Lojalūs, bet atviri pasiūlymams
„General Financing banko“ užsakymu bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktas tyrimas rodo – keisti savo pagrindinį banką į kitą būtų linkę tik 7 proc. respondentų, net 86 proc. apklaustųjų per paskutiniuosius penkerius metus savo pagrindinio banko nekeitė, o 6 iš 10 šalies gyventojų sąskaitą turi tik viename banke.
Tačiau penktadalį respondentų keisti savo pagrindinį banką paskatintų mažesni įkainiai bei mokesčiai, dalį respondentų – paslaugų patrauklumas bei banko reputacija ir patikimumas. Taip pat klientai svarstytų pokytį, jei būtų suteikiama galimybė už padėtus indėlius gauti palūkanas.
Verslo psichologės L. Rimkutės teigimu, prie bankų prisirišame iš įpročio ir dažnai sprendimus priimame iš inercijos, tačiau taip elgdamiesi, dažnai neišnaudojame mums palankių ir naudingų galimybių.
„Didieji šalies bankai klientams labai dažnai siūlo panašias sąlygas ir klientai neturi didelio pasirinkimo. Dėl šios priežasties gyventojai yra linkę rinktis palankesnį finansinį pasiūlymą ir ne pagrindiniame savo banke, kai tik rinkoje tokių pasiūlymų atsiranda. Tiesa, tuo pačiu reikia nepamiršti, kad be kainos yra ir kitų bendražmogiškų aspektų, galinčių daryti įtaką pokyčiui. Pavyzdžiui, ilgos eilės ar sudėtingi ir sunkiai suprantami procesai“, – apie gyventojų lūkestį bankams sako „General Financing banko“ klientų sėkmingos patirties vadovas Skirmantas Ketvirtis.
Ekspertas taip pat priduria, kad patirtis rodo, jog finansinių institucijų klientams ypač svarbus greitis, paprastumas ir kokybiškas aptarnavimas. Tai, anot S. Ketvirčio, tarsi trys banginiai, ant kurių laikosi visi klientų lūkesčiai.
Elgiamės nebūtinai kaip naudingiau mums
Verslo psichologės L. Rimkutės teigimu, prie bankų prisirišame iš įpročio ir dažnai sprendimus priimame iš inercijos, tačiau taip elgdamiesi, dažnai neišnaudojame mums palankių ir naudingų galimybių.
„Mūsų smegenys linkusios viską daryti kuo paprasčiau – jei gyvenimą galima pasilengvinti, tai taip ir pasielgsime. Kitaip tariant, kam priiminėti sudėtingus sprendimus, jei viską galima daryti savęs per daug neapsikraunant?“, – apie dažniausią pasirinkimą, bet ne būtinai patį naudingiausią kelią kalba L. Rimkutė.
Finansuose pokyčiai būtini
S. Ketvirtis priduria, kad, žvelgiant iš finansų planavimo pusės, pokyčiai būtini, nes tik ieškodami alternatyvų, klientai gali gauti vertę. Pavyzdžiui, naudodamasis tik savo pagrindinio banko paslaugomis, gyventojas dažnai nesusimąsto, kad yra galimybės gauti geresnių ir jam palankesnių sąlygų.
„Įsivaizduokite, kad daugelį metų savo pinigus terminuotojo indėlio forma laikote viename banke su nulinėmis ar minimaliomis palūkanomis. Tęsdami sutartį metai iš metų ir nesidomėdami alternatyviais pasiūlymais galite prarasti galimybę savo santaupas įdarbinti ypač geromis sąlygomis ir dar iš to uždirbti“, – sako gyventojams terminuotuosius indėlius konkurencingomis palūkanomis pasiūliusio „General Financing banko“ atstovas.
Pasak S. Ketvirčio, „General Financing bankas“ klientams teikia ne tik aukščiausios kokybės paslaugas, lanksčiai prisitaiko prie poreikių, bet ir mezga nuolatinį dialogą, reguliariai teiraujasi, ar banko paslaugos tenkina. Taip pat, suteikia visas galimybes bendrauti – internetu, telefonu, fiziškai net 18 banko skyrių. Tarp banko ir kliento palaikomas glaudus ryšys.
„Siekdamas paskatinti klientus ieškoti kitų sprendimų, bankas privalo įsiklausyti į visus klientų poreikius, užtikrinti plačią veiklos geografiją, pasirūpinti profesionalia komanda bei siekti, kad tarp banko ir kliento būtų kuriamas betarpiškas ryšys. Tai esminiai klientų lojalumą lemiantys kriterijai, kuriuos proaktyviai diegėme iki tapimo banku ir į kuriuos koncentruosimės ateityje“, – sako S. Ketvirtis.
„General Financing banko“ užsakymu gyventojų nuomonės tyrimą gegužę atliko bendrovė „Spinter tyrimai“. Jo metu apklausta daugiau nei tūkstantis 18–75 amžiaus gyventojų visoje Lietuvoje.
„General Financing bankas“ (anksčiau finansų bendrovė „General Financing“) finansų sektoriuje veikia jau 14 metų. Banko paskolų portfelis šiuo metu siekia beveik 71 mln. eurų. Lietuvoje bankas turi 18 klientų aptarnavimo skyrių. Banko paslaugomis 2019 m. pasinaudojo 25 000 klientų.