Europos Parlamento (EP) Transporto ir turizmo komitetas pirmadienį pareiškė pritarimą gruodį pasiektam kompromisui dėl Mobilumo paketo ir nepritarė siūlymams jį pakeisti.
„Nenuleidžiame rankų ir darbuojamės, kas reikalinga, – tiek ir atskiros ministerijos, ir mūsų kai kurie europarlamentarai, nors ten irgi vieningos nuomonės nėra. Manau, kad jeigu (Mobilumo paketas – ELTA) galiausiai įsigalios, tai bus pakankamai didelis smūgis ne tik Lietuvai, bet ir visai Rytų Europos vežėjų rinkai“, – antradienį sakė S. Skvernelis.
Teisės aktų projektuose, kuriuos pernai gruodį EP jau suderino su ES Taryba, numatyta leisti ne daugiau kaip tris kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) operacijas per savaitę, o naują pervežimą tos pačios šalies viduje tuo pačiu automobiliu bus galima pradėti tik po keturių dienų.
Taip pat įpareigota tachografais fiksuoti valstybių sienų kirtimą, siekiant išvengti sukčiavimo. Taisyklės galios ne tik vilkikams ir sunkvežimiams, bet ir furgonams, sunkesniems negu 2,5 tonos.
Kad transporto įmonės nebūtų steigiamos fiktyviai, jos privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą registracijos valstybėje. Krovininiai automobiliai turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.