Prireikė 25 metų atgaivinti reguliarius greitaeigių laivų „Raketa“ reisus tarp Kauno ir Nidos. Praėjusį ketvirtadienį rytą laivas su pirmaisiais keleiviais atsiskyrė nuo Vidaus vandens kelių direkcijos prieplaukos Raudondvario plente.
Laivas išplaukė visiškai užpildytas.
„Raketos“ šeimininkai tikino net nesitikėję, kad projektas sulauks tokio susidomėjimo ir palaikymo.
„Esame labai laimingi – pagaliau „Raketa“ išplaukė į pirmąjį reisą“, – džiaugėsi laivo savininkės viešosios įstaigos „Vandens kelias“ direktorius Nerijus Šilgalis.
Pritrūko vieno dokumento
Apie reiso atgaivinimą buvo paskelbta dar pernai pavasarį – sumanymo ėmėsi viešoji įstaiga „Vandens kelias“, kuri šiam tikslui išleido apie 130 tūkst. eurų.
Kauniečiai iš viso įsigijo 3 laivus, tačiau du kol kas nepritaikyti keleiviams plukdyti. Projektas sulaukė didelio susidomėjimo, buvo atliktas bandomasis plaukimas, paskelbtos pirmųjų reisų datos ir bilietų kainos, tačiau kilo nenumatytų kliūčių.
Transporto saugos administracija tikino pasigedusi 1963 metais Rusijoje pagaminto laivo klasę patvirtinančio sertifikato. Lietuvoje nėra įmonės, kuri galėtų suteikti sertifikatą, o rasti reikiamus dokumentus kaimyninėje šalyje – tiesiog neįvykdoma užduotis.
Šiemet Susisiekimo ministerija patikslino teisės aktus, kurie formaliai ribojo galimybes plaukioti „Raketos“ tipo laivams, todėl neliko kliūčių užbaigti techninių dokumentų tvarkymo procedūras.
Bilietai tirpsta akimirksniu
„Raketa“ iš Kauno į Nidą plukdys ketvirtadieniais, penktadieniais ir šeštadieniais, į Kauną – ketvirtadieniais, penktadieniais bei sekmadieniais.
Pigiausias bilietas suaugusiam keleiviui kainuos 51 eurą į vieną pusę. Laive telpa 58 žmonės.
Įstaigos „Vandens kelias“ vadovas N.Šilgalis paskelbė, kad į visus reisus iki Joninių bilietus nuspręsta pardavinėti po 29 eurus. Būtent tokia kaina buvo nustatyta pernai.
„Per pirmąją bilietų prekybos valandą buvo nupirkta apie 100 bilietų“, – džiaugėsi N.Šilgalis. Pasak jo, susidomėjimas šiuo reisu yra neįtikėtinai didelis, darbuotojai nespėja atsakinėti į paklausimus.
Nemuno gylis nekelia sunkumų
Noras prisiminti jaunystę ir išbandyti neįprastą kelionės būdą – taip paklausti, kodėl kelionei į Nidą pasirinko „Raketą“, atsakinėjo kalbinti pirmojo reiso keleiviai.
Prieš porą savaičių laivas atliko bandomąjį plaukimą. Įsitikinta, kad vandens lygis Nemune yra visiškai pakankamas. Laivui plaukti užtenka 70 centimetrų gylio, o didžiausias galimas jo greitis – 65 kilometrai per valandą.
„Gamtinės sąlygos šiemet labai palankios, tačiau upeiviai atidžiai stebi situaciją ir esant reikalui bus pasirengę atlikti būtinus darbus“, – kalbėjo N.Šilgalis.
4 valandas trunkančios kelionės metu keleiviai galės užsisakyti užkandžių bei gėrimų. Numatytos 6 vietos dviračiams, už jų gabenimą reikės mokėti papildomai.
Gyvūnai gali būti vežami tik specialiuose narvuose.
Išlydėti laivo atvykęs Kauno meras Visvaldas Matijošaitis šįkart kelionei nebuvo pasiruošęs, tačiau prisiminė, kad tik vaikystėje yra plaukęs tokiu ar labai panašiu laivu.
V.Matijošaitis prisipažino abejojęs šio projekto sėkme, pirmiausia – dėl žemo vandens lygio.
Galima plaukti trumpiau
Praėjusį savaitgalį į pirmąjį reisą šį sezoną pajudėjo ir laivas „Vilkija“ – tai patvirtino Kauno rajono savivaldybės Turizmo ir verslo informacijos centro direktorė Emilė Kaminskaitė-Sutkuvienė.
Savaitgalio dienomis iki pat rugsėjo pabaigos jis plukdys keleivius nuo Kauno senamiestyje esančios prieplaukos greta Vytauto Didžiojo bažnyčios iki Vilkijos (Kauno r.). Pakeliui laivas stabtelės Kulautuvoje, Kačerginėje, Zapyškyje.
Kelionė iš Kauno į Vilkiją suaugusiajam kainuos 8 eurus, vaikui nuo 7 iki 16 metų – 4 eurus, jaunesniems – nemokamai. Lengvatos taikomos ir neįgaliesiems, tačiau senas laivas nėra patogus judėjimo negalią turintiems žmonėms. Bilietai parduodami tiek pačiame laive, tiek internetu.
Galutinę stotelę laivas pasieks per 3 valandas.
Tikimasi, kad joje keleivius pasitiks kilnojamasis gėrimų bei užkandžių kioskas.
Pernai jis veikė ir kauniečiams tokia paslauga labai patiko.
Vilkijoje laivas stovės pusantros valandos, todėl pasivaikščiojus ar pasivažinėjus dviračiu, juo vėl galima grįžti į Kauno centrą.
Pasak E.Kaminskaitės-Sutkuvienės, „Vilkijoje“ telpa 80 žmonių, taip pat galima plukdyti 20 dviračių. Esant blogiems orams laivo denis uždengiamas tentu.
„Kelis kartus pernai laivas plaukė visiškai pripildytas“, – kalbėjo Kauno rajono savivaldybės atstovė.
Tokia paslauga itin populiari buvo sezono pradžioje, kai po mokslo metų baigimo moksleiviai rengė pramogines išvykas.
Automobilis finišą pasiekė greičiau
Per pirmąjį „Raketos“ reisą vyko ir neįprastos lenktynės – tuo pat metu iš Kauno į Nidą automobiliu „Peugeot 208“ išvažiavo automobilių ekspertas Vitoldas Milius.
Lenktynes laimėjo V.Milius, kuris „Raketą“ aplenkė 40 minučių.
Automobilis sunaudojo 15 litrų benzino, todėl degalams išleista apie 15 eurų.
V.Milius taip pat sumokėjo 12 eurų už persikėlimą keltu Klaipėdoje bei 5 eurų vadinamąjį ekologinį mokestį – Neringos vietinę rinkliavą.
V.Miliui kelionė automobiliu iš Kauno į Nidą iš viso kainavo 32 eurus.
„Raketos“ pavirto ir metalo laužu
Sovietiniais laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“, daugiausia jų plaukdavo iš Kauno į pajūrį.
Reguliari greitaeigių laivų navigacija nutrūko 1995 metais.
Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į užsienio šalis, dalis nukeliavo į metalo laužą.
Kelis kartus laivybą Nemunu buvo bandoma atgaivinti, tačiau nesėkmingai ir po 2010 metų „Raketų“ Nemune neliko.