Žaliakalnio funikulierius keleivius jau pradėjo kelti birželio 6-ąją, Aleksoto funikulierius darbą pradės po poros dienų.
„Karantino metu atlikome kasmetę funikulieriaus patikrą, kuri buvo numatyta liepą“, – aiškino Žaliakalnio funikulierių valdančios bendrovės „Kauno liftai“ generalinis direktorius Jonas Guzavičius.
Pasak jo, funikulierius buvo sustabdytas vos visoje šalyje paskelbus karantiną.
„Taip pasielgta dėl dviejų priežasčių – bilietai parduodami tik pačiame funikulieriuje, o dėl erdvės apribojimų vienu metu galėjome kelti tik du žmones.
Tai jau būtų buvusi verslo klasės kelionė“, – juokavo J.Guzavičius.
Pasak jo, remontuoti įrenginio šiemet nereikėjo. Prieš kelerius metus bendrovė jau finansavo rimtą projektą – teko keisti pabėgius.
Aleksoto funikulierius pradės veikti birželio 8-ąją. Karantino metu taip pat atlikta jo techninė patikra, o remonto neprireikė.
Ar kauniečiai pasigedo funikulieriaus?
„Jeigu kam nors teko nuolat laipioti į viršų laiptais, tikrai pasigedo“, – šypsojosi Aleksoto funikulierių valdančios įmonės „Kauno autobusai“ generalinis direktorius Mindaugas Grigelis.
Ankstesnėmis vasaromis keltuvais į aukštutinę miesto dalį labai dažnai kildavo turistai, juos ypač žavėjo ši transporto priemonė. Šiemet didelio turistų srauto nesitikima.
Nemaža dalis funikulierių keleivių yra vaikai, kurie mėgsta šią transporto priemonę, taip pat senjorai.
Abu Kauno funikulieriai – unikalios transporto priemonės. Žaliakalnio funikulierių 1931 metais pastatė Vokietijos bendrovė „Curt Rudolph“. Aleksoto funikulieriaus statybą tuometė Kauno valdžia buvo patikėjusi Lietuvos, Vokietijos ir Šveicarijos bendrovėms, jis atidarytas 1935-aisiais.