir dirba 12 trenerių.
Praplaukus Mokyklos gatvės viaduką dešinėje upės pusėje apie kadaise vykusią intensyvią laivybą liudija išlikę raudonų plytų sandėliai. Dabar čia įrengta nedidelių laivelių prieplauka.
Nuo čia urbanizuotą Dangės upės baseiną po truputį keičia natūrali gamta, o praplaukus Liepų gatvės tiltą, kairiame upės krante atsiveria Dangės slėnis.
Prieš dešimt metų Klaipėdos miesto savivaldybė parengė galimybių studiją, kurioje buvo numatomas Dangės upės įveiklinimas sutvarkant krantines bei teritorijas aplink.
Taip pat buvo ketinama upėje vystyti turizmą, tačiau iki šiol nuveikta palyginti nedaug – iki Tauralaukio pratęstas vandens kelias, išmatuoti gyliai bei pastatyti navigaciniai ženklai.
Šiuo metu, rengiant miesto bendrąjį planą (BP), Dangės upės įveiklinimui miesto savivaldybė vėl rodo daugiau dėmesio.
Klaipėdos miesto BP numato upės ruože tarp Tauralaukio ir Liepų gatvės įrengti tris laivų prieplaukas, dviračių tiltu sujungti Tauralaukį ir Žolynų gatvę, prie Liepų gatvės tilto įrengti valčių nuleidimo vietą, slėnyje palei upę nutiesti dviratininkų bei pėsčiųjų takus.
Vicemeras Arūnas Barbšys artimiausiu metu ketina sušaukti Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisijos bei Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos narių posėdį. Pašnekovas pripažįsta, kad iki šiol buvo skiriama nepakankamai dėmesio, tačiau teigia, kad dabar reikia žiūrėti į priekį.
„Sutvarkius aplinką ir senuosius sandėlius upės pakrantėje, pastačius prieplaukas, bus galima padaryti miesto gyventojams ir svečiams malonią rekreacinę zoną. Žadame pradėti nuo valčių nuleidimo vietos sutvarkymo prie Liepų gatvės tilto“, – pasakojo A. Barbšys.
Jūrinės kultūros koordinacinės tarybos pirmininkas ir Lietuvos jūrininkų sąjungos pirmininkas Petras Bekėža sako, kad upei įveiklinti reikalinga ilgalaikė strategija. Tuomet būtų galima vykdyti nuoseklų darbą.
„Savivaldybė stokojo jūriško požiūrio į Klaipėdos miestą. Tarpukario Lietuvoje Dangėje švartavosi dideli laivai.
Anuomet stambūs laivai į „Klaipėdos energiją“ plukdydavo anglis. Šiuo metu upės krantinės yra dekoratyvinės. Jas statant nebuvo konsultuojamasi su specialistais. Įveiklindami Dangės upę turime sukurti specialistų komandą, kuri tikslingai dirbtų žiūrėdama į ateitį. Turime puikių specialistų, todėl reikia jų potencialą išnaudoti“, – aiškino P. Bekėža.
BĮ „Klaipėdos paplūdimiai“ vyriausiasis specialistas Deivis Bilkštis pabrėžė, kad turi būti įveiklinami vietiniai vandenys: Malūno parko tvenkinys, Dangės bei Smeltalės upės, Vilhelmo kanalas. Tai esą turi būti vienos įstaigos prerogatyva. Anot pašnekovo, šiuo metu viskas yra daroma sudėtingai.
„Norint įveiklinti upę reikia sukurti infrastruktūrą. Kol to nebus sukurta, nieko nebus. Galime plaukti laiveliais, bet sustoti atsigerti kavos, suvalgyti ledų ir pasimėgauti gamta galimybės nėra“, – kalbėjo D. Bilkštis.
Dangė^Instantrekreacija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.