Lietuvos oro uostų prognozė: keleivių ir skrydžių srautai atsigaus tik kitų metų pabaigoje
ELTA ir lrytas.lt inf.
2020-06-25 15:16Po globalių pandemijos iššūkių keleivinės aviacijos itin spartus atsigavimas įvyks jau nuo šios liepos, rodo Lietuvos oro uostų atstovų pateiktos 2020 metų aviacijos sektoriaus prognozės.
Aviacijos ekspertų teigimu, nors bendri visų metų keleivių ir skrydžių skaičiai bus paženklinti minuso ženklu (palyginus su rekordiniais praėjusiais), tačiau oro bendrovių grįžimo planai ir pagreitis, su kuriuo atsistato reguliarių skrydžių rinka mūsų šalyje, nuteikia labai pozityviai, o liepos mėnesį Lietuvos oro uostuose numatoma jau net 70 skrydžių krypčių.
Lietuvos oro uostų aviacinių paslaugų skyriaus vadovas Aurimas Stikliūnas teigia, kad keleivinė aviacija jau birželį pamažu įgauna pagreitį, nes mėnesinis keleivių srautas, atsispyręs nuo balandžio ir gegužės mėnesių dugno, auga ne procentais, o kartais.
Po 2019 metų, kurie visiems Lietuvos oro uostams buvo rekordiniai tiek bendro keleivių, tiek skrydžių skaičiaus prasme, šiais metais prognozuojama, jog per oro uostus turėtų keliauti apie 3 mln. keleivių, arba maždaug perpus tiek, kiek praėjusiais, sakoma pranešime.
„Liepa turėtų būti tas laikotarpis, kai pamatysime sparčiai atsigaunančią rinką visomis prasmėmis, apie grįžimus paskelbė jau beveik visos oro bendrovės, kurios veikė mūsų oro uostuose, o lygiagrečiai atsinaujina ir kai kurie užsakomieji skrydžiai atostogų kryptimis. Galima sakyti, kad „pavasarinė oro duobė“ sugeneravo daugiau nei pusantro milijono keleivių srauto praradimą, tačiau jau šių metų pabaigoje turėtume matyti, kad keleivių ir skrydžių srautas siekia apie 80 proc. praėjusių metų to paties laikotarpio lygio“, – teigia A.Stikliūnas.
Bendras skrydžių skaičius per šiuos metus turėtų sudaryti apie 38 tūkstančius, tai bus maždaug 39 proc. mažiau nei praėjusiais metais.
Ekspertai teigia, kad tokiu tempu visiškai atsigauti arba 2019-ųjų metų rekordinius srautus keleivinė aviacija turėtų pasiekti jau 2021 metų pabaigoje.
Lietuvos oro uostų atstovai tvirtina, kad skrydžių srauto atstatymas priklausys nuo to, kaip pasauliui toliau seksis tvarkytis su COVID-19 pandemija, tačiau toliau bus labai svarbi vykdoma skrydžių plėtros strategija, maršrutų skatinimas, nuolaidos rinkliavoms ir šalyje veikiančių partnerių (verslo, turizmo ir valstybinių organizacijų) įsitraukimas į aviacijos atsigavimo procesą bei parama.